Ami van, szabad közlekedés

Az Ami One Concept tanulmánnyal a Citroën egy 100%-ban elektromos megoldást kínál a városi mobilitás kérdésére. Az elsősorban a városlakók elvárásait szem előtt tartó kétszemélyes jármű maga a megtestesült szabadság: használata gyerekjáték, és a városközpontok korlátozott forgalmú övezeteibe is be lehet hajtani vele.

AZ ELEKTROMOS MEGHAJTÁS MINDEN ELŐNYE

Zéró CO2-kibocsátás

Az Ami One Concept tanulmány lépést tart a korral: egy újfajta mobilitás felvázolásával adekvát választ ad a városi életet érintő aktuális és jövendő kérdésekre. Az Ami One Concept 100%-ban elektromos meghajtású, ezáltal környezetkímélő, alacsony a fenntartási költsége, és a városok bármely részébe be lehet hajtani vele. A folyamatosan változó városi élethez tökéletesen alkalmazkodó jármű maximális sebessége 45 km/h, CO2-kibocsátása pedig nincs. Hatótávolsága 100 km, így városon belül sok kisebb utat tehetünk vele, akár egyszeri elintéznivalóról, akár napi munkába járásról van szó. A padlólemez alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátor a hozzá kapott kábellel könnyen feltölthető. Nyilvános töltőoszlopra vagy Wallbox fali csatlakozóra kötve 2 óra alatt teljesen feltöltődik. Az autót egy hosszabbító segítségével az otthoni hálózatra is rá lehet csatlakoztatni. 

Csendes működés

A teljes egészében villamos meghajtásnak köszönhetően rendkívül csendes Ami One Concept a környezetére nézve is biztonságos. Egyedi hangjelzését a Start-Rec ügynökség és a Citroën dizájnerei közösen tervezték. A lassításkor kiadott hangban az Ami One Concept egész egyénisége kifejezésre jut. A férfi és női hangokat egyaránt tartalmazó különleges zenei szignálnak köze sincs a megszokott robotikus hangzásvilághoz. A sebesség függvényében emelkedő hangsorból álló egyedi hangjelzés az Ami One Concept különleges ismertetőjegye, és a 2019. január 1. óta érvényben lévő európai szabályozásnak is megfelel. Mostantól biztonsági okokból – a gyalogosok figyelmeztetése érdekében – alacsony sebességnél minden elektromos gépjárműnek mesterséges hangot kell kibocsátania. 

ULTRAKOMPAKT MÉRETEK, FÜRGE VISELKEDÉS

A városi közlekedésre tervezett különleges Ami One Concept tanulmány jellegzetes kocka formával és ultrakompakt méretekkel rendelkezik. Egy tömbből faragott, 2,50 m hosszú, 1,50 m széles és 1,50 m magas sziluettjével biztonságot sugározva, magabiztosan trónol az egyedi tervezésű, négyküllős 18” kerekeken. Masszív autó benyomását kelti, ugyanakkor kivételesen fürge viselkedést, könnyű kormányozhatóságot és pofonegyszerű parkolást ígér.

ÖSZTÖNÖS HASZNÁLAT, CSÚCSTECHNOLÓGIÁS KOMMUNIKÁCIÓ

Könnyű, önfeledt használat

Az összes vezetési funkció vezérlését ellátó „vezetőblokk” mindkét oldalán ötletes technológiák és funkciók állnak rendelkezésre.

A 100%-ban csatlakoztatott Ami One Concept az okostelefont helyezi az ember-gép interfész középpontjába, és ezzel egyszerre ösztönös és nyugodt vezetést biztosít. Már a beszállás is az okostelefon segítségével történik: az ajtók nyitásához (és zárásához) le kell olvasni a kilincsek alumíniumtalpán található QR kódot. A beszállást követően a vezető maga elé helyezi a telefont az erre kialakított helyre, mely nem más, mint egy indukciós elven működő vezeték nélküli töltő. Ezzel kezdetét veszi az Ami One Concept és a vezető közti kommunikáció. A megnyitott alkalmazásnak megfelelő animáció buborékjai a vezető látóterében elhelyezett fényvisszaverő lemezre vetítve, a head-up display kijelzéshez hasonlóan jelennek meg. A normál vezetési funkciókat a vezetési élményt gazdagító, bonyolultabb – például infotainment, ill. navigációs – funkciók egészítik ki. Az Ami One Concept vezérlőfelületét úgy alakították ki, hogy egyfajta személyi asszisztensként optimális kapcsolatot létesítsen a vezető és a jármű között. Az interfész a kormányon elhelyezett két gombbal működtethető: az egyikkel hangvezérléssel hívható az asszisztens, a másik pedig egy legördülő menüt nyit meg, melyben az egyes alkalmazások között lehet lépegetni.

Az 5’’ képernyővel ellátott intuitív használatú, minimalista műszeregység a lényegi információkra összpontosít (sebesség, irányjelzők stb.). Grafikai világát a belső kárpitokról ismerős színek (Clockwork Orange és Out of the Blue) mellett két speciális betűtípus teszi különlegessé: az egyik az emberi kézírást utánozza, a másik – például a sebességszámláló esetében – az Ami One Concept szögletes formáit és a Citroën márkajelet idézi. Az antropomorf grafikus felületen stilizált formában megjelenő szemek az érzelmi kommunikációt szolgálják, és személyesebbé teszik a vezetővel folytatott párbeszédet (figyelmeztetés, kérdés stb.).

A vezetőblokktól jobbra található henger az indítógombot, a gyalogosok figyelmeztetésére szolgáló gombot, az automata sebességváltó választókarját és egy állítható hangerejű Bluetooth hangszórót foglalja magában.

https://egyszermarlattamautot.hu/2019/02/26/cimszavakban-a-genfben-debutalo-ami-one-concept-tanulmanyrol/