Audi R8 V10 Decennium
Az Audi R8 szíve: a V10 szívómotor
A nagyteljesítményű erőforrás 2009-ben debütált az Audi R8 LMS versenyautóval a GT3 sorozatban és számos sikert ért el a versenypályákon. Őt követte 2012-ben az R8 LMS ultra, majd 2015-ben színre lépett az R8 LMS második generációja is, amely aztán 2018. őszétől továbbfejlesztett formában érhető el. 2018. elején az R8 LMS GT4 csatlakozott az Audi Sport ügyfélsport programjához. A két GT kategóriában szereplő 5.2 FSI és a sorozatgyártásban elérhető erőforrás között pedig csupán minimális különbségek voltak. Ilyen módosítás a kettős befecskendezés, a szívószakaszban található légmennyiség-szabályozó, a vezérlőegység térkép és a csapágycsészék átalakítása. 10 000 kilométeres szervizintervallumával és 20 000 kilométeres futásteljesítményével az első átvizsgálásig új mércét állított az 5.2 FSI a motorsportban, és számos csapat használja még további ciklusokra is.
2018. év végéig az Audi R8 LMS GT3 pilótái 62 egyéni győzelmet és 78 további kategóriagyőzelmet szereztek. Az Audi versenyzői tizenegy alkalommal végeztek az élen a 24-órás küzdelmek összetett versenyében. A GT3-as versenyautó tíz éves motorsportos pályafutását további hét, 12-órás versenyen szerzett elsőség és három, 25-órás megmérettetésen szerzett diadal teszi teljessé.