Az 1705 Concorso d’Eleganza Varignanat október 13-15 között rendezik

A páratlan Concorso d’Eleganza Varignana 1705 23 világszerte kiemelkedő és kiváló autót mutat be, amelyeket a vezető gyűjtők válogattak össze. Az 1705 előtt 1973-ig készült legjobb autómárkák hat kategóriában lesznek bemutatva.

A háború előtti elegancia, hősi versenyek, olasz finom ékszerek, nagyszerű sportautók, megjelenik a kemény stílus és a német ikonok. Ilyen autók a Ferrari 275 GTB, Alfa Romeo 6C 2500 Berlinetta Touring, Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, Maserati Tipo 26, Lamborghini Miura, Bugatti 37/44, Lancia Aurelia B24 Spider és még sok más jelképezik a kurátor gazdag és sokféle természetét.

Az olasz Corrado Lopresto és Silvia Nicolis, valamint a japán Hidetomo Kimura autószerelmesei jelen lesznek ikonikus autóikkal a gyűjteményükből.

1926 Maserati Tipo 26.jpg 1950 FIAT 1100 E Vistotal.jpg 1963 Ferrari 250 GT Lusso.jpg 1935 Bugatti Type 44 Grand Prix.jpg

Varignana, Olaszország, 2023. október 6.

Az exkluzív Concorso d’Eleganza Varignana 1705 szervezői részleteket hoztak nyilvánosságra az 1973- előtti autók magával ragadó gyűjteményéről, amelyek kiemelkedő felhozatalban lesznek jelen az esemény első futásán a Varignanai Motoros Völgyben, Itáliában, 2023. október 13-15 között.

Minden autót egy közkedvelt globális autós kritikusok és szakértők magasan képzett zsűrije választott ki a kivételes eredetisége, páratlan esztétikai megjelenése és tisztasága alapján, és mindegyik mérföldkőnek számít az autótervezés és a mérnöki szakma történetében. Összesen 23 autó lesz kiállítva öt osztályban – ‘Eleganza Anteguerra – Háború előtti elegancia’, ‘Le Corse Eroiche – Hősi versenyek’, ‘Gioielli Italiani – Olasz finom ékszerek’, ‘Gran Class Sportiva – Nagyszerű sportos osztály’, ‘Grinta et Stile – Kemény stílus’ és ‘Icone dalla Germania – Német ikonok’ – a 18. századi Palazzo di Varignana ősi földjén, hogy magas színvonalon zárja az európai autós concours szezont.

Az első Concorso d’Eleganza Varignana 1705 sok vezető gyűjtőt vonzott, akik legendás autókat hoztak az ikonikus gyűjteményükből. Corrado Lopresto és családja kiállítja kivételes Alfa Romeo 6C 2500 Berlinetta Touringjukat, Silvia Nicolis bemutatja a nagyszerű Nicolis Múzeum Fiat 1100 E Vistotalját, míg Hidetomo Kimura Japánból érkezik gyönyörű Fiat 750 GT MM Zagatójával.

Természetesen, mivel a Concorso d’Eleganza Varignana 1705 Olaszország Motoros Völgyében, Bolognában található, a Ferrari, Lamborghini és Maserati nevében képviselt „helyi” tehetség kivételes módon jelen van. De a győzelem messze nem garantált, különösen a Háború előtti elegancia kategóriában, ahol egy királyi 1937-es Jaguar SS 100 lesz erős versenytársa a felsorolt 1938-as Alfa Romeo 6C 2500 Berlinetta Touring mellett, egy különlegesen ritka, 1933-as könnyű alumínium burkolatú Alfa Romeo 6C 1750 GS Zagato, és egy 1929-es Lancia Lamba VIII Seire Berlina GT Cabriolet, amelyet az idők egyik technikailag legfejlettebb autójának tartanak.

Az 1705 Concorso d’Eleganza Varignana második osztályában egy 1927/35 Bugatti 37/44 Grand Prix áll majd sorba egy 1926-os Maserati Tipo 26 mellett, egy 1929-es Alfa Romeo 6C 1750 SS és egy 1939/46-os HRG Le Mans a tragikusan már több mint harminc éve megszűnt sportautó gyártó.

Az ‘Italian Fine Gems’ osztály egy legalább ennyire eklektikus, de vitathatatlanul különlegesebb gépláncolatot nyújt. Egy Fiat 110 E Cabriolet ‘Visotal’ Castagna megosztja a területet a Palazzo di Varignana gyeplőjén egy 1951-es Fiat 750 GT MM Zagatoval és egy 1952-es Ermini 1100 Sport Internazionale-vel – mindössze három példány készült belőle.

A ‘Nagyszerű sportos osztály’ győztesének kiválasztása nem lesz feladat az elbizonytalanodottaknak vagy azoknak, akik nem jártasak a témában. De a Concorso d’Eleganza Varignana 1705 zsűri tagjai, Stefano Pasini úr, Lorenzo Ramaciotti úr, Adolfo Orsi úr, Dr. Mercatali és Dr. Giorgetti, elszántságuknak, tudásuknak és tapasztalatuknak köszönhetően meghozzák majd a helyes döntést.

Az ‘Kemény stílus’ az ötödik osztály neve. Az 1963-as Lancia Flaminia Zagato 3C ilyen minőségeket szimbolizál, olyan autó, amely az utakon átszelve kontinenseket páratlan teljesítményt és hibátlan jellemet hoz. A Lancia márka másik legendája, az 1955 Lancia Aurelia B24 Spider, és egy elragadó 1964-es Alfa Romeo TZ is elvarázsolja majd a Palazzo di Varignana területét az elbűvölő eleganciájával. Egy 1955-ös Fiat 8V Zagato zárja a sort, egy autó, amely képes volt bámulatosan megdöbbenteni a motoros kiállítás látogatóit, ahogy felvezeti a versenyeket és a ralikat is.

Végül, a ‘Német ikonok’ osztály a technológiai fejlődés fehér forróságát illusztrálja, amely az ország háború utáni felemelkedésének erőforrását jelentette az autóipari mérnöki területen. A gyűjtők és az autórajongók is gyönyörködhetnek a fajta átalakulásában, ahogy azt a poszt-háborús 1956-os Mercedes-Benz 300 SL Gullwing és a 1957-es Mercedes 300 SL Roadster jelenti, azzal a korszak új évtizedének kezdete előtt, amelynek az élére az 1972-es BMW 3.0 CSL állt az Autobahn-storming teljesítménnyel.

Carlo Gherardi, a Varignana Palazzo alapítója, így kommentálta az eseményt: “Nagyon izgatottak vagyunk azoktól a rendkívüli csodaszép autóktól, amelyeket az első Concorso D’Eleganza Varignana 1705-re sikerült szereznünk, és az általuk bizalommal általunk ápolt gyűjtőtársak nagylelkűségétől meghatottak vagyunk. Az Lopresto, a Museo Nicolis és az úr Hidetomo Kimura világhírű gyűjteményeiből kiállított minden gyönyörű autó lehetővé teszi, hogy valóban lenyűgöző eseményt hozzunk létre.

„Most már alig várjuk, hogy vendégeket fogadhassunk a Palazzo di Varignana kapuin keresztül, hogy ünnepelhessük a gyönyörű tervezést, az páratlan mérnökséget és a legjobbat a jármű kultúrában ebben a ragyogó környezetben.” egy környezetben, amely visszhangzik az olasz mesterség és stílus igazi szellemével.