Aston Martin Valiant

Simon Newton, az Aston Martin járműteljesítményért felelős igazgatója a következőket mondta: „A Valiant-tal a hangsúlyt a sokkal megnövelt pályaképesség felé helyeztük át, miközben megőriztük a használhatóságot ahhoz, hogy élvezetesek maradjunk az úton. Minden kulcsfontosságú területen elmozdítottuk a tárcsát, hogy nagyobb teljesítményt és több izgalmat biztosítsunk; megnövelt teljesítmény-leadás a V12-től a 745 LE fejlesztésére; az alváz beállításának tökéletesítése Multimatic ASV lengéscsillapítókkal; a test újrafaragása nagyobb leszorítóerő előállításához; és könnyű anyagok és eljárások alkalmazása a tömeg csökkentésére. Mindenekelőtt a járművezetőt helyeztük a cselekvés középpontjába; ellenőrző súlyok csiszolása a maximális elégedettség érdekében; a kézi sebességváltó váltási működésének tökéletesítése; biztosítva, hogy a megnövelt kezelési korlátok hozzáférhetőek és kifizetődőek maradjanak. Mindez elképesztő élményt hoz létre, amelyet a Valiant tulajdonosok egyetlen más autóban sem találnak meg.”

Agresszív, szélsőséges és egyértelmű, Valiant drámai karosszériája kifejezett szándéknyilatkozatot tesz lehetővé. A kiterjedt, könnyű szénszál használatának köszönhetően a hangulatot idéző ​​profil valóban nehézsúlyú ütésről beszél. Széles és izmos, élesen cizellált vonásokkal, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy stabilitást növelő leszorítóerőt hozzanak létre, és minimálisra csökkentsék a sebességcsökkentő ellenállást. A Valiant makulátlanul faragott formájának minden centimétere esztétikai és aerodinamikai funkciót tölt be.

A Valiant mély első elosztója maximális hatékonysággal vágja át a levegőt, és segít rögzíteni az orrot az aszfaltra, miközben a jellegzetes többrétegű végsíkok irányítják és egyenletes légáramlást biztosítanak az első kerekek körül. Közvetlenül az elosztó felett egy új, teljes szélességű szénszálas hűtőrács növeli a hűtőlevegő áramlását a motorba, és csökkenti az első tengely előtti tömeget, hogy segítse a súlyelosztás központosítását és javítsa a kezelhetőséget.

A Valiant legjellegzetesebb funkcionális jellemzői közé tartozik az erősen karcolt oldalsó sárvédők és a 21 hüvelykes magnézium kerekekre szerelt szénszálas aerotárcsák. Az elülső osztóvég síkjaival összhangban a széles oldalküszöbök és a hátsó kerekek előtt elhelyezett felfelé ívelt örvénygenerátorok egyenletes légáramlást biztosítanak a szárnyak mentén, csökkentve a turbulenciát, a légellenállást és az emelést.

A vad első motoros Aston Martin limitált szériás különlegességek új csúcsaként a Valiantot úgy fejlesztették ki, hogy a legjobb pályán valósítsa meg, miközben teljes mértékben homologizált a közúti használatra. Egzotikus specifikációkkal büszkélkedhet, hogy örömet szerezzen a puristának és izgassa a legigényesebb vezetőt. Az Aston Martin hihetetlen, dupla turbófeltöltésű, 5,2 literes V12-es motorjának – amely immár 745 LE-t és 753 Nm nyomatékot – és hatfokozatú kézi sebességváltónak a kombinációja koronázza meg a Valiant alapfelszereltségű szénkerámia fékjeit, amelyek mérete 410 mm x 38 mm x elöl és 360 mm. 32 mm-es hátsó rész a hatalmas, fakulásmentes fékezőerő érdekében.

A Valiant számos egyedi tervezési elemet tartalmaz a súly csökkentése érdekében, és a vázat a komoly pályahasználathoz igazítja. A 3D-nyomtatott hátsó segédváz alkalmazása 3 kg-ot takarít meg a merevség csökkenése nélkül, míg a magnézium nyomatékcső 8,6 kg-mal csökkenti a tömeget az autó középpontjában. A könnyű, 21”-os magnézium kerekek – 275/35-ös első és 325/30-as hátsó abroncsokkal – javítják a kormányzás reakcióját és a kerék irányíthatóságát, 14 kg-mal csökkentve a rugózatlan tömeget. A motorsportra jellemző lítium-ion akkumulátorral további 11,5 kg-ot takarítottak meg.

A Valiant karakterében a legbefolyásosabb változást a Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) lengéscsillapítók felszerelése okozza, amelyek képesek az egyes lengéscsillapítókat egyidejűleg harminckét diszkrét lengéscsillapító görbe valamelyikére állítani kevesebb mint hat ezredmásodperc alatt. Az ASV rendszer valóban állapot – a legmodernebb felfüggesztési technológia, amely szinte korlátlan mozgásteret biztosít az Aston Martin mérnökeinek a menet- és kezelhetőségi jellemzők finomhangolására. A lengéscsillapítók motorsport-szintű csillapítás-szabályozást és olyan működési vezérlési sávszélességet kínálnak, amely korábban kizárólag a motorsport legmagasabb szintjére vonatkozott. A Multimatic ASV lengéscsillapítók csak a legdinamikusabb, legexkluzívabb járművekre szerelhetők fel, és nem kaphatók az utángyártott piacon.

Az új felfüggesztés megnövekedett korlátainak és a nagyobb aerodinamikai leszorítóerőnek a kiaknázása érdekében a Valiant minden előre beállított vezetési módját – Sport, Sport+ és Track – újrakalibráltuk, hogy segítsék a vezetőt az autó teljes teljesítményének fokozatos felfedezésében. A kapcsolat, a következetesség és a magabiztosság kulcsfontosságú tulajdonságok, a vezető bensőséges kötődést alakít ki a géppel, amely lehetővé teszi számukra, hogy átvegyék az irányítást a Valiant bőséges teljesítménye felett, és teljes mértékben élvezhessék a megnövekedett képességek felfedezését.

Simon Newton, az Aston Martin járműteljesítményért felelős igazgatója a következőket mondta: „A Valiant-tal a hangsúlyt a sokkal megnövelt pályaképesség felé helyeztük át, miközben megőriztük a használhatóságot ahhoz, hogy élvezetesek maradjunk az úton. Minden kulcsfontosságú területen elmozdítottuk a tárcsát, hogy nagyobb teljesítményt és több izgalmat biztosítsunk; megnövelt teljesítmény-leadás a V12-től a 745 LE fejlesztésére; az alváz beállításának tökéletesítése Multimatic ASV lengéscsillapítókkal; a test újrafaragása nagyobb leszorítóerő előállításához; és könnyű anyagok és eljárások alkalmazása a tömeg csökkentésére. Mindenekelőtt a járművezetőt helyeztük a cselekvés középpontjába; ellenőrző súlyok csiszolása a maximális elégedettség érdekében; a kézi sebességváltó váltási működésének tökéletesítése; biztosítva, hogy a megnövelt kezelési korlátok hozzáférhetőek és kifizetődőek maradjanak. Mindez elképesztő élményt hoz létre, amelyet a Valiant tulajdonosok egyetlen más autóban sem találnak meg.”

Agresszív, szélsőséges és egyértelmű, Valiant drámai karosszériája kifejezett szándéknyilatkozatot tesz lehetővé. A kiterjedt, könnyű szénszál használatának köszönhetően a hangulatot idéző ​​profil valóban nehézsúlyú ütésről beszél. Széles és izmos, élesen cizellált vonásokkal, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy stabilitást növelő leszorítóerőt hozzanak létre, és minimálisra csökkentsék a sebességcsökkentő ellenállást. A Valiant makulátlanul faragott formájának minden centimétere esztétikai és aerodinamikai funkciót tölt be.

A Valiant mély első elosztója maximális hatékonysággal vágja át a levegőt, és segít rögzíteni az orrot az aszfaltra, miközben a jellegzetes többrétegű végsíkok irányítják és egyenletes légáramlást biztosítanak az első kerekek körül. Közvetlenül az elosztó felett egy új, teljes szélességű szénszálas hűtőrács növeli a hűtőlevegő áramlását a motorba, és csökkenti az első tengely előtti tömeget, hogy segítse a súlyelosztás központosítását és javítsa a kezelhetőséget.

A Valiant legjellegzetesebb funkcionális jellemzői közé tartozik az erősen karcolt oldalsó sárvédők és a 21 hüvelykes magnézium kerekekre szerelt szénszálas aerotárcsák. Az elülső osztóvég síkjaival összhangban a széles oldalküszöbök és a hátsó kerekek előtt elhelyezett felfelé ívelt örvénygenerátorok egyenletes légáramlást biztosítanak a szárnyak mentén, csökkentve a turbulenciát, a légellenállást és az emelést.

A legendás 1980-as RHAM/1 „Muncher” Le Mans-i versenyzőre szerelt és közvetlenül a könnyű, kovácsolt magnézium kerekekre erősített kerékburkolatok ihlette az aerotárcsákat, amelyek csökkentik a forgó kerekek által keltett turbulenciát és légellenállást. Ezenkívül hat, stratégiailag elhelyezett beömlőnyílás hűtőlevegőt szív a szénkerámia fékekre, hogy fenntartsa az optimális fékteljesítményt a pályahasználat során, a kerék kerülete körüli nyílásokkal pedig lehetővé teszik a szénkerámia tárcsák által keltett extrém hő kiáramlását.

A Valiant hátsó kialakítása ugyanolyan hatásos és drámai, az éles Kamm farokkal és a merészen felfelé ívelt fedélzettel, amelyet egy kiemelkedő rögzített szárny egészít ki. Úgy alakították ki, hogy egyensúlyba hozza az elülső elosztó által elért leszorítóerő-növekedést, és úgy alakították ki, hogy ne hagyjon kétséget a Valiant teljesítményét illetően, egyike a sok összetéveszthetetlen formatervezési jegynek. Rögzített, egyrészes kagylós hátsó, csuklós hátsó képernyőpanellel, amely lehetővé teszi a hozzáférést a csomagtérhez, amely tökéletes a versenysisakok és versenyruházat tárolására.

Az aerodinamikai csomagot a funkcionális hátsó diffúzor teszi teljessé. A Computational Fluid Dynamics segítségével tervezett, a légellenállás és az emelés pozitív csökkentése érdekében a szénszálas konstrukció további előnye a tömeg csökkentése a hátsó részen. A diffúzor arra is szolgál, hogy tökéletesen keretezze a Valiant látványos quad kijáratát, a titán kipufogórendszert, amelyet a maximális vizuális hatás érdekében alakítottak ki, és a 745 LE-s V12-es motor hihetetlen hangsávjának ünneplésére hangoltak.

A külsejéhez hasonlóan a Valiant belseje is ragyogó kombinációja a versenyen kifejlesztett funkcionalitásnak és a makulátlan dizájnnak, amely virágzik, és az Aston Martin híressé vált anyagokból. A szigorúan kétüléses pilótafülke tele van drámaisággal és célzattal. Az exponált, szatén bevonatú szénszál széleskörű használata támasztja alá a Valiant könnyű anyagokra való összpontosítását, míg az üléspárnázás stratégiai elhelyezése és a finoman szabott, könnyű kárpitozás célzott kényelmet, luxust és tapinthatóságot biztosít.

Különös figyelmet kell fordítani a vezető és a gép közötti érintkezési pontokra. Ez egy új kormánykerékkel kezdődik. Egyedülálló a Valiantban, és úgy tervezték, hogy tükrözze az egész autóban fellelhető tisztaságot és kapcsolódást. Tökéletesen kerek, vékonyabb átmérőjű felnivel és küllőkkel, amelyek nélkülözik az intuitív érzést és a zavaró tényezőket.

A kézi sebességváltó mechanikus jellegének kiemelése érdekében a sebességváltó alagútjában egy vágás szabaddá teszi a hátrafelé futó sebességváltót a hatfokozatú sebességváltó számára. A fejlesztés a sebességváltó súlyának és tapintásának tökéletesítésére összpontosított, az új, testre szabott gömb alakú sebességváltó gombbal és a H-mintázatú váltásokkal maximalizálja a sebességváltási erőfeszítést és a pontosságot.

A Valiant tervezésénél a célzott pályahasználatot szem előtt tartva a vezető kényelme és biztonsága a legfontosabb. Ebből a célból a Valiant alapfelszereltségként beépített félketreccel és egyedileg díszített Recaro Podium ülésekkel rendelkezik. Az acél félketrec biztosítja a rögzítési pontot, amely lehetővé teszi a 4 pontos versenyheveder felszerelését az autóban. A Recaro Podium ülések kivételes oldal- és válltámasztást biztosítanak, az innovatív párnákkal pedig passzív mellkasszellőzéssel a fokozott kényelem érdekében extrém vezetés közben.

A választható Alcantara vagy félanilinbőr utasterű borítással elérhető Valiant továbbra is koncentrált megközelítést kínál könnyű anyagokkal, „dombornyomott” Alcantara ülésvarrással és tapintható Alcantara kormánykerékkel a maximális irányítás érdekében. A testre szabott ajtópanelek faragott kialakításúak, hálós betétpanelekkel a súly csökkentése érdekében, valamint könnyű szövetből készült ajtókioldó húzókkal.

Marek Reichman, az Aston Martin ügyvezető alelnöke és kreatív igazgatója így nyilatkozott Valiant agresszív megjelenéséről: „Valiant extrovertált. Egyetlen pillantás sem hagy kétséget a szándékai felől. Egy igazi telivér, amelynek célja, hogy a versenypályán a lehető legteljesebb mértékben élvezhető legyen, de még mindig használható közúton, egyértelműen a motorsportból merít ihletet, karakterét drámai, izmos formák és rengeteg gyönyörű, funkcionális részlet segítségével fejezi ki. Ezek között megtalálhatók az aero-tárcsás kerékburkolatok, amelyek a hatalmas „Muncher” Le Mans autót idézik, valamint a nagy átmérőjű titán kipufogócsövek kvartettje, amelyek tiszteletben tartják a belső égést, és ünneplik az Aston Martin csodálatos V12-esének hangsávját.

Míg az első szállítások 2024 negyedik negyedévében kezdődnek, a Valiant a 2024-es Goodwood Festival of Speed-en (július 11-14) debütál majd a nagyközönség előtt dinamikus bemutatókkal a híres Hill Climb pályán. Az egyik bemutató futam a Valiant első vásárlója kezében lesz; A Formula One® kétszeres világbajnoka és az Aston Martin Aramco Formula One® Team pilótája, Fernando Alonso.