Aston Martin Vanquish Volante

A világ leggyorsabb, legerősebb orrmotoros kabriója

  • Az új zászlóshajó kabrió példátlan drámát, hatalmat és sebességet hoz a kategóriába
  • Az osztályvezető kettős turbó 5,2 literes V12 motorja 835PS és 1000Nm nyomatékot kínál
  • A 214 mph maximális sebesség páratlan az osztályban, 0-62 mph mindössze 3,4 másodperc alatt
  • Innovatív K-szeres tető és intelligens szerkezeti megerősítés
  • Az ikonikus Aston Martin formatervezés lenyűgöző célt és szépséget hoz létre
  • Az alváz és a szerkezet nagymértékben módosítva az optimális dinamikus teljesítmény érdekében
  • Vanquish Volante hozzájárul a teljes vanquish-termeléshez, évente kevesebb mint 1000 termelési példára korlátozva
  • Ünnepeli a Volante 60 éves produkcióját

Az Aston Martin büszkén jelenti be az új Vanquish Volante várt érkezését. Egyszerűen a leggyorsabb, legerősebb nyílt felső sorozatú produkció, az Aston Martin eddig, és kupé-stabil társával együtt a leggyorsabb, legerősebb első motorgyártó autó, amely ma eladó. Egyik másik autó sem ötvözi az ilyen rendkívüli teljesítményt egy ilyen karcsú, mégis célzott formával. Pozíciója az ultra-luxus nagyteljesítményű csúcspontján egyedülálló, és kevés jobb módszer van a 60-as ünnepléséreth az ikonikus Volante név évfordulója a legújabb példa bejelentésével.

Az Aston Martin új, 5,2 literes V12-es motorja, amely 835PS-t és 1000Nm nyomatékot szolgáltat, 214 mph legnagyobb sebességgel, a Vanquish Volante páratlan zsigeri szabadtéri vezetési élményt nyújt a kupé összes nyers izgalmához.

Az új Vanquish Volante-t úgy tervezték, hogy minden olyan stílust és szenzációs stimulációt kínáljon, amelyről a kabrió ismert és szeretett, a tervezésükhöz hagyományosan kapcsolódó korlátozások vagy kompromisszumok nélkül. Olyan gyönyörű, mint a Coupe társa, minimális súlynöveléssel és lenyűgöző dizájnnal, a Vanquish Volante több mint méltó a csak a zászlóshajó számára fenntartott névre.

Az új Vanquish Volante a korona ékszer egy 60 éves visszamenőleges modellcsaládban. Az első Aston Martin, aki megkapta a nevet, az 1965-ös kevéssé ismert rövid alváz, a Volante volt, amely mind az azt megelőző konvertibilis DB5, mind a DB6 Volante tervezési elemeit tartalmazza. Teljesen gyönyörű, és beállította a hangot az összes ‘Volante ’ Aston Martin modellhez. Ez egyben a legritkább az összes termelési példa közül, csak 37-et építenek egy év alatt.

Az Aston Martin vezérigazgatója, Adrian Hallmark elmondta: “Az Aston Martin Volantes 60 éve határozza meg az elegáns, sportos, nyitott motorozás művészetét. Lenyűgöző megjelenésével és kiemelkedő V12 motorjával, amely több energiát termel, mint bármely más eladó első motorgyártó autó, a Vanquish Volante ezt a filozófiát egy teljesen új szintre helyezte. Az Aston Martin-nál büszkék vagyunk arra, hogy ilyen igazságot teszünk örökségünkhöz, miközben a Vanquish Volante példátlan előadása azt mutatja, hogy a szemünket szilárdan a jövőre összpontosítjuk. ”

Tervezés

Az Aston Martin új, kettős turbófeltöltéssel ellátott, 5,2 literes V12-es motorja biztosítja a Vanquish Volante kiütési ütését. Az első V12-et, amely a híres Aston Martin szárnyokat viseli, a DB7 Vantage-hez illesztették, amelyet mind a Coupe-ban, mind a Volante-ban elindítottak a 2000-es modellévre. Az elmúlt 25 évben a sátor ikonikus V12 teljesítménye majdnem megduplázódott, 426PS-ről 835PS-re, a maximális nyomaték hasonló növekedést mutatott, 543Nm-ről 1000Nm-re.

 A Vanquish-hez felszerelt legújabb V12 motor a maximális nyomatékot mindössze 2500 fordulat / perc sebességgel fejleszti – pontosan a motor fordulatszámának a felét, amelyet az elülső medve – igényel, és fenntartja, hogy az 1000Nm csúcs teljes egészében 2500-5000 fordulat / perc, elérve a maximális sebességet 214 mph. A teljesítmény jelentős növekedése ellenére a Vanquish Volante össztömege mindössze 95 kg-mal nőtt, és a teljesítmény / tömeg arányt 313 lóerő / tonnáról 416 lóerő / tonnára emeli, és a teljesítményt egy teljesen új rétegre emeli.

A hátsó kerekek teljesítményét egy nyolcfokozatú ZF sebességváltóval táplálják, amely a hátsó tengelyen belül helyezkedik el az optimális súlyeloszlás érdekében, és magában foglalja ugyanazt a hátsó E-differenciálművet (E-diff), amelyet a Vanquish Coupe-on láttak. Az E-diff példátlan sávszélességet és előnyöket nyújt a teljesen nyitott és 100% -ban rögzített 135 milliszekundumban való áttéréshez. A legújabb elektronikus stabilitási program (ESP) technológiával kombinálva a dinamikus képesség jelentősen javul, nagyobb mozgékonyságot biztosítva az alacsony és közepes sebességű kanyarodásban, miközben nagyobb ellenőrzést kínál a túl- és nagysebességű sávváltási körülmények között. A dinamikus karakterhez integrálva, lényegében ‘szűkíti a tengelytávot a szigorúbb sarkokban azáltal, hogy nagyobb forgási reakciót ad a kormányzási bemenetekre, ugyanakkor biztosítja a stabilitást és a megnyugtatást a gyors söpörési görbék révén.Az a vágy, hogy Vanquish Volante-nak ugyanazokat a szuperautó-szinteket biztosítsa a vezetési dinamikában, kombinálva a zászlóshajó által megkövetelt utazási finomítással, olyan könnyű képességgel, amely lehetővé tette a kifinomult alvázrendszer felszerelését az összes sorozatgyártásban, az Aston Martins-ban.

Simon Newton, a jármű teljesítményének és attribútumainak igazgatója elmondta: “Annak biztosítása, hogy Vanquish Volante ugyanazt az osztályvezető teljesítményt nyújtsa, mint a Vanquish Coupe, azt jelentette, hogy a mérnöki csapat a kezdetektől fogva egyszerre dolgozott mind a Coupe, mind a Volante mellett, lehetővé téve számunkra, hogy megőrizze a Vanquish Coupe dinamikus képességeit és jellegét, kompromisszumok nélkül a tető eltávolításakor. A karosszéria szerkezetének optimalizálása és az alváz speciális hangolása kombinálva biztosítja, hogy a Vanquish Volante felháborító teljesítménye és képessége miatt ugyanazokat a címeket készítse, mint a Coupe, most pedig a tetőn történő vezetés extra élvezete. ”

A Vanquish Volante természetesen testreszabott felfüggesztési dallammal rendelkezik, amelynek célja az egyedi súlyeloszlás figyelembevétele, de a teljes potenciál kiaknázásának titka az új Bilstein DTX lengéscsillapítókban rejlik, amelyek lehetővé teszik a kerékvezérlés kiemelkedő szintjét minden hajtásmódban, valamint a sokkal nagyobb különbséget tesz az egyes módok között, mint a múltban valaha is lehetséges volt.

GT módban a Vanquish Volante úgy van konfigurálva, hogy lélegezzen az úttal, biztosítva azt a hosszú lábú, könnyű karaktert, amely a legjobb Grand Tourers jellemzője, míg a Sport és Sport + módok új dinamikus karaktert kínálnak, fokozatosan biztosítva nagyobb válasz és szigorúbb testvezérlés.

Eközben a Vanquish Volante megőrzi a Coupe kifinomult vontatási és stabilitásszabályozó rendszereit ezzel az új ESP-rendszerrel, amelynek célja a vezető számára fokozott dinamikus támogatás és maximális biztonság biztosítása egyedülálló hangolási alkalmazáson belül. A progresszív dinamikus vezérléssel zökkenőmentesen integrálva a rendszer elkerüli a hirtelen beavatkozásokat, intelligens vezérlők és szoftvermodellek segítségével kiszámítja az optimális tapadási szintet élvonalbeli algoritmusok révén, miközben reagál a pillanatnyi jármű instabilitására is. Előre meghatározott ESP módokat (Be, Track, Off, Wet) kínálva az összes üzemmód választható a középső konzol ESP gombjával.

A Vanquish Volante mögött álló hatalmas erővel szén-kerámia fékrendszer van felszerelve, amely megfelelő megállási képességet biztosít a sátor zászlóshajója számára. 27 kg-mal kevesebb, mint a hagyományos vastárcsák, és megnövelt hosszú élettartamot és elhalványulási ellenállást kínálnak, és lehetővé teszik a nyomatékvektorálást is, amelynek során a fék egyensúlya hátrafelé mozgatható, hogy fokozza a stabilitást, miközben sarokba fékez.

Természetesen minden autó csak annyira képes, mint a gumiabroncs, amely összeköti azt az úttal, ezért az Aston Martin mérnökei együtt dolgoztak stratégiai gumiabroncs-partnerével, a Pirelli-vel egy új Pirelli P ZERO ™ kifejlesztésére, amelyet kifejezetten a Vanquish Coupe és a Volante számára terveztek, optimalizálva a Vanquish igényes teljesítménycélok alapján történő teljesítéshez, mind nyári (P ZERO ™ PZ4), mind téli gumiabronccsal (P ZERO ™ 2. tél).

Az alváz és a dinamikus rendszerek alátámasztása egy kötött alumínium szerkezettel rendelkezik. Fokozva a koncentráltabb és vonzóbb dinamikát, az optimális alváz-merevítés 75% -kal növeli az oldalirányú merevséget az előző zászlóshajó kabrióhoz képest, fenntartva a Coupe testéhez szorosan illeszkedő szerkezeti teljesítményt.

Mindkét autó egyidejű tervezése az autótervezés egyik legbonyolultabb kihívását érte el: teljesen átalakítható motorháztetővel rendelkező autó létrehozása minimális súlygyarapodással, miközben megőrzi a maximális torziós merevséget, és biztosítja, hogy az időtlen kialakítás megmaradjon, függetlenül attól, hogy a motorháztető emelt vagy tárolt-e. a tonneau fedél alatt.

Kivitel – Külső

Vanquish Volante megőrzi kortárs eleganciáját a Coupe-tól; tónusú, izmos jelenlét, széles álláspont és folyékony görbék. Aláírás részletei az F1-ből® az inspirált termos louvres drámaian lejtős motorháztetőjében marad, hogy elősegítse a hűtést. A 80 mm-es tengelytáv-kiterjesztés hangsúlyozza az autó ikonikus első motorjának, a fülke-hátra esztétikát. A hátsó rúgott Kamm farok az azonnal felismerhető ‘Pajzs ’ fölött ül, amelyet úgy terveztek, hogy úgy jelenjen meg, mintha az autó hátulján lebegne.

A könnyű K-szeres tető 14 másodperc alatt kinyitható és 16 másodperc alatt bezárható, és mozgás közben 31 mph (50 km / h) sebességgel működtethető a középső konzol elegáns fémkapcsolójával.  Ezenkívül a tető távolról is kinyitható vagy bezárható a kulcstartóból, az autó két méteres körzetében. Még figyelemre méltóbb a hőszigetelés olyan szintje, amely közvetlenül összehasonlítható a Vanquish Coupe-tal. Ha az osztályvezető verem magassága mindössze 260 mm, amikor visszahúzódik, az akusztikusan továbbfejlesztett szövettetőt az ülések mögött lévő tonnau alatt lehet elhelyezni, anélkül, hogy megszakítanák a test varrat nélküli áramló vonalait.

Mint a Coupe társa, a Vanquish Volante megkapja az első lökhárítót, sárvédőt és rácsot, így magabiztosabb tervezési karaktert és nagyobb közúti jelenlétét biztosítja. A hagyományos furgonrács 13% -kal növeli a felületet, hogy elősegítse a 835PS motor hűtését. Az új külső lökhárító szellőzőnyílások az orr körül irányítják a levegőt, és hűvös levegőt vezetnek az első kerék ívekbe, hogy segítsék a fék hűtését.

A Matrix LED fényszórók az új fényjelzést mutatják be beépített nappali menetjelző lámpákkal (DRL). Bonyolult részleteket alkalmaztak a lámpákra, ideértve a fényszóró belső oldalán maratott Aston Martin szójelzést, míg a piros ‘V12 ’ motívum a jellegzetes oldalsó hevedert díszíti. A kisebb és karcsúbb, keret nélküli ajtótükrök elősegítik a Vanquish Volante aerodinamikai profilját, és az elektronikusan telepíthető, öblíthető ajtófogantyúk megtartják a Vanquish Volante oldalprofiljának sima vonalait.

Marek Reichman, az alelnök és a kreatív vezérigazgató kommentálta: “A valódi zászlóshajó Volante létrehozásának lehetősége ritka. A kihívás mindig az Aston Martin alapvető márkájú DNS-ének fenntartása, és alapvető fontosságú volt a Volante létrehozása a Coupe mellett, annak érdekében, hogy a kiválóság arányosan és drámaként szolgáljon. Vanquish Volante ezt jelképezi; nem csak az egyik leglenyűgözőbb autó, amely valaha is viselte a névtáblát, hanem messze meghaladja a vártot, és Coupe-hoz hasonlóan megragadja a zászlóshajó modell óriási teljesítményét és céljait. Kiemelkedő zsigeri kialakítású, amely valóban nemes szépséget és jelenlétét testesíti meg az úton, Volante nem lát kompromisszumot a tetőrendszer elegáns csomagolásában. Az Aston Martin tervező és mérnöki csapata közötti együttműködés révénVanquish Volante valóban szállítja a korona ékszert alapmodell-portfóliónkban. ”

A Vanquish Volante az újonnan kifejlesztett rozsdamentes acél kipufogórendszert is kapja, egyedi geometriával és lenyűgöző négyszögletes kipufogócsővel. A tető visszahúzódásával az utasok a fokozott frekvenciatartománynak és a rezonáns V12 üvöltésnek vannak kitéve, amely megegyezik a vanquish vérvonalával. Azok számára, akik a végső hangélményt keresik, a Vanquish Volante opcionális titán kipufogórendszerrel is kapható. Ez egy kisebb hangtompítót használ, hogy világosabb, hangosabb és még vonzóbb V12 hangjellemzőket biztosítson, valamint 10,5 kg súlycsökkentést.

Design – Belső

A szándékosan kétüléses konfigurációként tervezett precíziós kivitelezés a Vanquish Volante-on halad át, és behúzható tetővel páratlan érzékszervi élményt nyújt a vezető és az utas számára.

A Vanquish Volante magában foglalja a Vanquish Coupe-on bemutatott testreszabott belső elrendezést, továbbviszi az új belsőépítészetet, amelyet az összes következő generációs Aston Martin modell lát.  Mivel a leengedett középső konzol már nagyobb kabinszélességet érez, a visszahúzott tető hozzáadása fenntartja a Coupe-ban található tér érzetét a szabadtéri vezetés ultra-luxus érzésével.

A modern érintőképernyő-technológia és a tapintható fizikai kapcsolóberendezések tökéletes keveréke folytatódik a Vanquish Volante belsejében, megőrizve az ultra-luxus érzetét a kabinban és az intuitív interakciót a kezelőszervekkel.  Az Aston Martin következő generációs infotainmentje bemutatja a digitális 10,25 ” TFT illesztőprogram-kijelzőt, amelynek célja a maximális tisztaságú és egyedi megjelenítési konfigurációkkal kapcsolatos információk szolgáltatása, míg az integrált 10,25 ” Pure Black érintőképernyő-rendszer teljes online csatlakozási funkcióval, teljes kapacitív egy- és több ujjú gesztusvezérlés.

Igaz, hogy a Vanquish Volante alapkivitelben a Bowers & Wilkins audiopartner legjobb audiorendszerével van felszerelve. Zökkenőmentesen integrált és szakszerűen hangolt Vanquish Volante, a 15 hangszórós, kettős erősítésű térhatású rendszer biztosítja a legérdekesebb hallgatási élményt.

A megvilágított Stop / Start gombot egy géppel összekötött forgó tárcsa veszi körül, amely lehetővé teszi a kívánt hajtási mód kiválasztását, az alváz, az ESP, a kipufogógáz és a park távolságvezérlő nyomógomb-kapcsolóinak mellett ülve, biztosítva, hogy a leggyakrabban használt kezelőszervek szükség nélkül működhessenek. hogy a sofőr levonja a szemét az útról. Vanquish Volante látja a tető működtető kapcsolójának és egy új gyorsbillentyűnek a hozzáadását is, hogy közvetlenül hozzáférjen az ADAS vezérlőkhöz.

Folytatva a járművezetők és az utasok kényelmére való összpontosítást, a Vanquish Volante alapkivitelben Sports Plus üléssel van felszerelve, opcionálisan szénszálas teljesítményüléssel.  A vezető magasságának széles skálájához beállítható ülőhely biztosítja a sportérzetet és a tökéletes helyet a dinamikus vezetéshez. Az alacsony középső konzol és a fésült ajtópanelek optimalizálják a felső test körüli helyet, biztosítva ezzel, hogy a vezető karjai ne legyenek akadályozva dinamikus vezetés vagy manőverezés során.

A Vanquish Volante hátsó kabinját úgy tervezték, hogy egyenlő mértékben figyelembe vegye a luxust, biztosítva, hogy a belső tér minden részét ugyanolyan részletességgel és kényeztető kivitelben töltsék el. A faragott hátsó kereszttartó egy merész nyilatkozat, amely elválasztja a kiegészítő nyeregbőr csomagokhoz fenntartott, rendeltetésszerű tároló területeket.  A zászlóshajó modelljétől elvárható, hogy a lehetséges külső és belsőépítészeti kombinációk száma a kerék felniktől és a féknyeregtől a szőnyegekig és a belső burkolatig terjedjen.  Ha az ügyfeleknek személyesebb választásra van szükségük, konzultáljon az Aston Martin testreszabási szolgáltatással, ahol a legképzettebb, legtapasztaltabb és kreatívabb tervezők készen állnak arra, hogy közvetlenül az ügyfelekkel dolgozzanak, hogy Vanquish Volante-t a követelmények teljes körű testreszabásához igazítsák.

Az Aston Martin által készített Q – akár egy névvel, akár kezdetben kézzel varrott fejtámlába, egészen a teljes méretű tervezésig és a teljesen egyedi alkatrészek gyártásáig, amelyek valódi egyszeri eseményeket hoznak létre – biztosítja, hogy még az Aston ritka, korlátozott gyártási világában is Martin zászlóshajója, az ügyfelek valami igazán különlegeset és egyediat hozhatnak létre.

A szenzációs új Vanquish Volante már korlátozott számban megrendelhető, az első szállítások 2025 harmadik negyedévében érkeznek. Minden el fog pusztulni.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!