Az ABT SE megállapodott egy vegyes vállalat alapításáról Kínában, és erősíti a nemzetközi pozíciót
Az ABT Group, az eMobility és a kifinomultság területén vezető, nemzetközileg pozicionált autóipari vállalat erős márkával, beleegyezett egy kínai vegyes vállalat létrehozásába, „ABT Technologies (Guanghzou)” néven. Vállalat, KFT.” A YOTTA Automobile (Guangzhou) Co. Ltd. az ABT stratégiai partnere lett Kínában, és 51%-os részesedéssel rendelkezik a vegyes vállalatban. A YOTTA vezető kínai vállalat az autóipari digitalizáció, az elektromos járművek és a zéró kibocsátású energiamegoldások területén. Az ABT Csoport leányvállalata, az ABT Sportsline 34%-os részesedéssel rendelkezik a tervezett vegyesvállalatban. Egy másik partner a neves befektető, Dr. Cornelius Boersch.
A vegyes vállalattal az ABT Csoport kiterjeszti pozícióját a vonzó kínai autóipari piacon, és nemzetközi szinten erősíti átfogó finomítási szakértelmét, valamint az ABT márkát.
Az újonnan alapított kínai cég kizárólagos jogot kapott finomító alkatrészek, társmárkás járművek és szolgáltatások értékesítésére ABT márkanév alatt Kínában. A fókuszban többek között a VW-csoport modelljei, különösen az Audi modellek állnak, valamint a kínai elektromos autók finomítása. Az ABT Csoport ezzel szinergiákat teremt a gyorsan növekvő eMobility szektor és a klasszikus finomítási üzletág között. A vegyes vállalat részeként az Audival (FAW) együttműködve ABT speciális kiadásokat gyártanak és értékesítenek Kínában. Ezen túlmenően, az ABT Sportsline kínai terjeszkedése részeként már aláírt egyetértési megállapodásokat a nagy kínai OEM-ekkel, a SOKON Grouppal és a GAC Motor Co., Ltd.-vel (Guangzhou). Az ABT Sportsline ezekkel az autógyártókkal közösen ABT márkanév alatt kiváló minőségű speciális kiadások gyártását tervezi a kínai piac számára. Az ABT-csoport jelenlegi tervei szerint a vegyesvállalat középtávon három számjegyű millió eurós éves árbevételi potenciált generál.
Ebben az összefüggésben az ABT-csoport további Kínába irányuló exportlehetőségekből, valamint a licencdíjakból származó bevételekből profitál. A helyi partnerek integrációja révén a vegyes vállalat igen pozitív költség-haszon hatással is bír az ABT Csoport számára.
A vegyes vállalat az ABT azon stratégiájának része, hogy tovább bővítse globális jelenlétét Európára, az Egyesült Államokra és Ázsiára összpontosítva. Mára az ABT Group már több mint 60 országban képviselteti magát világszerte több mint 900 ABT márkakereskedéssel.
Hans-Jürgen Abt, az ABT SE vezérigazgatója: „A kínai vegyesvállalat mérföldkő az ABT vállalati történetében. A kínai piac a személygépkocsik legnagyobb piaca világszerte, és a növekvő kínai középosztály nagyra értékeli a kiváló minőségű, egyedi termékeket. Ezen túlmenően a kínai üzleti tevékenységünk bővítése lehetőséget kínál számunkra, hogy tovább bővítsük az erős ABT márkát, és technológiai vezető pozíciónkat nemzetközi szinten az eMobility és az üzemanyagcellák területén. Várjuk márkánk megalapítását, ami a Made rövidítése a németországi termékekben, még inkább nemzetközi szinten.”