Az ABT e-Line napelem modulokat fejleszt az ID Buzz tetejéhez

Nagyobb hatótáv a mindennapi használatra és nagyobb önellátás a táborozóknak

Az autóipar történetében kevés jármű tett szert olyan nagy rajongótáborra és igazi kultikus státuszra az évtizedek során, mint a Volkswagen jó öreg Bullija. Az azonosítóval. A Buzz, a Volkswagen első teljesen elektromos busza, a csoportnak sikerült ezt az érzést átvinnie az elektromos mobilitás korába. Alig néhány hónappal piaci bevezetése után az ID. A Buzz már most nagy népszerűségnek örvend, és a megrendelések száma egyre nő.

Az ABT e-Line ezt a lelkesedést most az ID tetejére szolgáló napelem modulok fejlesztésével táplálja. Zümmögés. A korlátozott tetőfelület és a napelem modulok összetett formái miatt az ehhez szükséges erőfeszítés korábban túl nagy és költségigényes volt. Az azonosító. A Buzz, különösen a hosszú tengelytávú, a legjobb feltételeket kínálja ehhez.

A kempteni szakértőknek most sikerült egy olyan megoldást kidolgozniuk, amellyel a jármű tetején elhelyezett napelemmodulokon keresztül akár 600 W-os csúcsot is lehet tölteni a jármű nagyfeszültségű akkumulátorába. De ez még nem minden: a jármű oldalsó paneljein keresztüli bővítésről már szó van, hogy a teljesítményt 1000 watt fölé emeljék.

Az azonosító. A Buzz álló helyzetben és akár vezetés közben is képes lesz aktívan “feltölteni” energiával, így kiterjesztve hatótávolságát. Évente akár 3000 kilométeren keresztül is önállóan termelhető és tölthető energia napenergiával hálózati csatlakozás nélkül. “A BEV és PHEV járművek vontatási tároló egységeikkel tökéletes platformot jelentenek a napenergia meghajtáshoz való felhasználásához is” – magyarázza Eric Plekkepoel, az ABT e-Line GmbH vezérigazgatója.

A független töltés mellett az ABT e-Line napelemes tető további előnyöket kínál. Például a nap kimeríthetetlen ereje felhasználható más villamosenergia-fogyasztás, például hűtött test energiaellátására, vagy az azonosító tekintetében. Buzz a kempingszektorban, a hűtő vagy a belső világítás napenergiával ellátható.

Az új napelemes tető sorozatgyártásának megkezdését 2024 elejére tervezik a céges partnereken keresztül. Az ABT Camper XNH-hoz hasonlóan a Volkswagen Group Service is a gyár közelében végzi el az átalakítást. Ez hosszú logisztikai útvonalakat takarít meg a nagyobb fenntarthatóság érdekében.