Az 1989 lóerős Rimac Nevera R keményebb, gyorsabb, könnyebb és 40 egységre korlátozódik

  • A Rimac bemutatta a 2,53 millió dolláros plusz adó Nevera R-t, amelynek gyártási határa 40 darab.
  • A négymotoros hajtáslánc 100 LE-t növel, így összesen 1989 LE, és segít lecsökkenteni a 0-186 (300 kmh) időt 9,22-ről 8,66 másodpercre.
  • A ragadós Michelin Cup 2 abroncsok, a további negatív dőlésszög és az extra leszorítóerő 10 százalékkal csökkenti az alulkormányzottságot.

A Rimac Nevera egy rakás gyorsulási rekord felállításával már bizonyította az egyenes vonalat. A horvát cég most egy kezelhetőségre fókuszáló Nevera R változattal állt elő, hogy bebizonyítsa, az elektromos hiperautó több, mint egy trükkös, 2000 lovas póni.

A kaliforniai Monterey Car Weeken egy intenzív teaser kampányt követően az Instagramon, amelynek során néhány kommentelő azt feltételezte, hogy a Rimac egy teljesen új hibrid hiperautót fog piacra dobni, a kevésbé radikális valóság egy Nevera R, amely könnyebb és erősebb, mint a készlet Nevera. Ez még ritkább látvány lesz, mert a gyártást mindössze 40 darabra korlátozzák, és előreláthatólag drágább is. Úgy halljuk, az R 2,3 millió euróba (2,53 millió dollárba) plusz adókba kerül majd, szemben az alapautó 2 millió eurójával (2,2 millió dollárral).

A plusz 300 000 dollárért vesz egy Neverát, amelynek négymotoros hajtáslánca 1889 LE-ről (1914 LE) 1989 LE-re (2017 LE) nőtt, és a Rimac egy új, 108 kWh-s akkumulátort is beépített (120 kWh-ról). Ezek a modok 35 kg-os (77 font) súlycsökkentéssel működnek együtt (még mindig felháborító 2277 kg-ra), hogy segítsenek néhány tizedet levágni a meglévő elektromos járművek amúgy is őrült gyorsulási statisztikáiból.

Annak ellenére, hogy a tapadós Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok felváltják a Pilot Sport 4S gumit, nincs változás az 1,74 másodperces, illetve az 1,81 másodperces 0-60 mph, illetve 0-100 km/h sebességben. De ettől kezdve az R előre húz. A 0-124 mph (200 km/h) futás 4,42-ről 4,38 másodpercre, a 0-186 mph-s (300 km/h) sprint pedig 9,22-ről 8,66 másodpercre csökken.

A végsebesség alapértelmezés szerint 217 mph (350 km/h) van korlátozva, de az autógyártó ugyanazt a 256 mph (412 km/h) képességet fogja feloldani, mint amit a normál autó a Rimac-run futó sebességes eseményeken biztosít.

Tehát az R itt-ott megspórol néhány tizedet és századot, de a Nevera már olyan brutálisan gyors, hogy kétséges, hogy az R orgonacsavarodási aránya másként fog érezni. Az új modell azt ígéri, hogy továbbviszi a játékot, amikor le kell engedned ebből a sebességből, vagy új irányba kell mutatnod.

„Amikor kifejlesztettük a Neverát, a leírás fontos része az volt, hogy Grand Tourer legyen – gondoskodtunk arról, hogy tágas, kényelmes legyen, és finoman egyensúlyozva legyen az izgalmas és a hozzáférhetőség között” – magyarázza Mate Rimac vezérigazgató.

„Mi azonban könyörtelenül az ügyfelek vágyaihoz igazítunk, és sokan olyan autót kerestek, amely igazán kiemeli a Nevera kanyarképességét.”

Több aero, kevesebb alulkormányzottság

A már említett Cup 2 abroncsok 20 hüvelykes első és 21 hüvelykes hátsó kerekek köré vannak tekerve az R-en, míg a Nevera készletében minden kanyarban 20-as abroncsok találhatók. A Rimac emellett szilikon mátrixréteggel frissítette a szénfékeket, módosította a nyomatékvektor szoftvert, és növelte a negatív dőlésszöget, hogy 10 százalékkal csökkentse az alulkormányzottságot.

A Rimac mérnökei pedig egy rögzített hátsó szárnyat és egy új diffúzort adtak hozzá, hogy az abroncsokat a járdába döngöljék, hogy minden csepp tapadást kinyomjanak belőlük. Állítása szerint a leszorítóerő 15 százalékkal javult, így 400 kg (882 font) lökést ad 217 mph (350 kmh) sebességnél, az aerodinamikai hatékonyság 10 százalékkal, az oldalirányú tapadás pedig 5 százalékkal nőtt. A végeredmény 3,8 másodperccel csökkenti a Porsche dél-olaszországi Nardo tesztpályájának irányíthatósági pályájának megkerüléséhez szükséges időt.

És ez egy mérsékelten rövid pálya, 3,86 mérföld (6,22 km). Teljesen azt várjuk, hogy Rimac újabb repedéseket tudjon beállítani a 12,8 mérföldes (20,8 km-es) nürburgringi körben, ahol meg kellene tizedelnie az alap Nevera tavalyi 7:05:298-as idejét.

Új kagylós motorháztető

Az új hátsó szárny és kerekek két nagy nyom arra utalnak, hogy egy Nevera R-t nézel, és nem egy normál Neverát, de nem ezek az egyetlen ajándék. A Rimac a teljes elülső részt egy nagyobb kagylós motorháztetőre cserélte, amely szélesebbé, alacsonyabbá és modernebbé teszi az R-t.

Mate Rimac korábban bevallotta, hogy azért küzd, hogy betöltse a Nevera 150 gyártási helyét, mert a vásárlók ezen az árszinten ICE-motoros hiperautókat akarnak. Az R-nek – amelynek 40 darabja része a 150-nek – nincs válasza a sikoltozó belsőégésű motorok kedveltségére, de nyersebb és érzelmesebb vezetési élményt nyújthat, amely néhány gazdagabb rajongót rávehet egy elektromos hiperautóra. az amúgy is JÉG-nehéz flottáiknak.

Tudtad?