Az Alfa Romeo Junior VELOCE fedélzetén debütál az új, 280 lóerős villanymotor

  • Már csak néhány nap van hátra a közúti tesztek megkezdéséig, és ezzel a végéhez közeledik a kifejezetten ehhez a típushoz tervezett, házon belül kidolgozott megoldásokkal felvértezett Alfa Romeo Junior VELOCE fejlesztési folyamata.
  • A dinamikus fejlesztést ugyanarra az olasz mérnökcsapatra bízta az Alfa Romeo, akik korábban olyan különleges programokban vettek részt, mint a 4C, a 8C, a Giulia és Stelvio Quadrifoglio, a Giulia GTA, vagy legutóbb a 33 Stradale jelenleg is zajló fejlesztése.
  • Az Alfa Romeo Junior VELOCE tisztán elektromos hajtáslánccal gördül ki az országútra; erőforrásának maximális teljesítménye 280 LE / 207 kW, a legnagyobb forgatónyomaték 345 Nm.

Néhány nappal az Alfa Romeo Junior dinamikus világpremierje előtt, ahol a bennfentes meghívottak a baloccói tesztpályán (Vercelli, Olaszország) fogják majd vallatóra a márka új, kompakt sportautóját, az Alfa Romeo fejlesztői mérnökei lezárták a projekt dinamikus fejlesztési fázisát. A tesztek igazolták, hogy a villanymotor legnagyobb teljesítménye eléri a 280 lóerőt, azaz egy szinten van a GiuliaStelvio és Tonale VELOCE modellekkel.

A homologizáció előtt álló Alfa Romeo Junior tisztán elektromos, 280 lóerős (207 kW) kivitelében áll a nemzetközi szaksajtó képviselőinek a rendelkezésére, akik ugyanazon a tesztpályán tehetik próbára a márka új kompakt sportautóját, ahol az Alfa Romeo olasz mérnökei a dinamikus tervezési célokat validálták.

Az új villanymotor a modell legsportosabb változatában debütál.

Egy semmihez sem fogható, kompakt személyautó a kizárólag az Alfa Romeo modelleire jellemző színtiszta, összetéveszthetetlen sportossággal

Nem az új motor a modellváltozat egyetlen különleges jellemzője: a mérnökök a fejlesztési folyamat minden fázisában a teljesítmény, az irányíthatóság és a színtiszta vezetési élmény maximalizálására törekedtek.

A kormánymű az egyedi hangolás eredményeként a szegmens legközvetlenebb (14,6:1) áttételét kapta, ami rendkívül precízzé teszi, még tovább élezve a modell eleve kivételes úttartását. A sportfutóművet 25 mm-rel leültették, az első és a hátsó kanyarstabilizátor különösen sportos hangolású, így gyorsan vett kanyarokban is maximális tapadásra és úttartásra számíthatunk. A fékrendszer elöl 380 mm-t meghaladó átmérőjű féktárcsákat és négydugattyús monoblokk féknyergeket alkalmaz; míg a Torsen differenciálmű minden helyzetben az elképzelhető legjobb tapadást és erőátvitelt eredményezi.

A magas sebességindexű, 20 colos abroncsok ugyancsak különlegesek az elektromos járművek körében, és kiemelkedő tapadási szintet kínálnak.

Ezen felül a célkitűzések ugyanazok voltak, mint minden Alfa Romeo modellnél: az autónak a kategória legkiválóbb vezethetőségét és menetdinamikáját kellett nyújtania. Ezért az Alfa Romeo ugyanarra a mérnökcsapatra bízta a projektet, akik korábban olyan különleges programokban vettek részt, mint a 4C, a 8C, a Giulia és Stelvio Quadrifoglio, a Giulia GTA, vagy legutóbb a 33 Stradale jelenleg is zajló fejlesztése.

A 20 kilométeres „Langhe” körpálya most először áll rendelkezésre

A sajtóeseményre a baloccói tesztpályán kerül sor, ahol a szakértő újságírók a típusbizonyítvány megszerzését előkészítő folyamat szerves részeként személyesen próbálhatják ki a Junior modellcsalád zászlóshajóját.

A nemzetközi sajtónak most először nyílik alkalma arra, hogy teljes egészében kihasználja a Langhe körpálya teljes konfigurációját. Valódi exkluzív lehetőség ez: a pályarendszer teljes, 20 kilométert meghaladó hossza soha korábban nem állt rendelkezésére olyan, külső pilótáknak, akik nem tagjai az Alfa Romeo fejlesztési csapatának. Az elmúlt évtizedekben ugyanezen a tesztpályán zajlott az összes közúti Alfa Romeo modell fejlesztése, pontosan ott, ahol most az Alfa Romeo Junior kap lehetőséget, hogy bizonyítson. Sőt, a feledhetetlen „Alfa Corse” csapat ugyancsak itt tesztelte és finomhangolta azokat a versenyautókat, amelyet a nemzetközi motorsport élvonalában képviselték a márkát, a Forma-1-től kezdve a DTM-en át a Super Turismóig.

Tudtad?