• Egyéb

Átadták az idei Sakura-díjakat

Az autógyártók rendszeres, értő támogatói a kultúrának, az azonban világszerte ritkaságszámba megy, ha egy márkakereskedés áll a társadalmi felelősségvállalás élére.

A budapesti Centrál Színház közönsége hagyományosan megszavazza az évad legkiválóbb női és férfi színészét. A teátrum idei jubileumi, tízedik évében Básti Julira és Alföldi Róbertre esett a közönség választása, az évad végén az utolsó előadásukon ők vehették át az óbudai Toyota Sakura által immár harmadik alkalommal felajánlott díjat.

Egy társadalom akkor tud tisztességesen, egészségesen működni, ha a vállalkozások – nagyságuktól függetlenül – felkarolják azokat az ügyeket, amelyek fontosak az embereknek. Kölcsönösen rászorulunk egymásra, anyagilag és szellemileg egyaránt” – mondta a díjat átadó Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, aki egykori újságíróként, lapkiadóként különösen szívén viseli a kultúra ügyét. Az idén 26 éve működő márkakereskedés évek óta ápol szerteágazó szakmai kapcsolatot a Centrál Színházzal. A Sakura-díjon kívül idén egy teljes előadás, a Jó emberek színre vitelét is támogatóként segíti a márkakereskedés. Emellett a színház látogatói személyesen is élvezhetik a mecenatúra előnyét: az előadásokra szóló jegyek ára levásárolható a Sakura márkaszervizében, illetve azok felmutatása további kedvezményekre jogosít.

A Sakura saját ügyfeleit pedig igyekszik minél sűrűbben kulturális élményekhez juttatni. Először tíz éve vittek el egy egész színháznyi nagyra becsült vásárlót egy színésztalálkozóval egybekötött, VIP színházi előadásra, de azóta is rendszeresen szerveznek színházlátogatást partnereiknek, illetve hívnak meg egy-egy neves előadót önálló estre a márkakereskedésbe. Ezek az értékteremtő kezdeményezések a színházi szakma elismerését is kivívták, több rangos intézmény is aktív érdeklődést mutat a – Füredi István szavaival élve „lélekmelegítő” – programok koncepciója iránt.

Ugyanakkor a Toyota Sakura nem válogatós a társadalmi felelősségvállalás terén: legyen szó facsemeték ültetéséről, eladott autók után, rászoruló gyermekek segítéséről, bátortáborról, vagy élvonalbeli sportolók felkészülésének megkönnyítéséről, igyekszik minden arra érdemes, nemes ügyet támogatni. „Nem mi vagyunk a legnagyobb Toyota márkakereskedés Magyarországon, de a reklámra költendő pénzünk egy részét a közösség javára igyekszünk felhasználni, még akkor is, ha ezzel talán kevesebb autót értékesítünk, lehet, hogy példát mutatunk másoknak is, bár nem tagadom, komoly PR-értéke van annak, ha telt házas nézőtér előtt adhatjuk át a nevünket viselő díjat. A munkánk, eredményeink, lehetővé teszi, hogy támogassunk másokat, hogy ne felejtsük el, honnan jöttünk, és segítsünk megvalósítani az álmokat. Egy nálunk vásárolt Toyotával hozzánk jönni, lélekmelegítő estre, vagy elmenni egy színházba az nekünk az egyre bővülő Sakura család érzését jelenti – értékeli személyes és vállalati prioritásait Füredi István.