Apróságokkal válik még tökéletesebbé a Lexus ES
Számos kisebb módosítással teljesedik ki a Lexus középkategóriás prémiumszedánja egy visszafogott frissítés keretein belül. Távolról vezérelhető funkciókkal, fejlettebb kapcsolódási lehetőségekkel, egy Európában új dizájncsomaggal és átdolgozott, érintőpad nélküli középkonzollal kelt még frissebb hatást.
A 2018-ban bemutatott, majd 2021-ben széleskörűen frissített, komoly népszerűségnek örvendő Lexus szedánt a következő évre az üzleti és magánvásárlók számára is még vonzóbbá teszi a japán prémiumgyártó.
A 2023-as modellévtől kezdve ugyanis még tovább csiszolták a modellt, éppen ott nyúltak hozzá, ahol a felhasználók többre vágytak. Ilyen volt elsősorban a multimédiás rendszer fejlesztése és a kapcsolódási lehetőségek bővítése: az új rendszer gyorsabb, logikusabb, könnyebben kezelhető és lényegesen több azonnali információval szolgál.
Mindez részben a felhő alapú navigációnak köszönhető, amely valós idejű forgalmi adatokkal, naprakész üzemanyagárakkal és aktuális parkolási opciókkal szolgál. A rendszer ennek ellenére nem támaszkodik teljes mértékben az internethozzáférésre: ha bármi miatt megszakadna a kapcsolat, akkor is működőképes marad.
A 21. században elképzelhetetlen lenne az élet okostelefonok nélkül, ezért a Lexus munkatársai erre két szempontból is gondoltak. Egyrészt természetesen az okostelefonok képernyőjének tükrözése is megoldott, Apple Carplay esetén akár vezeték nélkül is, míg Android Auto esetén kábellel csatlakozva.
Másrészről az okostelefonról is vezérelhetjük az autó egyes funkcióit, méghozzá a Lexus Link alkalmazásból. Mivel az autó saját internet-hozzáféréssel rendelkezik, így még a közelében sem kell lenni: bárhonnan nyithatók és zárhatók az ajtók, bekapcsolható a vészvillogó, sőt, akár még az autó utastere is a kívánt hőmérsékletre klimatizálható az indulás időpontjára.
Ráadásul innentől lehetőség nyílik az e-Care használatára és az autó távoli diagnosztikájára is. Ha meghibásodás történne, akkor a szerviz akár a világ másik végéről is le tudja kérni a pillanatnyi adatokat és a tárolt előzményeket is, így akár akkor is kideríthető a hiba forrása, ha az aktuálisan éppen nem áll fenn. Ezekhez az adatokhoz bármelyik Lexus márkaszervizben hozzá tudnak férni, így megoldható, hogy a tulajdonos ott szervizeltesse autóját, ahol számára az adott időpontban a legkényelmesebb.
További fontos újítás a 19 európai nyelven értő beszédfelismerés, amely a frissítés után a „Hey Lexus!” hívószóra automatikusan aktiválódik, és a korábbinál informálisabb parancsokra is reagál. Ha például be szeretnénk kapcsolni a klímát, akkor innentől elég lesz annyit mondani a pontos utasítás helyett, hogy „Melegem van!”.
Szintén az egyszerűbb és 21. századibb beltér víziójával nyúltak a műszefal középkonzoljához is. Az irányváltó mellett elhelyezett érintőpad ugyanis eltűnt, a helyén a jövőben két praktikus pohártartó kapott helyet. Ezzel funkcióiból nem vesztett az autó központi rendszere, egyedül annyi változott, hogy innentől a kormányról és az érintőképernyőről vezérelhető a rendszer, ezzel egyszerűbb és letisztultabb összképet és használhatóságot kínálva.
Így észszerűbb helyre kerülhetett a vezeték nélküli töltőpad is, logikusan ide költöztek az USB-A és USB-C portok is. A leglátványosabb különbség a beltérben mégis a színvilág, innentől ugyanis megváltozik a paletta: a Rich Cream árnyalatot az Ammonite Sand váltja.
A modell külső megjelenését illetően fontos változás, hogy az új modellévtől az F Sport dizájncsomag is választható, amely most válik először elérhetővé az európai piacon az ES-nél. Ebben az esetben sportosabb vonásokkal, F Sport logókkal, feketére fényezett, 19 colos könnyűfém felniszettel valamint tízféle különböző, exkluzív karosszéria-színárnyalatban kérhető az ES.
A hajtáslánc terén csak regionálisan lesz számottevő változás: az ES 300h öntöltő hibrid változatot négy új piacon vezeti be a Lexus: Azerbajdzsán, Grúzia, Moldova és Ukrajna is megkapja a környezetbarátabb és kifinomultabb, mégis erősebb és dinamikusabb hibrid változatot, amelyet a hazai piacon mi már jól ismerünk. A 2023-as modellévre frissített Lexus ES szedánt augusztusban kezdik gyártani, így az első példányokat várhatóan októberben átvehetik a vásárlók.
Fotók: Lexus