Augusztusi visszaesés az újautó-piacon

Az autókereskedők egyik szeme sír, a másik nevet. Azért nevet, mert nyolc hónap alatt – a tavalyi azonos időszakhoz képest – 8,2 százalékkal több, összesen 79 976 új személygépkocsi kapott rendszámot. Viszont sírásra ad okot, hogy az augusztusi forgalom 9,4 százalékkal 8111-ra esett – látható a Data House kimutatásában.

A nyolchavi márkasorrend ugyanakkor némileg meglepő olyan szempontból, hogy a Škodát már a harmadik helyen látjuk, közvetlenül a Volkswagen előtt, és amíg a Suzuki, valamint a Toyota vezeti a listát, a Ford lecsúszott a hatodik helyre, és a valamikori állandó dobogós Opel is csupán a 12. helyen van.

Márkák toplistája augusztus végéig (darab, piaci részesedés)

1SUZUKI1060813,26%
2TOYOTA967012,09%
3ŠKODA66918,37%
4VOLKSWAGEN60367,55%
5KIA43025,38%
6FORD39554,95%
7BMW37494,69%
8HYUNDAI36034,51%
9MERCEDES35314,42%
10NISSAN34794,35%
11DACIA25813,23%
12OPEL25593,20%
13VOLVO23502,94%
14AUDI21732,72%
15RENAULT21002,63%
Forrás: Data House

Kissé más lett a helyzet a múlt hónapban, amikor az első három márka megőrizte a pozícióját, de alattuk alaposan felkavarodott a sorrend.

Márkák toplistája augusztusban (darab, piaci részesedés)

1SUZUKI108613,39%
2TOYOTA100912,44%
3ŠKODA7118,77%
4MERCEDES5827,18%
5FORD5697,02%
6BMW4916,05%
7VOLKSWAGEN4896,03%
8KIA4745,84%
9HYUNDAI2573,17%
10NISSAN2543,13%
11AUDI2352,90%
12VOLVO2152,65%
13DACIA2142,64%
14OPEL1672,06%
15PEUGEOT1341,65%
Forrás: Data House

A forgalomba helyezési számok alapján a különféle szegmensek piaci részesedése a következőképpen alakult az első nyolc hónapban.

A B-SUV osztály az élen 20 559 darabbal 25,71 százalékot ért el, a C-SUV 16 749 autóval 20,94 százalékot szerzett meg, míg a harmadik helyre szorult C méretű Alsó-közép kategória 15 327 regisztrációja 19,16 százalékot jelentett. A negyedik helyen 7,32 százalékkal a D-SUV kategória volt 5851 darabbal, majd a B-osztályú kisautók következtek 5677 darabbal és 7,10 százalékkal.

Érdekes, hogy augusztusban az alsó-közép kategória 20,38 százalékra növelte piaci részesedését, ezzel a B-SUV 22,02 százaléka utáni második helyet szerezte meg, míg a C-SUV osztály csupán 18,52 százalékot ért el.

A legkapósabb modellek augusztus végéig (darab)

  • SUZUKI VITARA 5002
  • SUZUKI S-CROSS 4199
  • ŠKODA OCTAVIA 3855
  • KIA CEED 2144
  • NISSAN QASHQAI J12 2124
  • TOYOTA COROLLA 2037
  • DACIA DUSTER 1961
  • TOYOTA C-HR 1633
  • VOLKSWAGEN GOLF 1523
  • TOYOTA YARIS CROSS 1446
  • KIA SPORTAGE 1200
  • HYUNDAI TUCSON 1190
  • FORD KUGA 1152
  • TOYOTA RAV4 1016
  • TOYOTA YARIS 1132
  • SUZUKI SWIFT 1074
  • FORD NEW PUMA 977
  • TOYOTA COROLLA CROSS 959
  • MG ZS 896
  • VOLKSWAGEN PASSAT 886
  • TESLA MODEL Y 868
  • HYUNDAI I30 865
  • OPEL CROSSLAND X 775
  • ŠKODA KODIAQ 747
  • VOLVO XC60 740
  • SSANGYONG KORANDO 754
  • VOLKSWAGEN TIGUAN 716
  • MERCEDES GLC-CLASS 714
  • ŠKODA SUPERB 691
Forrás: Data House

dasblog


Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

https://www.instagram.com/begurulva_podcast

Tudtad?

Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!