Az Alfa Romeo 33 Stradale „alkotói”
A „BOTTEGA” – KÉZMŰVES MESTEREK, AZ ÜGYFELEK SZOLGÁLATÁBAN
Egyedi, megismételhetetlen műalkotást teremteni, anyagot és színeket tökéletes szépségbe gyúrni: ez a szemlélet az olasz reneszánszban gyökeredzik, ahol a kézműves mesterek ügyfeleik elképzeléseit követve keltettek életre kiemelkedő esztétikai értékű és minőségű tárgyakat. Ugyanez a filozófia vezérelte a legendás olasz karosszériaépítő műhelyeket az 1960-as években: az autógyártók vagy egyéni megrendelők kérésére az autóipar legnagyszerűbb alkotásait teremtették meg, teljes egészében kézi munkával. Napjainkban megint csak ezek az elvek kelnek életre az Alfa Romeo szakemberei tömörítő „Bottega” keretein belül: ők egy éven át dolgoztak szorosan együtt az ügyfelekkel – először, hogy megalkossák az új 33 Stradale fogalmát, majd, hogy megtervezzék annak harminchárom, teljesen egyedi, megismételhetetlen példányát.
A potenciális vásárlókkal először a 2022-es Monzai Nagydíjon találkoztak a Bottega munkatársai. A gyűjtők és a márka elhivatott rajongói itt vehették először szemügyre a későbbi modell korai vázlatait, amelyeket az Alfa Romeo Centro Stile szenvedélytől hajtott munkatársai vetettek papírra. A legenda életre keltésének az ötlete olyan mély hatást gyakorolt a márka támogatóira, hogy néhány hét leforgása alatt mind a harminchárom tervezett példány gazdára talált.
Az Alfa Romeo ezt követően úgy döntött, ismét megnyittatja az aresei múzeum Sala del Consiglio termét, ahol annak idején, 1967-ben az eredeti 33 Stradale formatervét véglegesítették, hogy itt rendezze be a Bottega főhadiszállását. Az ügyfelek itt oszthatták meg a szakemberekkel egyéni elképzeléseiket, szigorúan összhangban az alapító történetével és ikonikus értékeivel.
Ehhez kapcsolódóan különösen nagy felelősség hárult az Alfa Romeo nyolc részlegének (formatervezés, márkahagyományok, aresei múzeum, termék, stratégiai projektek, marketing, kommunikáció és motorsport) vezetőiből álló, az Alfa Romeo vezérigazgatójának elnöksége alatt működő testületre: a 33-as Bizottságra. Miután a Bizottság mérlegelte és jóváhagyta az ügyfelek elképzeléseit, azokat tüzetesen megvizsgálta a műszaki fejlesztési részleg, hogy kiderítsék, egyáltalán gyártásba vehetők-e az ötletek.
KÉZMŰVES KIDOLGOZÁS ÉS INNOVÁCIÓ BIZTOSÍTJA AZ EGYÉNI ELKÉPZELÉSEK SOHA NEM LÁTOTT MÉRTÉKŰ MEGVALÓSÍTÁSÁT
A 33 Stradale mindössze harminchárom példányban készül. Ezeket számtalan lehetséges karosszériaszín, kárpit- és burkolati variációk közül válogatva teszik teljesen egyedivé. Emellett egy külön program gondoskodik azon ügyfelek különleges kívánságainak a megvalósításáról, akik még inkább testre szeretnék szabni autójukat, hogy személyes és kitörölhetetlen kéznyomukat rajta hagyják az Alfa Romeo történetén.
Ez szavatolja, hogy nem lesz két egyforma 33 Stradale a világon: az autó minden egyes példánya teljességgel egyedi, guruló műalkotás, amely méltó helyre kerül az Alfa Romeo történetében. Mivel a harminchárom autó mindegyikét teljesen egyedinek tervezik, azokat exkluzív eljárás során regisztrálják, és különleges alvázszámmal látják el.
Az alvázszám első három írásjegye, a „ZAR” az Alfa Romeo márkát azonosítja. Az ezt követő öt számjegy a típusra utal – az ügyfelekkel egyetértésben a „33STR” jelsorozat mellett döntöttek. Végezetül az alvázszám utolsó nyolc jegyéről szabadon dönthet a harminchárom ügyfél: ez lesz az ő személyes kézjegyük.
Ezt az azonosító kódot a padlóalagút fölé gravírozzák, míg a belső tér hátsó részén egy, az 1960-as években épült eredeti modell hasonló megoldása által ihletett plakettet helyeznek el, amelyen a fődarabok (futómű, motor / villanymotorok, sebességváltó / akkumulátorcsomag és a monocoque váz) sorszámát tüntetik fel.
Az Alfa Romeo az exkluzív, egyedi automobilok építése terén páratlan tapasztalattal bíró Carrozzeria Touring Superleggera szakértelmét hívta segítségül a 33 Stradale modellek megépítéséhez. A saját szakterületének egyik legismertebb képviselőjeként a nemzetközileg elismert vállalat az évek során jó néhány feledhetetlenül gyönyörű Alfa Romeo modellt épített már. Az Alfa Romeo új fuoriserie (egyedi építésű) típusa ezzel vadonatúj koncepciót kínál a limitált szériák megvalósítására: a fejlesztés és a gyártás során egyaránt szerephez jutnak a kézműves folyamatok, az innovatív technológiai megoldások és az ügyfelek álmai.
Mindez erősen emlékeztet azokra a folyamatokra, amelyek mentén az Alfa Romeo az 1920-as években neves olasz karosszériaépítőkkel együttműködve valósította meg típusait. Az ügyfeleket ezt követően végigvezetik az egyedi elképzelések megvalósításának a folyamatán, amelyek során vágyaikat és álmaikat kézzel fogható valósággá alakítják át. Az autó egyedi kialakításának folyamatát megtámogatandó, két utastéri koncepciót (Tributo és Alfa Corse) dolgoztak ki, hogy a 33 Stradale konfigurálásának kiindulási pontjául szolgáljanak. A kézműves munka jellegéből adódó rugalmasságnak köszönhetően lehetőség nyílik akár az egészen személyes jellegű kívánságok megvalósítására – például teljesen egyedi színek vagy lakkozások alkalmazására – is, amennyiben azokat jóváhagyja a 33-as Bizottság.
Alapértelmezésben az ügyfelek három olyan, exkluzív karosszériaszín közül választhatnak, amelyek szorosan kapcsolódnak a 33 Stradale történetéhez. A klasszikus Rosso Alfa pasztellszín, a királykék újraértelmezése, vagy a kifinomultabb árnyalatú, színtelen lakkozású piros fényezés: a „Villa d’Este.” Ezeken túlmenően az autó fehér-piros kivitelben is kérhető, tisztelgésként a legendás Tipo 33 versenyautó előtt. Ezeken túlmenően az ügyfelek rendelhetnek különböző szabadon hagyott szénszálas felületeket, eltérő konfigurációjú légbevezető nyílások között válogathatnak, meghatározhatják, hogy az autó oldalára a Quadrifoglio embléma vagy az Autodelta logója kerüljön, és természetesen eldönthetik, hogy a hűtőmaszkot hagyományos vagy háromdimenziós Alfa Romeo logó díszítse.
Az autó farán látható „Alfa Romeo” felirat fekete, arany vagy ezüst színben kivitelezhető. Ugyanezek a színek köszönnek vissza a 20 colos „Tributo” könnyűfém keréktárcsákban, amelyek egy elegáns kéttónusú kivitelben is elérhetők. Végezetül a féknyergek fekete, piros vagy sárga színben kérhetők, míg a dupla kipufogóvég csiszolt króm vagy fekete kidolgozásban választható.
Ami a belső teret illeti, az új 33 Stradale két alapvető változatban: Tributo, illetve Alfa Corse kivitelben elérhető. Az előbbiben bőr és alumínium uralja a belső teret, az 1967-es 33 Stradale azon példánya előtt tisztelegve, amely az aresei múzeumban látható. Ennek a kidolgozásnak a fénypontja a púderbarna/szürke kéttónusú bőrkárpitozás, amely az üléseket, a műszerfalat, az ajtópaneleket és a középkonzolt borítja. A kétszínű kárpitozás más színkombinációkban (pl. piros/fekete vagy kék/szürke) is elérhető. Ezzel szemben az „Alfa Corse” kivitel a sportosságot emeli zászlajára, ezért szénszálas elemeket és Alcantara kárpitozást alkalmaz. Az üléseken, a műszerfalon, az ajtópaneleken és a középkonzolon Alcantara / bőr kombinációt találunk fekete, piros/fekete vagy kék/fekete színekben.