Az aerodinamika új korszakának elsajátítása a Bugatti Tourbillon segítségével

2024 júniusában a Bugatti Tourbillon ¹ először jelent meg a globális színpadon, a nagyra becsült világpremierrel a marque otthonában, Molsheimben. Ez egy olyan autó, amelyet minden szempontból úgy alakítottak ki, hogy a – lehetőség határait áthúzza, ez a filozófia leglátványosabb módon nyilvánul meg fejlett aerodinamikai kialakításában. Az A New Era legújabb epizódjában a Bugatti világszínvonalú mérnökei és aerodinamikusai felfedik egy új, hiper sportkocsi létrehozásának művészetét, amely elsajátítja a levegő erőit.

A világ egyik aerodinamikailag legkifinomultabb közúti autójának kidolgozásának első lépése egy egyszerű ötlettel kezdődött: lépésváltás létrehozása a korábbi remekművekből. “A Tourbillon elődje, a Chiron ² már alacsony húzású autó volt. De a Tourbillonnal jobban kell tennünk, ” hangsúlyozta Paul Burnham, a Bugatti Tourbillon járműmérnöke.

Az aerodinamikai teljesítmény fogalmának továbbvitele, mint a legnagyobb sebességű világrekordot áttörő Chiron, a fejlesztési folyamat fordított kis pontján kezdődött. A Bugatti következő hiper sportautójának a sátor tervező és mérnöki csapata által lefektetett alapjával a CFD (Computational Fluid Dynamics) szimulációk hónapjai adták nekik az első ötletet a következő teljesítményről. A következő lépésben, tizenöt hónappal a Tourbillon világhírű bemutatása előtt, a Bugatti legszebb mérnökeinek és aerodinamikusainak együttese összegyűlt egy korszerű szélcsatorna-létesítményben Olaszországban – fókuszuk gyönyörűen felépített a Tourbillon fél skálájú modellje.

“Ez a teszt a skálamodell első érvényesítését jelenti. Ez az első teszt, amelyben felmérjük a különböző tervezési mennyiségeket és az autó különböző változásait. Alkatrészek cseréjével az autót a nagy sebességű teljesítmény elérése felé irányítjuk, a folyamat későbbi szakaszában a hatékonyság és a dinamikus képesség kezelésére. ”

David Šoštarić, a Bugatti Rimac aerodinamikai vezetője

Az igényes tesztelési program középpontjában álló modell maga is műalkotás. Tökéletesen tükrözve annak alakját, amely a Tourbillonré válik, a teszt alanyát aprólékosan készítették 250 különálló, 3D-s nyomtatású alkatrészből, amelyek több mint 100 nyomáscsappal vannak felszerelve a modell karosszériája körül.

Az ilyen kiterjedt intézkedések, pontosan a külső formájukon át helyezve, kritikus célt szolgáltak a Tourbillon aerodinamikai fejlődésében. A tömegáram-mérésekkel, a statikus nyomáspontokkal és a légsebességgel kapcsolatos minden egyes ponttal összefüggésben a műszereket a Tourbillon aerodinamikai mérnökei gondosan elemezték, hogy érvényesítsék az autó várható teljesítményprofilját, amelyet a virtuális világban szigorúan fejlesztettek ki élvonalbeli szimulációval. eszközöket.

Az autó bonyolult elülső területének csökkentése; egy fejlett hátsó diffúzor integrálása; a pilótafülke külső profiljának üvegházát és annak aerodinamikai hatását – összezsugorítva a Tourbillon egész területén, a Bugatti aerodinamikusai és mérnökei az adatvezérelt betekintést az iparágvezető szakértelmükkel ötvözték a jármű tervezésének javítása érdekében, ezáltal a Chiron.

A csapatok számára a mestermunka végső célja tehát egyértelmű volt a Tourbillon fejlesztése során: a vontatás-együttható és a légáramlás optimalizálása az egész autóban. A küldetés elérésének óráinak, napjainak és hónapjainak száma tehát összekapcsolódik a teljesítmény referenciaként meghatározott dinamikus képesség megvalósításával. Az odaadás és a készség a Bugatti hiper sportautó képességeinek fogalmát példátlan magasságokba helyezi – annyira, hogy a Tourbillon elérje legnagyobb sebességét anélkül, hogy hátsó szárnyát telepítené, mégis rendkívül stabil marad.

Ahogy a szimulációs modelleknek a valós teszteredményekkel és a részfejlesztéssel való korrelációjának bonyolult folyamata felgyorsult, maga a Tourbillon mérete a következő évben nőtt a modelltől a teljes méretű – prototípusig, amely a a szélcsatorna létesítményei arányosan növekednek.

“Egy méretarányos szélcsatornáról egy teljes méretű létesítményre haladtunk, folytatva a Tourbillon aerodinamikai teljesítményének érvényesítésére irányuló programunkat. Csak most egy teljes méretű prototípust használunk, amely természetes lépést jelent a szimulációs eszközök kalibrálásának javításában, az eredmények következő pontosságának megszerzésében. ”

Paul Burnham, a Bugatti fő járműmérnöke a Tourbillon számára

A szenvedély-üzemű kézműves évek óta tartó intenzív projekt csúcspontja, az első, kísérleti prototípus-fázis, így megerősítette az ’ aerodinamikai csapatok gondosan kidolgozott szimulációs előrejelzéseit –, amelyek megteremtik a helyet még kifinomultabb prototípusok és végül a Bugatti új korszakának megnyilvánulása.

“A Tourbillon egy teljesen új program; valóban a semmiből indultunk. Összevonjuk az égésű motorok teljesítményének több mint egy évszázados szakértelmét a legkorszerűbb elektromos teljesítménygel. Az új hibrid rendszer jelentős változást jelent a múlt Bugatti modelljeihez képest, és sokkal összetettebbé teszi a hűtőrendszert. De ezért vittük a részleteket a következő szintre; intenzíven nézve a légáramot az elülső hűtőcsatornákon keresztül, az ikonikus Bugatti C-vonalon belüli ajtó mögötti bevitelig, annak biztosítása érdekében, hogy digitális szimulációink igazodjanak a fizikai modellhez, és elegendő hűtést biztosítsanak az autó teljesítményének kezeléséhez. A Tourbillont a tökéletesség elérésére törekvő csapatok hozták létre. Mindenki teljes mértékben elkötelezett amellett, hogy a Tourbillon új mércévé váljon az autóipar számára,és ez a készség és szenvedély valódi bizonysága, amely elősegítette fejlődését. ”

Paul Burnham, a Bugatti fő járműmérnöke a Tourbillon számára

Nézze meg a teljes epizódot ‘Új korszak: Mester levegő ’ a hivatalos Bugatti-n YouTube csatorna.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!