• Egyéb

Automatikusan riasztja a kórházat a Toyota, ha baj van

A Toyota útjára indította különleges szolgáltatását Japánban: a vészhelyzeti kommunikációs modul balesetben közvetlenül riasztja a tűzoltókat és a mentőket.

A két és fél évvel ezelőtt útjára indított kísérleti program sikerein felbuzdulva immár nyilvános forgalomban is aktív az a szolgáltatás, amelyet a Hem-Net (helikopter és kórház vészhelyzeti egészségügyi hálózat) non-profit szervezettel közösen biztosít a Toyota. A rendszer közvetlen kapcsolatban áll az ország 730 tűzoltó parancsnokságával, valamint a légi mentőket üzemeltető kórházak több mint kétharmadával (szám szerint 42 intézménnyel.)

Amennyiben a jármű közlekedési balesetet szenved, a vészhelyzeti kommunikációs modul automatikusan elküldi a gépkocsi tartózkodási helyét az összes, hálózatba kapcsolt intézménynek, olyan létfontosságú adatokkal együtt, mint a jármű ütközés előtti sebessége, az ütközés súlyossága, valamint hogy aktiválódtak-e a légzsákok, illetve be voltak-e kötve a biztonsági övek.

Az így nyert információkat a rendszer összeveti egy baleseti adatbázissal, ebből kiszámítja a súlyos vagy halálos sérülés valószínűségét, és meghatározza, hogy indokolt-e mentőt vagy helikoptert küldeni a helyszínre, és ha igen, melyik állomásról.

A kísérleti program tapasztalatai alapján a megoldás nemcsak működik, de átlagosan 17 perccel lerövidíti a mentőszolgálat reagálási idejét, márpedig ez a negyed óra sok esetben életet menthet.

A Toyota mintegy 170 ezer gépkocsija kompatibilis a technológiával, amit a Hondával közösen fejlesztettek ki, és alkalmaznak, de már elkezdtek azon dolgozni, hogy a jövőben további modelleket is felszerelhessenek a segélyhívó rendszerrel.

Fotók: Toyota