Amikor a hobbi és a hivatás találkozik, őrült dolgok születnek
Íme a legőrültebb Lexus-kereskedő, aki lóerőket tenyészt
A Bahreini Királyság egyetlen Toyota és Lexus márkakereskedője szabadidejében a helyi drag-élet motorja. Amikor pedig a hobbi és a hivatás találkozik, őrült dolgok születnek.
Bahrein parányi szigetállam a Perzsa-öbölben. Lakosainak száma a másfél milliót sem éri el, de mivel területre kisebb, mint Berlin, meglehetősen zsúfoltan élnek– persze jómódú zsúfoltságról beszélünk, hiszen a világ negyedik legnagyobb népsűrűségű közigazgatási egysége a 15. legmagasabb egy főre eső GDP-vel büszkélkedhet. Egy ilyen különleges országban semmin sem szabad meglepődni. Még azon sem, hogy a királyság egyetlen Toyota és Lexus márkakereskedője sajátosan tölti szabad óráit: több ezer lóerős versenyautókat épít, elsősorban az általa forgalmazott márkák típusaiból.
Ebrahim Mohammed Kanoo személyes kezdeményezésére 2004-ben (a bahreini Forma 1-es pálya avatóünnepségén) rendezték meg a királyság első – hivatalos – gyorsulási versenyét, és az autóipari vállalkozó azóta is a dragsport meghatározó alakjának számít a szigetországban. Nevét és csapatát, az EKanoo Racinget ma már jól ismerik nemcsak az Arab-öbölben, de a nemzetközi porondon is – nem csoda, hiszen autói minden géposztályban nyernek, ahol csak indulnak, és az évek során számos világcsúcsot értek el a legkülönfélébb kategóriákban.
Rendes fanatikusként Toyota Suprával kezdte, megépítve a világ leggyorsabb független hátsó felfüggesztéssel szerelt Mk4-esét; majd a Toyota GT86 következett, amely négyhengeres boxerét egy háromliteres, soros hathengeres turbómotorra cserélve a Pro Import géposztály abszolút leggyorsabbika lett. Korábban a Supra tartotta ezt a rekordot 6 másodperc 23 századdal, de a GT86 a világon elsőként 6 másodpercen belül (ráadásul 5,77-tel meglehetős ráhagyással) futotta a negyed mérföldet.
Ennek azonban már két éve; az Ekanoo Racing idén nyugdíjazta a világ leggyorsabb GT86-osát, hogy más, sikeresebb projektjeire tudjon koncentrálni. Régen túl járnak ugyanis a hat másodpercen: legfrissebb alkotásuk, egy Lexus RC F már egészen más régiókban mozog.
Az autó orrában egy őrületes 8,85 literes, V8-as blokk várja a vezető parancsait, lélegeztetéséről két darab 94 milliméteres turbófeltöltő gondoskodik, teljesítménye valahol 4000 (igen, négyezer!) lóerő körül lehet. Az autó tavaly januárban 5,50 másodperccel megdöntötte az oldalajtóval szerelt dragsterek negyedmérföldes világrekordját. Idén, egy évvel később pedig már 5,437-nél tartanak! Az egykor elegáns, ma inkább emberevő űrbéli szörnyre emlékeztető Pro Boost autó 2018 elején 442 km/h-val robogott át a célvonalon, és közben bemelegítésként 3,592 másodperccel a nyolcad mérföldes világrekordot is megdöntötte.
Mindez persze színtiszta motorsport, ám az EKanoo Racing szakemberei azt sem bánják, ha tapasztalataikat utcai Lexus modelleken kell kamatoztatniuk. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a kompresszoros (!) Lexus LX570, amelynek 2,5 tonnás karosszériáját egy 6,8 literesre fúrt, 1350 Nm nyomatékú, 761 lóerős V8-assal bírja mozgásra. Az átalakításról kívülről semmi nem tanúskodik, ám a teljesen egyedi fejlesztésű, utcai használatra tervezett behemót 12,9 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, azaz gyorsabb, mint egy Ferrari Testarossa vagy egy Lamborghini Diablo.
Fotók: Boosted Magazine, EKanoo Racing, The Quatter Mile