Audi R8 V10 performance RWD

Tovább növelt teljesítmény a vezetés színtiszta élményével

Még nagyobb teljesítmény, még élvezetesebb vezetés: ezt jelzi a „performance” kiegészítés az Audi Sportnál. Az új R8 V10 performance RWD (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 13,0 – 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298-294) 30 lóerővel erősebben teszi teljessé Coupé és Spyder változatában az R8 V10 performance quattro kínálatát. A középmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsi bőséges, 419 kW (570 LE) teljesítménnyel nyújtja a vezetés élvezetes élményét, miközben olyan műszaki különlegességeket sorakoztat fel, mint a kagylóülések, a dinamikus kormányzás, a szénszálerősítésű műanyag (CFRP) stabilizátor és a kerámiafékek.

Az Audi R8 V10 performance RWD (Rear Wheel Drive) az Audi sorozatgyártású sportautóinak új, hátsókerékhajtású csúcsmodellje. „Az LMS GT4 versenyautóból származó hátsókerékhajtásával és aligha visszafogott menetdinamikájával az Audi R8 V10 RWD egy csapásra meggyőzte ügyfeleinket. Most 30 lóerővel erősebben és 10 newtonméterrel megnövelt forgatónyomatékkal érkezik a piacra, új szintre emelve a vezetés élményét” – hangsúlyozta Sebastian Grams, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. Mindkét modell alapváltozatát, vagyis az R8 V10 quattro és az R8 V10 RWD Coupé és a Spyder kiviteleit, egyaránt az új performance modellek váltják fel, tovább erősítve az R8 család csúcsmodellként elfoglalt pozícióját.

329 kilométer/óra végsebesség

A középmotoros sportgép álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc (Spyder: 3,8 másodperc) alatt katapultálja és vezetőjét 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig a 329 kilométer/órát (Spyder: 327 kilométer/óra) is eléri. Az új R8 szíve a jól ismert 5,2 literes, V10-es atmoszférikus FSI-motor, semmi mással össze nem hasonlítható hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és rendkívül pörgős karakterével. Az R8 V10 performance RWD (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 13,0 – 12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298-294) motorterében 419 kilowattot (570 LE) és 550 newtonméter – vagyis az R8 V10 RWD változaténál 10 newtonméterrel nagyobb – maximális forgatónyomatékot produkál ez az aggregát, s hétfokozatú S tronic sebességváltón keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. A forgatónyomatékot mechanikus differenciálzár osztja el mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően a hátsó kerekek között, nedves útfelületen is optimális vonóerőátadási képességekről gondoskodva. Mint minden R8 modellben, a karosszériaszerkezet itt is Audi Space Frame (ASF) konstrukcióként alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból (CFRP) készül, az R8 V10 performance RWD Coupé saját tömege így mindössze 1590, míg a Spyder változaté 1695 kilogramm.

Akár az ellenőrzött drift is lehetővé válik

A futómű- és menetdinamikai hangolás kifejezetten a hátsókerékhajtáshoz illeszkedik. Ha az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) Sport üzemmódja aktív, a futóműbeállítások és a szabályzórendszerek akár az ellenőrzött driftet is lehetővé teszik. Az elektromechanikus szervokormány közvetlen kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Még pontosabb reakciókkal és visszajelzésekkel szolgál a hátsókerékhajtású R8 számára első ízben rendelkezésre álló dinamikus kormányzás, amely – például kanyargós országutakon vagy bekanyarodáskor – még közvetlenebb kormányzási tulajdonságokkal fokozza a menetdinamikai képességeket, parkoláskor és manőverezéskor pedig mérsékelt kormányzási erőszükséglet mentén biztosít még színvonalasabb vezetési kényelmet. A kimondottan a hátsókerékhajtáshoz hangolt RWD-sportfutómű kettős keresztlengőkaros konstrukció és passzív differenciálzárral egészül ki. Az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás 40:60 arányú. Különösen könnyű, 19 vagy 20 col peremátmérőjű alumíniumöntvény keréktárcsák segítik a pontos irányíthatósági tulajdonságokat és a tökéletes iránytartást a nagysebességű kanyaríveken. Kívánságra elöl 245/30 R20, hátul 305/30 R20 méretű Cup-gumiabroncsok gondoskodhatnak fokozott tapadásról és menetdinamikai képességekről. A kellő lassulást Wave-dizájn szerinti acéltárcsákkal szerelt, 18 colos nagyteljesítményű tárcsafékek, extrafelszerelésként pedig 19 col méretű, ugyancsak nagyteljesítményű kerámiatárcsás fékek biztosítják.

Az Audi R8 V10 performance quattro jól ismert dizájnelemei

Az R8 V10 performance RWD sportosan agresszív dizájnja a GT4 testvérmodellekre összpontosít. Ennek részei egyebek mellett az R8 emblémát hordozó, széles és alacsony kialakítású, matt fekete Singleframe hűtőrács, az ezt közrefogó nagyméretű légbeömlő nyílások, az első légterelő perem (splitter), a hátsó légkilépő rácsozat, valamint az ovális kipufogóvégcsövek. Az első fedél pereme alatti rések a legendás Audi Sport quattro hasonló motívumát idézik. Az új R8 összesen tízféle színben kapható, köztük az eddig kizárólag az R8 V10 performance quattro számára fenntartott Ascari-kék metál árnyalattal. A külsőhöz illő beltérről az „R8 performance” dizájncsomag gondoskodhat, fekete Alcantara bőrkárpitozással, Mercato-kék kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal és karbon dekorbetétekkel.

Versenyhangulat az utastérben

Feszes vonalvezetés jellemzi a belteret is, amelynek legfeltűnőbb eleme a vezetőtér körül kialakított széles és hangsúlyos „monoposto” ív, amely versenyautó-cockpit hangulatát kelti. A „monoposto” a 12,3 col átlójú kijlezőfelülettel működő és ez esetben szabadon álló házba integrált Audi virtual cockpit műszeregységet is magában foglalja. A bőrbevonatú R8 Multifunkció plusz sportkormány két, „performance” változatában pedig négy szatellit-kezelőfelületet kínál, rendre az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer vezérléséhez, a motorindításhoz, a Performance üzemmód aktiválásához és a motorhang változtatásához, valamint az Audi virtual cockpit műszeregység kezeléséhez. A vezető és utasa az új R8 kagyló- vagy sportülésekben foglalhat helyet, amelyek bőr- és Alcantara kárpitozással készülnek. Az utasülés előtt „RWD” feliratú plakett tűnik fel.

Gyártás nagyrészt kézi munkával

Az R8 V10 performance RWD túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési helyszínén, a Böllinger Höfe manufaktúraüzemében készül, ahol – mintegy 60 százaléknyi közös komponenssel – a közvetlenül a sorozatgyártású modellből kialakított LMS GT4 versenyautót is gyártják. Mintegy 40 ezer négyzetméter üzemi alapterületen akár ezer magasan képzett szakember dolgozik itt a sportautók gyártásán.

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve járműfelszereltség függvényeként alakulnak.