Audi A6 Avant e-tron – kapacitásban bajnok
Az Audi A6 Avant e-tron koncepció – és az összes jövőbeli PPE-s modell – hajtástechnológiájának gerincét a 800 voltos töltési technológia képezi majd. Az előző Audi e-tron GT quattro*-hoz hasonlóan ez a technológia biztosítja, hogy az akkumulátort akár 270 kW-os teljesítménnyel, rendkívül rövid idő alatt lehessen tölteni a gyorstöltő-állomásokon. Ez a forradalmi technológia a PPE-vel először lép be a nagy volumenű közép- és luxuskategóriájú szegmensekbe.
Így az A6 Avant kétszeresen is tárolóbajnokká válik, nem csak a tágas hátulja miatt. A PPE-technológia olyan rövid töltési időt tesz lehetővé, amely szinte ugyanannyi, mint a hagyományos, belső égésű motorral hajtott jármű megtankolása miatt beiktatott pihenő. Mindössze tíz perc elegendő az akkumulátor olyan szintű feltöltéséhez, amellyel a jármű több mint 300 kilométert tehet meg. Az Audi A6 Avant e-tron koncepció 100 kWh-s akkumulátora kevesebb mint 25 perc alatt 5-ről 80 százalékra tölthető.
A több mint 700 kilométeres hatótávolsággal együtt – a kiválasztott hajtásrendszertől és a teljesítménytől függően – az Audi A6 e-tron család modelljei kompromisszumok nélkül alkalmasak hosszú utazások megtételére. Továbbá hatótávolságuk és töltési sebességük lépést tart a belsőégésű motorokkal, így tökéletes univerzális járműnek tekinthetők a mindennapi igények kielégítéséhez, a rövid bevásárlási utaktól kezdve a nyaralás során tett hosszabb utazásokig.
Dinamikai tulajdonságait tekintve az Audi A6 e-tron koncepció – az elektromos járművekre jellemző módon – bőven felülmúlja belsőégésű motorral működő riválisait. Az első fordulattól kezdve elérhető nagy nyomatéknak köszönhetően még a hatékonyságra tervezett belépő szintű modellek is kevesebb mint hét másodperc alatt gyorsulnak 100 km/h-ra. A csúcskategóriás, nagyteljesítményű modellekben pedig ez a gyorsulási idő jóval négy másodperc alá is csökkenhet.
Folyt. köv.!
Addig is HALLGASS BELE exkluzív Audi podcastjainkba ITT, vagy IDE KATTINTVA >>>