Átvette első elektromos DAF CF FT Electric vontatóját a MOL-csoport
A szállítmányozás következő szintjére lépett a MOL
Az újonnan átadott jármű amellett, hogy zéró károsanyag-kibocsátású, csendes üzemelésével eleget tesz az ergonomikus közlekedési feltételeknek is, és felhasználása ideális a MOL Petrolkémia Zrt. tiszaújvárosi telephelyén.
A tisztán villamosenergiával működő DAF CF FT Electric tehergépkocsit a jobb levegőminőség és az alacsonyabb CO2 kibocsátás iránti növekvő kereslet hívta életre.
DAF CF FT Electric
A DAF második generációs, teljesen elektromos tehergépkocsija akár napi 500 kilométer megtételére képes a gyorstöltésnek köszönhetően, kifejlesztése meghatározó lépés a nulla károsanyag-kibocsátású áruterítés felé. A kéttengelyes nyergesvontató erőforrása egy 210 kW-os villanymotor, amely a villamos energiát egy 600 V-os és 350 kWh-s (effektív: 315 kWh) akkumulátorcsomagból veszi fel. Fékezéskor a villanymotor generátorként működik, és energiával tölti az akkumulátorokat, miközben lassítja a járművet. A DAF CF FT Electric három fokozatú regeneratív fékezéssel rendelkezik, a jármű ezzel hozzájárul a nagyobb hatótávolságához, és csökkenti az üzemi fékek kopását.
Ideális fuvarfeladat
A MOL tiszaújvárosi telephelyén belső árumozgatási feladatokat lát majd el az elektromos tehergépkocsi. A napi 70–100 km-es távolság megtétele annak ellenére sem lesz nagy kihívás a jármű számára, hogy az útvonalak nagy részét teljes terheléssel szükséges teljesíteni, illetve az útkereszteződések gyakorisága miatt rengeteg megállással és elindulással kell majd megbirkóznia.
A MOL-csoport járműparkja elektromos DAF vontatóval bővült
2023. január 30-án a MOL tiszaújvárosi iparterületén átadták az elektromos meghajtású DAF vontatót. Az eseményen a MOL-csoport, a DAF Hungary Kft. és Tiszaújváros vezetői is tiszteletüket tették.
„Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarország második vadonatúj, gyári, tisztán elektromos vontatója a MOL nevéhez kötődik. Hiszünk benne, hogy az ilyen és ehhez hasonló innovatív üzleti döntések segíthetnek a fenntarthatóbb jövő megteremtésében, azáltal, hogy az elektromos kamionok használata jelentősen csökkentheti a szállítmányozással járó károsanyag kibocsátást és környezeti terhelést, a nulla kibocsátású járműnek köszönhetően.” – mondta Császár Péter, a MOL Petrolkémia vezérigazgatója.
„Ez a jármű a második szériában gyártott elektromos üzemű nyerges vontató Magyarországon, és nem csak hazánkban második, hanem az egész közép-kelet-európai régióban is. Addig, amíg ez a technológia nem érik meg olyan szintre, hogy gazdaságossá váljon a közúti fuvarozók számára is az elektromos tehergépkocsik üzemeltetése, addig kis darabszámról beszélünk, és nagyon nagy előkészítést igényel egy-egy projekt megvalósítása. A környezetvédelmi szabályozások szigorúak és még szigorúbbak lesznek 2025-re a teherautó-gyártás és a károsanyag-kibocsátás szempontjából. 2025-re a CO2 kibocsátással kapcsolatban olyan szabályozás lép életbe, ami nem teszi lehetővé azt, hogy kizárólag dízel üzemű gépkocsit gyártson és helyezzen forgalomba egy gyártó. Elengedhetetlen, hogy elektromos járműveket is forgalomba lehessen helyezni. Az alternatív technológiáknak életbe kell lépniük, és erre jelenleg a legalkalmasabb az elektromos hajtás. Ebben egy olyan nagy vállalatcsoport, mint a MOL, élenjáró tud lenni, és példát tud mutatni mások számára is.” – tette hozzá Kiss Attila, a DAF Hungary Kft. kereskedelmi vezetője.