Az Alfa Romeo felfedi az új Junior VELOCE 280 dinamikus titkait
- DINAMIKUS ELŐNÉZET: Az ikonikus Alfa Romeo Balocco Proving Ground ad otthont az új, 100%-ban elektromos Junior 280 VELOCE régóta várt dinamikus tesztelésének
- TELJESÍTMÉNY Zászlóshajó: A márka sportos DNS-ét egy kompakt csomagban egyesítve a Junior Veloce 280 élen jár az Alfa Romeo visszatérésében Európa egyik legnagyobb piaci szegmensébe.
- IZGALÁSRA TERVEZVE: A Junior 280 VELOCE-t ugyanazok a képzett és szenvedélyes Alfa Romeo mérnökök fejlesztették ki, akik olyan ikonikus modelleket készítettek, mint a 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio és Giulia GTA
- 280 LÓ TELJESÍTMÉNY: a Junior VELOCE 280 új elektromos hajtáslánccal debütál, amely 207 kW / 280 LE teljesítményt és 345 Nm nyomatékot ad le
- TORSEN DIFFERENCIÁLIS: A Junior Veloce 280 az első elsőkerék-hajtású, 100%-ban elektromos jármű, amelyet a legújabb Torsen „D” mechanikus, korlátozott csúszású differenciálművel szereltek fel a fokozott tapadás érdekében minden útviszonyok között és minden felületen.
- AGILE ÉS KÖNNYŰ: A Junior 280 VELOCE a legkönnyebb autó kategóriájában, 1590 kg-os súlyával
- KÉNYELM ÉS GYAKORLAT: A Junior 400 literes csomagtartója a legnagyobb kategóriájában
- TECHNOLÓGIÁVAL TÖLTVE: A legmodernebb infotainment a „Hey Alfa” virtuális asszisztenssel generatív mesterséges intelligenciával és az elektromos járművek útválasztó navigációs rendszerével
- LEGENDÁCIÓS BALOCCO: A Junior 280 VELOCE dinamikus értékelése ugyanazokon a tesztpályákon zajlik, ahol az elmúlt 60 évben az Alfa Romeo országúti és versenyautóit tervezték és csiszolták.
- EXKLUZÍV PRÓBÁK: Az 1962-es megépítése óta először biztosítják az Alfa Romeo mérnöki csapatán kívüli pilóták számára a hozzáférést a „Langhe” pálya teljes konfigurációjához, amely több mint 20 km hosszú.
- BÁRMIRE KÉSZ: „Vezetésre készen, bárhol, bármikor” – ez az elektromos autó az Alfa Romeo módját alkotta. A Junior 280 VELOCE fejlett csatlakoztatott navigációs rendszerrel van felszerelve, amely több mint 600 000 töltőállomáshoz biztosít hozzáférést.
Az Alfa Romeo megnyitja a történelmi Balocco Proving Ground (Vercelli tartomány) kapuit az új, 100%-ban elektromos Junior 280 VELOCE típusjóváhagyás előtti tesztelésére. Ez az egyedülálló dinamikus előnézet lehetővé teszi az iparágban bennfentesek számára, hogy a márka első elektromos kompakt autóját ugyanazon a Tarmacon tegyék próbára, mint a márka leghíresebb modelljeit, emellett egyedülálló betekintést kapnak a várva várt Junior Veloce 280 fejlesztési folyamatába.
Az ikonikus Balocco Proving Ground 1962-ben készült el, és azóta is az összes Alfa Romeo közúti autó dinamikus fejlesztésére és érvényesítésére használják. Itt található az „Alfa Corse” csapat is, amely a tesztelési létesítményt használta a márka híres motorsport-versenyzőinek finomhangolására, beleértve a Forma-1-et, a DTM-et és a Super Turismo versenyzőit. Az Alfa Romeo olasz mérnökeiből álló csapat itt fejleszti az új Juniort – és ezen az egyedülálló eseményen is készen állnak, hogy támogassák az új Junior VELOCE 280 dinamikus tesztelését.
100% Alfa Romeo vezetési dinamika
Az Alfa Romeo Junior 280 VELOCE egy kisautó, amely valóban megtestesíti a márka sportos szellemét. Tökéletes súlyegyensúlyával, első osztályú menetdinamikájával, fejlett technológiai megoldásaival és időtlen szépségével az új Junior egy igazi Alfa Romeo. A 280 VELOCE változat ezeket a jellemzőket a legmagasabb szintre emeli szegmensvezető agilitásával és kategóriájában a legjobb útkezeléssel.
Mindezt a Junior VELOCE két világelső kiegészítése teszi lehetővé: az új, 280 LE/207 kW-os villanymotor és a legújabb Torsen „D” mechanikus, korlátozott szlip-differenciálmű. A Junior termékcsalád zászlóshajójaként a 280 VELOCE a szegmens leggyorsabb kormányzását is élvezi (14,6-os áttételi arány), amelyet kifejezetten a VELOCE kivételes úttartásának javítása érdekében kalibráltak. Emellett 25 mm-rel lejjebb került a felfüggesztés, és újrakalibrálták a bukókereteket. Végül a fékrendszer elöl 380 mm-es tárcsákat tartalmaz 4 dugattyús monoblokk féknyergekkel, míg a 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat a nagy teljesítményű elektromos járművekhez fejlesztett, egyedi gumiabroncsok jellemzik.
Nagyobb hatékonyság és nagyobb élvezet a mindennapi vezetésben
Az új Junior 280 VELOCE a lenyűgöző vezetési élményt figyelemre méltó hatékonysággal és könnyű kezelhetőséggel ötvözi. A valamivel több mint 4 méter hosszú és 10,5 méteres fordulókörével a Junior kompakt, könnyen kezelhető és ideális városi használatra. Mérete ellenére a belső tér tágas, és a szegmenselső, 400 literes csomagtartónak köszönhetően kényelmesen elfér négy felnőtt és csomagjaik. A praktikusságot tovább fokozza a motorháztető alatti speciális tárolórekesz a töltőkábel számára.
A mindössze 1560 kg-os saját tömegével az új Junior VELOCE körülbelül 200 kg-mal kevesebb, mint legközelebbi versenytársai, így jelentős előnyt jelent a hatékonyság terén. A kompakt lítium-ion akkumulátorcsomag jelentősen hozzájárul az autó alacsony tömegéhez, míg a márka védjegyévé vált „csonka farok” és az aszimmetrikus első légbeömlők mind az aerodinamikai ellenállást, mind az energiafogyasztást csökkentik.
Ráadásul a Junior a legjobb vezetési élményt garantálja mind a városban, mind a vegyes utakon, anélkül, hogy a lehető legnagyobb praktikum feláldozása lenne. Ezenkívül speciális elektromos vezetési hangot is tartalmaz (csak az utastérben hallható) a fokozott gyorsítás és lassítás érdekében, valamint egy EV-routing rendszer az automatikus, gondtalan vezetői útmutatásért, amikor fel kell tölteni.
Hozzáférés Balocco „Langhe” számához először
Az Alfa Romeo először biztosít hozzáférést Balocco „Langhe” körútjához, a több mint 20 km-es híres pályához, amely hűen reprodukálja a 2014-ben az UNESCO Világörökség részévé nyilvánított piemonti régióban gyakran látott vegyes dombos utakat.
Ez a kihívásokkal teli és dombos pálya tele van kanyarokkal, amelyek a régió legkihívásosabb és legélvezetesebb útjait utánozzák, így tökéletes hely az új Torsen „D” korlátozott csúszású differenciálmű tesztelésére. A lineáris viselkedés és a pontos kezelhetőség biztosítására fejlesztették ki, így a Junior 280 VELOCE az egyik legdinamikusabb és legvonzóbb autó a szegmensében.
A Balocco pálya „Special Pavings” szakasza másutt az új Junior kényelmét és irányíthatóságát mutatja be a mindennapi vezetés során. Az ütésekkel, kátyúkkal, villamosvágányokkal, macskakövekkel és lépcsőkkel tűzdelt, kihívást jelentő felületek lehetővé teszik az új Junior számára, hogy kiemelje kategóriájában a legjobb kifinomultságát.
Bár az új Juniort nem pályán való vezetésre tervezték, olasz mérnökeiből álló csapata rengeteget vezette ilyen állapotban, hogy igazolja az erőt, a mozgékonyságot és az úttartást. Ez ideális hely a gyors kanyarodás és a Junior kivételes vonóerő felfedezéséhez, amelyet az új Torsen „D” csúszásgátló differenciálmű még fokoz.
Ez a kifejezetten az új Junior számára kifejlesztett eszköz minimalizálja az alulkormányzottságot, és növeli az autó stabilitását a kanyarokban, amihez hozzájárul az első tengely gyors, kategóriaelső 1 Hz-es reakciója. Ezenkívül a hátsó tengely pontosan követi az autó tervezett kanyarodási vonalát, szinte nulla elmozdulási szöggel. Ezen túlmenően a kormányzási ingerekre adott azonnali válasz – mind a kanyarba való behajtáskor, mind a kihajtáskor – „motoros hatást” hoz létre, teljes szinergia érzetét keltve a vezető és a jármű között.
Ez az egyedülálló lehetőség lehetővé teszi a Junior tesztelését a legtöbb tesztkörülmények között, miközben a vendégek hozzáférhetnek az olasz mérnökök csapatához, akik olyan rendkívüli projektekben vesznek részt, mint a 8C, 4C, Giulia és Stelvio Quadrifoglio változataiban, beleértve a Giuliát is. GTA és GTAm.
Kategóriájában legjobb menetdinamika az „Alfa Romeo által és számára készült” speciális műszaki megoldásoknak köszönhetően
VILÁGPREMIER: Az Alfa Romeo Junior VELOCE bemutatja az új, 280 LE-s elektromos hajtásláncot
A Junior 280 VELOCE-vel az Alfa Romeo márka bemutatja az M4+ elektromos motor új generációját, amely 207 kW / 280 LE teljesítményt és 345 Nm nyomatékot ad le. Az Alfa Romeo mérnökei, a Stellantis Engineering Propulsion Systems csapata és az Emotors által közösen kifejlesztett új hajtásláncot úgy tervezték és finomították, hogy megfeleljen a nagyon konkrét céloknak.
A motor nagy teljesítményének és nyomatékának, valamint a hajtáslánc speciális kalibrációjának köszönhetően az új Junior VELOCE 280 kompromisszumok nélküli vezetési élményt kínál szegmensvezető dinamikájával. A 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás mindössze 5,9 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség pedig több mint 200 km/óra.
Ez a kivételes elektromos hajtáslánc hibrid szinkron elektromos motorból és a legújabb 54 kWh-s akkumulátorból áll, amely nagy energiasűrűséget és kiemelkedő névleges és hasznos energia arányt kínál. Például a lítium-ion csomag akár 207 mérföldes hatótávolságot biztosít a WLTP ciklusban. Ráadásul az új Junior VELOCE töltése rendkívül egyszerű: kevesebb, mint 30 percet vesz igénybe az akkumulátorok 20-ról 80%-ra történő feltöltése a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon.
VILÁGPREMIER: az új Torsen ‘D’ mechanikus, korlátozott csúszású differenciálmű
Az Alfa Romeo az új Junior VELOCE-t a legújabb Torsen ‘D’ mechanikus, korlátozott csúszású differenciálművel szerelte fel annak érdekében, hogy mindezt az utakon is levessze. Ez az első alkalmazás elsőkerék-hajtású elektromos járművön, az új rendszer pedig az Alfa Romeo által a 2006-os 147 Q2-vel úttörő eszköz továbbfejlesztése.
Egy egyszerű és hatékony megoldás, ennek a berendezésnek a legújabb fejlesztése könnyebb és hatékonyabb, mint valaha. Konkrétan, az új rendszer feladata a nyomaték dinamikus, egyenletes elosztása az első hajtott kerekek között, a vezetési körülményeknek és az útfelületnek megfelelően. Ez a rendszer lehetővé teszi a vezetők számára, hogy teljes mértékben kihasználják az elsőkerék-hajtás minden erősségét (jelentősen megnövekedett úttartás, tapadás és stabilitás), ugyanakkor csökkenti az alulkormányzottságot a gyorsítás során, az elektronikus menetstabilizáló beavatkozásokat és a kormányon keresztüli rezgéseket.
A vezetési módok fejlesztése, amelyet az Alfa D.N.A. rendszer
A kezelhetőség és a teljesítmény optimalizálása érdekében a vezetők kiválaszthatják a kívánt vezetési módot az Alfa D.N.A. Selector, amely a Giulietta, Mito és 4C modelleken debütált.
Az új Junior VELOCE 280 esetében a dinamikus üzemmód maximális teljesítményt és nyomatékot biztosít, növeli a kormány és a pedálok érzékenységét, és minimálisra csökkenti az ESP-interferenciát. Az új Junior VELOCE 280 esetében a „Dinamikus” üzemmód maximális teljesítményt és nyomatékot biztosít, növeli a kormány és a pedálok érzékenységét, és minimálisra csökkenti az ESP-interferenciát. Ezen túlmenően a regeneratív fékezést teljesen mechanikus fékezésre váltják, hogy fokozzák az általános sportos érzetet.
Alternatív megoldásként a Natural kiválasztása korlátozza a maximális teljesítményt és a sebességet az energiatakarékosság érdekében, míg az ESP beavatkozásai konzervatívabbak. Alternatív megoldásként a „Természetes” választása korlátozza a maximális teljesítményt és sebességet az energiatakarékosság érdekében, míg az ESP beavatkozásai konzervatívabbak. Az Advanced Efficiency módban a nyomaték 300 Nm-re korlátozódik a maximális energiahatékonyság érdekében. Az „Advanced Efficiency” módban a nyomaték 300 Nm-re korlátozódik a maximális energiahatékonyság érdekében.
Végül a Junior VELOCE egy „B-mode” gombbal rendelkezik a továbbfejlesztett regeneratív fékezés érdekében, hogy minden gázpedál elengedésekor visszanyerje az energiát az akkumulátorba, segítve a jármű hatótávolságának növelését.
A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!