Ami van, szabad hozzáférés

SZABAD HOZZÁFÉRÉS: MINDENKI SZÁMÁRA ELÉRHETŐ, MINDENKI IGÉNYEIHEZ IGAZODÓ JÁRMŰ

A Citroën a városi mobilitást egy teljes egészében digitalizált és személyre szabott ügyfélélmény keretében képzeli el, mely a gördülékeny, egyszerű és kötöttségek nélküli használatra helyezi a hangsúlyt.

MINDENKI SZÁMÁRA ELÉRHETŐ VÁROSI MOBILITÁSI ESZKÖZ: JOGOSÍTVÁNY NÉLKÜL IS IGÉNYBE VEHETŐ

A városi mobilitás eme egyedülálló eszközével, mely az energetikai átállás folyamatában is kiemelt szerepet játszik, a Citroën az egyéni városi közlekedés forradalmasítására készül. A márka az Ami One Conceptet a tömegközlekedés (busz, villamos, metró) és a többi két- vagy háromkerekű egyszemélyes közlekedési eszköz (bicikli, robogó, roller) alternatívájának szánja. A kétszemélyes ultrakompakt (2,50 m) Ami One Concept tanulmány nemcsak rendkívül fürge, de felépítéséből adódóan masszív is. Rossz időben hatékony védelmet nyújt a zárt utastér. Az egyedi felépítés és design, mely a funkcionalitás és a használat szempontjait követi, újfajta vezetési élmény ígéretét hordozza. A 16 éves kortól (az európai országok többségében / a jogszabályok függvényében) bárki által használható jármű – függetlenül attól, hogy rendelkezik-e jogosítvánnyal vagy sem – egy olyan városi közönséget céloz meg, amelyik a márkához hasonlóan sokra tartja a mozgás szabadságát.

KÖZÉPPONTBAN A DIGITÁLIS ÜGYINTÉZÉS

A márka „Inspired By You” mottójához hű, 100%-ban csatlakoztatott Ami One Concept a jármű felfedezésétől a tényleges használatáig – egy teljes egészében digitális kiszolgálórendszerre támaszkodik, mely à la carte igényelhető szolgáltatásokat és újszerű ügyfélélményt kínál. A rendszer az ügyfélút minden lépésére (online ismertető, próbaútigénylés, szolgáltatások konfigurálása, lefoglalás és átadás) kiterjed, és az ügyfél igényeinek leginkább megfelelő használati idő is könnyen kiválasztható vele. A digitális ügyintézés a gépjármű és az utazások kezelésére szolgáló mobil alkalmazásban is folytatható.

„A la carte” ügyfélélmény

Kattintson a sajtóközlemény végén található linkre, és tekintse meg az ügyfélútról („Expérience”) készült videót.

A nagy szabadságot nyújtó, csatlakoztatott Ami One Concept még ennél is messzebb megy, és új fogyasztási módokat kínál. A Citroën jelentősen megkönnyíti az ügyfelek mobilitási problémáinak megoldását azáltal, hogy a digitális rendszeren keresztül – az autómegosztástól a bérlésen át a vásárlásig – többféle lehetőséget vonultat fel. A cél az ügyfelek legkülönbözőbb mobilitási igényeinek magától értetődő kielégítése: alkalmi vagy rendszeres használat, családdal vagy barátokkal történő utazás, egy- vagy többszemélyes használat. A rendszer igazodik a felhasználó igényeihez és gyors megoldásokat kínál. A jármű már 5 percre is igénybe vehető, de a használat időtartama – mindenre kiterjedően és minden további kötelezettség nélkül – bármikor több órára növelhető. Az egyes ügyfelek mobilitási szükségleteinek függvényében személyre szabható ajánlatok 5 percre, 5 órára vagy 5 napra szólnak, de a tartósan fennálló igények kielégítése érdekében 5 havi autóbérlésre vagy akár 5 éves tartós bérletre is lehetőség van.

  • 5 perc vagy 5 óra: a mobilitási eszköz a márka Free2Move szolgáltatásán keresztül biztosított autómegosztási ajánlat keretében egy adott helyen, adott időtartamra áll rendelkezésre. Az új mobilitási megoldásokhoz kialakított alkalmazásban az ügyfél pár kattintással kiválaszthatja a kívánt Ami One Concept járművet.
  • 5 nap: a járművet egy könnyen elérhető rövid távú bérlet keretében kínálja a rendszer. Az ügyfél ilyenkor a Citroën Rent & Smile oldalon keresztül online foglalja le az autót.
  • 5 hónap: a megszokottnál rövidebb időszakra szóló, kötelezettség nélküli autóbérlés.
  • 5 év: a járműre 5 éves tartós bérleti szerződés is köthető, ahol a havi díj az akkumulátort, a karbantartást és a parkolási díjat is magában foglalja. A teljes egészében online ügyintézés keretében az ügyfél például az átvétel helyét is meghatározhatja.

A különleges ügyfélélmény kiegészítéseképp a Citroën az „Ami One átvevőhelyeket” is elképzelte. Ez egyelőre egy olyan digitalizált „shop”, amely alapján képet alkothatunk arról, hogy milyen lenne egy tényleges Ami One Concept automata a belvárosban, ahol tájékozódhatnánk a termékről és a rendelkezésre álló opciókról (5 perctől 5 évig), és a járművet is kipróbálhatnánk. Ugyanilyen átvevőhelyeket lehetne kialakítani például a bevásárlóközpontokban is.

Az eszköz használatát megkönnyítő mobil alkalmazás

A jármű átvételét követően a mobil alkalmazáson a sor, mely az autóval való speciális kommunikációt biztosítja. A vezető a fedélzeti paramétereket bármikor szabadon kezelheti a gépkocsiból, de az információkhoz az okostelefonján keresztül is hozzájuthat. Ily módon távolról is hozzáférhet a személyes fiókjában tárolt adatokhoz (fogyasztás, töltésszint), a Free2Move Services oldalon keresztül pedig egy szolgáltató portálhoz, mely a városon belüli közlekedést segíti (parkolók keresése, műholdas helymeghatározás stb.).

Az egyszerűbb és biztonságosabb használat érdekében az említett alkalmazás hangvezérléssel is működtethető. A vezető így gond nélkül kérhet célravezetést a legközelebbi töltőállomásig vagy foglalhat parkolóhelyet. Az alkalmazás a Free2Move Services szolgáltatásaira támaszkodik, melyek a parkolók, ill. parkolóhelyek műholdas helymeghatározásán vagy az elektronikus fizetési formákon stb. keresztül segítik az autóval való közlekedést. Az ügyfelek számára különösen két – kimondottan az elektromos modellekhez kifejlesztett – alkalmazás lesz hasznos:

  • A Charging Pass lehetővé teszi, hogy a villanyhajtású gépjárművek tulajdonosai megtalálják az autójukkal kompatibilis töltőállomásokat. A választás megkönnyítése érdekében a Free2Move Services 3 szempont (a távolság, a töltés gyorsasága és az ár) alapján előválogatást végez. Alapértelmezésben egy lista kerül kijelzésre, de az ügyfél a töltőállomások térképen történő megjelenítését is kérheti. A keresést a vezető kezdeményezi vagy egy automatikus értesítés indítja el, mely a kritikus töltésszint elérésekor lép életbe. Miután okostelefonja képernyőjén kiválasztotta a töltőállomást, a felhasználó kedvenc navigációs alkalmazásán keresztül (Waze, Google Maps stb.) a telefonjára továbbíthatja az úti célt.
  • A Charging Pass opciót kiegészítő Trip Planner egy célravezetési szolgáltatás, mely megnyugtatja a vezetőt, és a töltésszint függvényében még megtehető távolságot, a gépjárműhasználatot és az útba eső töltőállomásokat figyelembe véve kiszámítja az optimális útvonalat. Az alkalmazás az utazás időtartamát – beleértve a töltési időt is – képes kikalkulálni.
https://egyszermarlattamautot.hu/2019/02/26/cimszavakban-a-genfben-debutalo-ami-one-concept-tanulmanyrol/