Az Alfa Romeo 33 Stradale elnyerte a L’Automobile magazin Design Trophy formatervezési díját
Az új Alfa Romeo 33 Stradale nyerte el a L’Automobile magazin formatervezési díját, a 2024-es Design Trophy-t. A szakmai elismerés megerősíti annak az egyedi építésű autónak a vonzerejét, amelyet az hívott életre, hogy nem féltünk álmodni.
Exkluzív Alfa Romeo podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Pontosan tizenegy évvel ezelőtt, 2013-ban az Alfa Romeo 4C nyerte el a hasonlóan rangos Coup de Coeur Trophy formatervezési díjat. A magát „olasz, sportos és piros” márkaként definiáló Alfa Romeo szellemiségéhez rendkívül közel állnak az érzelmek.
A Trophées de l’Automobile Magazine több mint negyven éve ismeri el az autóipari szereplőket és a szakmai sikereket. Ami igazán különlegessé teszi ezeket a kitüntetéseket, az az, hogy a L’Automobile magazin szerkesztői és olvasói közösen döntenek azok sorsáról.
A L’Automobile magazin szerkesztői mind a hat kategóriában – dizájn, fedélzeti innováció, forradalmi sportosság, szenvedély, Coup de cœur, és piaci dinamizmus – három-három döntőst választanak ki, majd ezek közül az olvasók dönthetnek levélben vagy a kiadvány internetes oldalán keresztül. Az új Alfa Romeo 33 Stradale megkérdőjelezhetetlen győztesként végzett a dizájn kategóriában.
Az 1960-as évek ikonikus típusa, a minden idők egyik leggyönyörűbb autójának tekintett Alfa Romeo 33 Stradale közvetlenül a motorsport-legenda Tipo 33-ra vezethette vissza vérvonalát, miközben szoborszerű szépségét a márka új formanyelvének elemeivel ékesítette.
A modell külső megjelenését az arányok, a terjedelmek és a felületkidolgozások tökéletes egyensúlya jellemzi, ezáltal az Alfa Romeo által megfogalmazott „szükséges szépség” legmagasabb szintű megtestesítője. A belső térben a minimalizmus jellemzi a kialakítást és az anyagválasztást egyaránt.
A tervezők arra törekedtek, hogy a lehető leginkább magával ragadó, aktív vezetési élményt biztosítsák az ügyfelek számára. Különös gondot fordítottak a vezetői környezetre, hogy az a lehető legcsekélyebb mértékben terelje el a pilóta figyelmét. Az autó a legapróbb részletekig olyan exkluzív, magával ragadó környezetet kínál, amely méltón őrzi az 1967-es 33 Stradale esztétikai és műszaki hagyományait.
Ezzel a projekttel az Alfa Romeo visszatért a „fuoriserie” különösen exkluzív világába. Az autóból mindössze harminchárom példány készül, ezek mindegyikét előre eladtuk. A mai napon ugyanazzal a merészséggel és jövőbe vetett hittel mutatjuk be az Alfa Romeo csapata által tervezett és fejlesztett új 33 Stradalét, amellyel annak idején illusztris elődjét is megalkottuk. A nemes utód egy mozgásba oltott műalkotás, a szépség és a technológia tökéletes kombinációjának gyümölcse. Ezáltal a márka az elképzelhető legmagasabb szintű vezetési élményt, valamint egy ikonikus modell halhatatlan vonzerejét kínálja a rajongók exkluzív, szűk körének. A Carrozzeria Touring Superleggera támogatásával, kézzel készített 33 Stradale legapróbb részleteit is megszállott gondossággal alkották meg, pontosan úgy, ahogy azt az ügyfelek megálmodták.
Alejandro MESONERO-ROMANOS, az Alfa Romeo Design vezetője:
„Rendkívül büszke vagyok, hogy az új 33 Stradale ebben a rangos kitüntetésben részesült, hiszen a L’Automobile magazin internetes és nyomtatott kiadásának olvasói szenvedélyesen rajonganak az autókért. A 33 Stradale projektet egy nagy adag bátorság és egy csipetnyi őrültség keveréke hívta életre. Ezen alkotóelemek nélkül senki nem valósíthatja meg az álmait. A projekt főhajtás Franco Scaglione 1967-es mesterműve előtt, ugyanakkor merészen előkészíti a terepet az Alfa Romeo eljövendő típusai számára. Az eredmény a Centro Stile formatervezőinek tehetségét, és az olasz formatervezés legrangosabb hagyományait egyszerre dicséri. A „szükséges szépség” méltó megtestesülése. Dióhéjban összefoglalva: egyszerű, mégis elegáns vonalai egyszerre csábítóak és erőteljesek, és ezzel intenzív érzelmeket keltenek, és felébresztik a vágyat.”