Az ABT CUPRA XE már előre tekint a következő szezonra
Nincs versenyszerencse az Extreme E fináléban
A fináléban folytatódott az ABT CUPRA XE első Extreme E szezonjában tapasztalt hullámvasút: a legutóbbi szardíniai dobogós siker után Jutta Kleinschmidt és Mattias Ekström már az elődöntőben kiesett a versenyből Nagy-Britanniában. A jó rajt után Ekström ütközött Carlos Sainzcal, aki az első egyenesben meglehetősen hirtelen fékezett, tönkretéve az e-CUPRA ABT XE1 elejét. Ennek eredményeként az összesen három körből már csak a fele volt elérhető, így a német-svéd duó esélytelen maradt.
„Ez az utolsó hétvége egy kicsit szimbolikus volt az egész szezonra nézve: megvan a teljesítményünk, hogy ott legyünk az élmezőnyben, de egyszerűen nem lesz teljesen sima versenynap” – mondja Mattias Ekström. „Legalább rengeteg tapasztalatot és adatot szereztünk a világ körüli utunk során és a legkülönfélébb körülmények között. 2021 egy tanulóév volt egy teljesen új bajnokságban, ami segíti majd a csapatot a következő szezonban.” Már csak néhány csendes karácsonyi nap maradt Mattias Ekströmnek: A svéd január elején már rajthoz áll az Audival a híres Dakar-ralin.
Csapattárs, Kleinschmidt Jutta, aki az első versenyhétvége után csatlakozott a csapathoz, szintén mozgalmas napokra, hónapokra tekint vissza. „Szerettük volna egy újabb trófeával zárni a szezont, de ehhez túl sok minden történt” – mondja a német. „Egy nehéz selejtező után mi álltunk a legsárosabban az elődöntőbe. Mattias még mindig remekül kezdett, de az ütközés után túl gyorsan véget ért az egész, főleg, hogy a pilótaváltás után újra kellett indítanom a rendszert.”
A Szaúd-Arábiában, Szenegálban, Grönlandon, Szardíniában és most az Egyesült Királyság déli partján lezajlott versenyek után az Extreme E első szezonja a végéhez közeledik. Az ABT CUPRA XE már megerősítette részvételét 2022-ben, amely a tervek szerint februárban indul újra Szaúd-Arábiában. A csapat azt tervezi, hogy az új év elején bejelentenek versenyzőket és más partnereket a CUPRA mellett, a csapat névadója mellett.