Aston Martin Vanquish – Egy ikon visszatér, hogy uralkodjon (3.)
- A szenzációs új halo modell a legendás Vanquish név visszatérését jelzi
- Az új 5.2 V12 Twin-Turbo motor kategóriaelső 835 LE/1000 Nm teljesítményt nyújt
- A legnagyobb maximális sebesség 214 mph egy Aston Martin sorozatgyártású autóban
- Az új alvázszerkezet +80 mm-rel megnövelte a tengelytávot
- A kifinomult kényelem, a szuperautó teljesítmény és a pontos dinamika példátlan kombinációja új zászlóshajó etalont állít fel
- Bilstein DTX lengéscsillapítók, elektronikus hátsó differenciálmű (e-diff) és AML-specifikus 21 hüvelykes Pirelli P ZERO™ abroncsok a műszaki csúcsok között
- A teljes hosszúságú panorámás üvegtető és a testre szabott, korszerű infotainment rendszer a vadonatúj, ultra-luxus belső tér jellegzetes jegyei
- Évente 1000 alatti gyártási példányra korlátozva, az első szállítások a tervek szerint a negyedik negyedévben kezdődnek
Kivitel – Külső
A Vanquish egy vadonatúj felületi nyelvezetével a kortárs eleganciát fejezi ki tónusos testalkata, széles kiállása és gördülékeny ívei révén. Az ilyen lenyűgöző jelenlét elérésének kulcsa a megnövelt tengelytáv; az A-oszlop és az első tengely közötti távolság +80 mm-rel meghosszabbodik, hogy meghosszabbodjon a motorháztető, és egy szelíd és elnéző profilt kapjon.
Az elülső motor arányainak felerősítésével a Vanquish a sebesség és az erő mesés érzetét fejezi ki, könnycsepp formája megragadja a hajtóerő hatalmas áramlását elölről hátrafelé. Az Aston Martin motorsporthoz fűződő mély kapcsolatából is merít, a tervezőcsapat a múlt és a jelen ikonikus Aston Martinjaiból merített ihletet. Különösen a mai Forma-1-es autókon található bonyolult funkcionális részletek és az ördögien gyors „Project Cars” letisztult, letisztult formái, amelyek a sorozatgyártású modellektől a Le Mans-i versenyig fejlődtek az 1960-as években.
Ez a motorsport-DNS meglátszik a Vanquish néhány meghatározó jellemzőjén; a faragott motorháztető, az F1® ihletésű termosz lamellákkal, amelyek segítik a V12-es motor hűtését, és a jellegzetes Kamm Tail, amely a sebességcsökkentő légellenállás csökkentését szolgálja, és ez volt a Project Cars megkülönböztető jellemzője. Ezeknek és más részleteknek a zökkenőmentes beépítése a tervezési forma és a műszaki funkciók ösztönös elsajátítását mutatja.
Marek Reichman, az Aston Martin ügyvezető alelnöke és kreatív igazgatója így nyilatkozott: „A Vanquish ikonikus halomodell a sportautó-portfóliónk számára, és mindig a vártnál, racionálisan és átgondoltabbra tervezünk. Megragadtuk előadásának roppant nagyságát és szándékolt céljának hatalmát, miközben a Vanquish drámáját az elegancia ritka és összetéveszthetetlen érzésével mérsékeltük. Csapatunk bátorságról és kíváncsiságról tett tanúbizonyságot a váratlan tervezési ötletek megvalósítására irányuló törekvésük során. A könnycsepp külsőt teljesen új felületi nyelv és felerősített első motor arányok jellemzik, a belső környezet pedig az igazi vezetői autó fókuszát a megemelt luxussal és a legmodernebb technológiával ötvözi. Nagy a szenvedély a tiszta izgalom megteremtésében, és ez az új Vanquish a rettenthetetlen kreativitás és az emberi találékonyság csúcspontja. A következő szintű, ultra-luxus teljesítményt ötvöztük a menő brit sportautó-stílussal, hogy egy koronát jelentő Aston Martin V12 zászlóshajót készítsünk az idők számára.”
A Vanquish vadonatúj első lökhárítót, sárvédőt és hűtőrácsot kapott, amely határozottabb formatervezési karaktert és nagyobb megjelenést biztosít az úton. A hagyományos lapátos hűtőrács szabványos, a rekesznyílás pedig megnagyobbodott, ami 13%-kal nagyobb felületet kínál a DBS 770 Ultimate-hez képest, hogy segítse a 835 lóerős motor hűtését. Az új külső lökhárító szellőzőnyílások az orr körül vezetik a levegőt, a hideg levegőt az első kerékívekbe vezetve, hogy segítsék a fékek hűtését.
A Matrix LED fényszórók bemutatják a márka új világítási jellemzőit az integrált nappali menetfényekkel (DRL). Bonyolult részleteket alkalmaztak a lámpákon, beleértve a fényszóró belsejébe vésett Aston Martin feliratot.
Az általános dizájn egyik legdrámaibb eleme a panorámás üvegtető. Az Aston Martin V12-ben először a Vanquish alapfelszereltségként fel van szerelve ezzel a látványos funkcióval. A 6%-os fényáteresztést lehetővé tévő színezett és az utasokat a káros UV-A és B sugaraktól védő alacsony e-bevonatú bevonatnak köszönhetően szükségtelenné válik a hagyományos redőny, hogy a térérzet és a sebesség mindig élvezhető legyen.
Az Aston Martin egyik legikonikusabb formatervezési jellemzője a jellegzetes oldalsáv. A Vanquish egyedi aláírása célirányosan helyezkedik el egy faragott kitöltőpanelen belül. Alapfelszereltségként az oldalsáv fényes krómozású, kiemelve a fényes fekete oldalsó kitöltőpanelből, de ez az opcionális külső felső csomag részeként testreszabható. A múltkori Aston Martinokhoz hasonlóan a Vanquish-t is piros „V12” motívum díszíti; finom részlet idéző történelmi jelentőséggel.
Az Aston Martin másik azonnal felismerhető jellemzője a süllyesztett ajtókilincsek, amelyek immár elektronikusan nyílnak a kéz felé egy egyszerű megnyomással, vagy amikor a járművet a távirányítós kulccsal nyitják ki. A keret nélküli külső visszapillantó tükrök kisebb, karcsúbb kialakítást mutatnak be, hogy javítsák a Vanquish aerodinamikai profilját, ugyanakkor maximalizálják a fényvisszaverő felület felületét az optimális hátralátás érdekében.
A Vanquish dizájnjának drámaisága hátul éri el a crescendo-t a széles, erőteljes nyúlványoknak és a könyörtelenül hirtelen Kamm Tail-nek köszönhetően az integrált fedélzeti légterelővel, amely elöl-hátul aerodinamikai egyensúlyt biztosít. A hátsó rész tiszta stíluseleme a „Shield”, amelyet úgy alakítottak ki, hogy úgy nézzen ki, mintha az autó hátulján lebegne. Ez a nyilatkozatpanel büszkén jeleníti meg az Aston Martin feliratot, és testreszabható különféle szénszálas vagy karosszériaszínekkel.
A pajzsot teljesen új LED-es lámpák keretezik. Először a Valkyrie-n látták ezt a bonyolult világítási elrendezést – amely hét különálló pengéből áll – modern és leegyszerűsített kialakítású, de biztosítja, hogy a Vanquish ugyanolyan azonnal felismerhető legyen sötétben, mint nappali fényben.
A hátsó kezelést a teljes szélességű diffúzor teszi teljessé, amely az autó alatti alacsony nyomású légáramlást szabályozza a nagyobb sebességű stabilitás érdekében. A Vanquish egy új fejlesztésű, rozsdamentes acél kipufogórendszert kapott egyedi hangtompító geometriával és lenyűgöző, négy kipufogócső-elrendezéssel. Ezek megnövelt frekvenciatartományt és rezonáns viselkedést eredményeznek, amely folytatja a Vanquish vérvonal hagyományát a mesés V12 üvöltés kibocsátásával. Azok számára, akik a tökéletes hangzási élményre vágynak, a Vanquish opcionális titán kipufogórendszerrel is elérhető. Ez egy kisebb hangtompítót használ, hogy tisztább, hangosabb és még vonzóbb V12-es hangzást adjon, miközben 10,5 kg-os súlycsökkenést is elér.
FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!