Alpine A290

Minden, amit a Punchy Electric Hot Hatch-ről tudunk
Az Alpine a hamarosan megjelenő Renault 5 alkompakt feljavított változatán dolgozik, amely teljesítményt, alvázat és vizuális változtatásokat tartalmaz.

Az Alpine új korszakát az A290 hot ahatch nyitja meg, amely az A110 sportautóhoz csatlakozik. Ezt a bevezetést több bevezetés követi majd, végül 2030-ig hét elektromos járműből álló sorozatban csúcsosodik ki. A teljesítményorientált A290-es modellt, amely a 2024-es Renault 5 elektromos szuperminire épül, néhány hónapja mutatták be az Alpine A290_β koncepción keresztül. . Különböző fejlesztéseket tartalmaz a teljesítmény, a váz és a stílus tekintetében, hogy indokolja a különálló embléma használatát.

Az Alpine Α290_B koncepció 2023 májusi bemutatója során Raphael Linari vezető tervező megerősítette, hogy a koncepció külsejének 85%-a bekerül a sorozatgyártásba. Ezzel a betekintéssel csapatunk a koncepció által ihletett rendereléseket készítette el, amelyek csak kisebb módosításokat tartalmaztak a gyártáshoz. Nyilvánvaló, hogy a standard Renault 5-höz képest történt jelentős változtatások egy jellegzetes alpesi változatot eredményeznek, amely sportosabb és örökséghez méltóbb kiállással büszkélkedhet.

A modellspecifikus bodykit a szélesebb első és hátsó kerékívek hagyományát kívánja folytatni, lefedve a hosszúkás nyomtávokat és kiemelve a modern, nagy átmérőjű könnyűfém keréktárcsákat. A további jellemzők között valószínűleg megtalálhatók lesznek a mélyebb lökhárítók, az agresszívabb szívónyílások elöl, a korábbi raliautókra emlékeztető X-témájú osztott fényszórók, a kiemelkedő diffúzor és a hátsó légterelő, amelyhez az Alpine márkájú csomagtérajtó integrált dudora csatlakozhat.

A külső dizájn irányának megőrzése mellett az A290_β koncepció egyedi háromüléses elrendezésével és bukókalitkájával jellemezhető belseje nem kerül át a szériaváltozatba. Ehelyett az autógyár a hagyományosabb négyüléses konfigurációt alkalmazza, hasonlóan a Renault 5 testvéréhez, bár továbbfejlesztett sportos és prémium elemekkel.

Várjon egy pár kanál ülést integrált fejtámlákkal, lapos aljú kormánykerékkel, különálló kárpitanyagokkal, számos alpesi emblémával és a koncepció által ihletett OV gombbal, amely észrevehető 10 másodperces erőnövekedést biztosít. A minimalista műszerfalon állítólag nincsenek érintőképernyők, az alapvető információkat a head-up kijelzőn keresztül közöljük.

Míg az A290_B koncepció kettős villanymotorral érkezett, a sorozatgyártású változat egyetlen villanymotort tartalmaz majd, tiszteletben tartva a francia hot hatch FWD hagyományát. Az egység a Renault Megane E-Tech-től származik, 215 LE (160 kW / 218 LE) és 300 Nm (221 lb-ft) nyomatékkal, ami jelentős növekedést jelent a normál R5 szuperminihez képest. Egy másik, 268 LE (200 kW / 273 LE) teljesítményű, erősebb villanymotorral rendelkező FWD változatról is érkeztek hírek.

A legtöbb elektromos autóhoz hasonlóan az Alpine A290 várhatóan nagyobb súlyt hordoz, mint a hagyományos ICE-meghajtású hot hatch. Ennek ellenére az Alpine arra törekszik, hogy kihasználja az akkumulátorcsomag padló alatti elhelyezése miatti alacsony súlypont előnyeit, valamint a jobb súlyeloszlást, amely az első belső égésű motor hiánya miatt következik be.

Míg az A290 fajlagos akkumulátorkapacitása és hatótávolsága nem ismert, az R5-ös társa egy 4 modulos akkumulátorcsomagot alkalmaz, amely 42 kWh és 52 kWh változatban is elérhető. Utóbbi állítólagos hatótávolsága akár 420 km (261 mérföld). Valószínű, hogy a nagyobb akkumulátor opció lesz az elsődleges választás az Alpine A290-hez, ami potenciálisan kissé csökkenti a hatótávolságot a hozzáadott teljesítmény megfontolások miatt.

Ennél is fontosabb, hogy a CMF-BEV architektúra Alpine-specifikus hangolást kap, ami tovább javítja az alapfelszereltségű Renault 5 által ígért kategóriaelső kezelhetőséget és vezetési élményt. A legfrissebb jelentések szerint az Alpine A290 hidraulikus ütközőkkel fog rendelkezni – hasonlóan a a Megane RS-ben lévők – lehetővé téve a mérnökök számára, hogy merevebb rugókat használjanak anélkül, hogy rontják a menetminőséget. Az R5-nél megtalálható McPherson első rugóstagok és független többlengőkaros hátsó felfüggesztés alapbeállítása megmarad, bár más beállításokkal, szélesebb nyomtávokkal és kisebb hasmagassággal.

Árképzés és riválisok

Az Alpine elképzelése a Renault 5-ről 2024 vége előtt megérkezik a bemutatótermekbe, és azt jelzi, hogy a márka pozíciója megváltozik, az autórajongó közösségen kívül szinte ismeretlen sportkocsi-gyártóról kívánatos, megbízható és praktikus teljesítményű autók építőjévé válik. . Természetesen az Alpine A290 várhatóan jelentős prémiumot fog hozni a 25 000 euró alatti (27 000 dollár) Renault 5-höz képest, az Autocar szerint 40 000 GBP (46 620 € / 50 000 USD) felett.

Ami a versenyt illeti, az Alpine A290 közvetlen riválisa a pletykák szerint elterjedt VW ID.2 GTI és a hivatalosan is megerősített Cupra Raval lesz, amelyek 2025-ben várhatók. Ha azonban kevésbé szigorú a kritériumokkal kapcsolatban, alternatív lehetőségek között szerepelhet a kisebb Abarth 500e és a nagyobb Cupra Born, VW ID.3 GTX és MG 4 XPower, mind elektromos izgalmakat ígérnek a ferdehátú karosszériákban.

Gazdag Hot Hatch szupermini örökség

Az eredeti Renault 5 Alpine (az Egyesült Királyságban Gordini néven árulják) megelőzte az eredeti VW Golf GTI-t, így az egyik legelső hot hatch lett. Később született egy erősebb turbós változat is, de a Renault az 1980-as években visszavonta a jelvényt az R5 második generációjára vonatkozóan, és az egyszerűbb GT Turbo jelvényt részesítette előnyben.

Az ezt követő szupermini meleg ferdehátú modellek nem az R5-tel vagy az Alpine nevével érkeztek, de mindenképpen nyomot hagytak az autós tájon. Az ikonikus Clio Williams, a Clio RS modellek három generációja és az egzotikus középmotoros Clio V6 előkészítette az utat az Alpine visszatérése felé a hot hatch szegmensben, átvéve az uralmat a már megszűnt RenaultSport részlegtől.