Alig észrevehetően, de megújult a Lexus LX

A GX után annak nagy testvérét, az LX luxusterepjárót is frissítette a Lexus. A módosítások jóformán csak a felszereltségi lista böngészésekor tűnnek fel, ezek között találni azonban néhány fontos újdonságot is.

A Lexus első terepjárója, az LX 1996-ban jelent meg a színen, és az azóta eltelt negyed évszázad alatt a prémium offroaderek egyik meghatározó típusává nőtte ki magát. A felülmúlhatatlan terepalkalmasságot a luxusautók példátlan kidolgozásával és bőséges felszereltségével társító modell a felsőkategóriában szokásos, hosszú modellciklusokon át vált egyre tökéletesebbé. Jelenlegi generációját eddig háromszor aktualizálta a Lexus, folyamatosan modernizálva megjelenését és technológiai tartalmát.

Noha hamarosan érkezik az utódmodell, amely a várakozások szerint részben önhordó karosszériával, fejlett vezetőtámogató és online szolgáltatásokkal, valamint modern hibrid hajtáslánccal nyit új fejezetet a műfajban, a Lexus LX fontos, ha nem is látványos módosításokkal készül a következő – talán utolsó – modellévre.

Ha távolról szemléljük, a 2021-es modellévi Lexus LX 570 nem mutat eltérést a jelenlegihez képest. Mindössze két új tónus – a karosszéria Nori-zöld gyöngyház fényezése és az utastér karamellbarna opciója – különböztetheti meg az elődtől. Elég azonban megnyomni az indítógombot, és rögtön szembe ötlik az egyik legfontosabb újdonság: az LX 570 minden kivitele támogatja az Amazon Alexa virtuális asszisztenst, és ezzel a konnektivitás terén is a kategória élvonalába lép.

Az új modellévre két fontos csomaggal bővül az LX 570 felszereltségi listája; mindkettő csak a három üléssoros kivitelhez rendelhető, azaz a 2018-as modellévre bevezetett, ötszemélyes verzióhoz nem. Az egyik a sportcsomag, amely 21 colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákat, módosított, sportos hűtőmaszkot és orrkialakítást kapott. A hátsó lökhárítót mélyen ülő betét teszi látványosabbá, a külső tükrök krómdíszítésűek. Az utastérben fekete tetőkárpitot és félanilines bőrüléseket találunk.

A másik csomag valójában egy korlátozott példányszámban – mindössze ötszáz darabban – piacra kerülő különkiadás, az Inspiration Series: ez kizárólag fekete vagy gyöngyházfehér színben kapható; utóbbin különösen jól mutatnak a kontrasztos fekete optikai elemek, a fényszóróházaktól kezdve a keréktárcsákig, az emblémáktól az ablakkeretekig, a kilincsektől a tetősínekig. A belső térben piros betétekkel megvadított félanilines bőrülések, fekete tetőkárpit valamint egyedi részletek teremtenek különleges hangulatot.

A Lexus LX 570 továbbra is csak egy, ám annál impozánsabb hajtáslánccal rendelhető. Az 5,7 literes V8-as, kétoldali változó szelepvezérlésű 3UR-FE benzinmotor 388 lóerős, 546 Nm nyomatékú; erejét nyolcfokozatú automata sebességváltó, illetve felezővel és részlegesen önzáró központi Torsen differenciálművel szerelt, állandó összkerékhajtás viszi át a kerekekre.

Kettős keresztlengőkaros első és négylengőkaros hátsó felfüggesztésének köszönhetően aszfalton is meggyőzően mozog az autó, amely 7,3 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára, végsebességét 220 km/órában korlátozta a gyártó. A modell akár 3,1 tonnát képes vontatni, maximális terhelhetősége 616 kg. Az 508 cm hosszú óriás szabad hasmagassága 226mm, terepszögei 25, 23 és 20 fok.


Fotók: Lexus