Az Alfa Romeo olasz fejlesztői stábja közzétette az új Junior VELOCE 280 menetdinamikai adatait
- DINAMIKUS ELŐZETES: Az új Junior legsportosabb változatának, az Alfa Romeo által, kifejezetten az Alfa Romeo számára fejlesztett megoldásokkal felvértezett, tisztán elektromos, 280 lóerős VELOCE verziónak a közelgő homologizációját megelőzően az ikonikus baloccói tesztközpont adott otthont a modell dinamikus tesztprogramjának.
- A Junior VELOCE 280 kompakt méretekben testesíti meg a márka génjeit és sportos karakterét. Ezzel a márka visszatér Európa egyik legnagyobb piaci szegmensébe, jelképesen köszöntve az Alfisti rajongótábor új generációját.
- IZGALOMRA TERVEZVE: A Junior 280 VELOCE fejlesztését ugyanarra az olasz mérnökcsapatra bízta az Alfa Romeo, akik korábban olyan különleges programokban vettek részt, mint a 4C, a 8C, a Giulia és Stelvio Quadrifoglio, vagy a Giulia GTA. Az eredmény: a kategóriaelső vezethetőség és a nagyszerű mindennapi utazókomfort tökéletes egyensúlya.
- 280 LÓERŐ CSÚCSTELJESÍTMÉNY: A Junior fedélzetén debütál a 207 kW / 280 LE csúcsteljesítményű, 345 Nm maximális forgatónyomatékú új elektromos hajtáslánc.
- A NEGYEDIK GENERÁCIÓS (D TÍPUSÚ) TORSEN DIFFERENCIÁLMŰ PREMIERJE: a Junior VELOCE az első olyan elsőkerék-hajtású, tisztán elektromos jármű, amelyet a legújabb generációs, minden útviszonyok mellett, minden útfelületen optimális tapadást és erőátvitelt lehetővé tevő Torsen „D” mechanikus részlegesen önzáró differenciálművel szereltek fel.
- DINAMIKUS ÉS KÖNNYŰ: Az 1590 kg tömegű Junior 280 VELOCE kategóriájának legkönnyebb képviselője
- KOMFORT ÉS PRAKTIKUM: A kategóriaelső Junior a prémium versenytársak körében páratlanul tágas, 400 literes csomagtartót kínál, míg a töltőkábel elhelyezésére az Alfa Romeo kábelrendező megoldása szolgál.
- BŐVELKEDIK A TECHNOLÓGIAI MEGOLDÁSOKBAN: A generatív mesterséges intelligenciát alkalmazó „Hey Alfa” virtuális személyi asszisztensnek és az elektromos jármű útvonaltervező navigációs rendszernek köszönhetően a Junior az Alfa Romeo történetének legfejlettebb technológiai tartalmat felvonultató modellje.
- A Junior 280 VELOCE dinamikus bemutatkozása ugyanazokon a zárt pályákon zajlik, ahol az Alfa Romeo olasz mérnökei a dinamikus fejlesztési célértékeket validálták: ezek a közismert „Alfa Romeo” versenypálya, és a „Langhe” néven ismert körpálya.
- Az elmúlt hatvan évben ugyanezeken a tesztpályákon zajlott az Alfa Romeo összes közúti típusának és versenyautójának a dinamikus validálása.
- EXKLUZÍV TESZTVEZETÉSEK: A Langhe tesztpálya 1992-es átadása óta most először kapnak lehetőséget az Alfa Romeo mérnökein kívül mások is, hogy a létesítmény teljes konfigurációját (azaz több mint 20 kilométernyi tesztpályát) használják.
- PIACI AJÁNLAT: Az Alfa Romeo elektromos járműve „mindenhol, mindenkor készen áll a vezetésre:” a Junior 280 VELOCE olyan exkluzív, online navigációs rendszerrel (EV Routing) rendelkezik, amelyen keresztül a felhasználók több mint 600 ezer töltőponthoz – a legnagyobb európai töltőhálózathoz – férhetnek hozzá, valamint megkapják az exkluzív Free2move e-töltőkártyát, illetve alapfelszerelésként a fali töltődobozt.
Az Alfa Romeo szélesre tárja a Vercelli tartományban található Balocco tesztpálya kapuit, hogy az újságírók már a homologizációt megelőzően megismerkedhessenek az új, tisztán elektromos Junior 280 VELOCE által megtestesített sportossággal, és felfedezhessék a modell kimagasló menetdinamikai képességeinek minden titkát. A dinamikus előzetes alkalmával a szaksajtó képviselői ugyanazokon a tesztpályákon próbálhatják ki a márka első tisztán elektromos, kompakt sportautójának a dinamikus képességeit, ahol azokat validálták, és amelyek révén az Alfa Romeóra jellemző, sportos dinamizmus visszatér az európai újautó-piac legnagyobb szegmensébe.
Az Alfa Romeo összes típusának dinamikus fejlesztése és validálása itt, az 1962-ben felépített, ikonikus baloccói tesztközpontban zajlik. Az Alfa Romeo olasz mérnökei, akik korábban a márka legújabb típusain dolgoztak, ugyancsak részt vesznek a programon, hogy segítsék a dinamikus tesztelés lebonyolítását. Az elmúlt évtizedekben ugyanezen a tesztpályán zajlott az összes közúti Alfa Romeo modell fejlesztése, pontosan ott, ahol most az Alfa Romeo Junior kap lehetőséget, hogy bizonyítson. A feledhetetlen „Alfa Corse” csapat ugyancsak itt tesztelte és finomhangolta azokat a versenyautókat, amelyet a nemzetközi motorsport élvonalában képviselték a márkát, a Forma-1-től kezve a DTM-en át a Super Turismóig.
100% Alfa Romeo menetdinamika
Az Alfa Romeo Junior 280 VELOCE kompakt méretekben testesíti meg a márkára jellemző, sportos szemléletet. Megalkotásakor az Alfa Romeo szokásos receptjét követtük, és a márka közmondásos kiválóságát (tökéletes tömegeloszlás, első osztályú menetdinamika, élvonalbeli technológiai és motortechnológiai megoldások) az Alfa Romeo formanyelvére régóta jellemző „időtlen szépséggel”
társítottuk. Az új modellváltozat a legmagasabb szintre emeli ezeket a jellemzőket, oly mértékben, hogy a kategória legkiválóbb dinamizmusát és vezethetőségét kínálja. Mindez két olyan világújdonságnak köszönhető, amelyek egyaránt a Junior VELOCE fedélzetén debütálnak: az egyik az új, 280 lóerős (207 kW) villanymotor, a másik a legújabb generációs, D-típusú Torsen mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű. Az új modell emellett egy sor olyan, kifejezetten a számára kifejlesztett, exkluzív műszaki megoldást is felvonultat, mint például a kategória legközvetlenebb (14,6:1) kormányműve, amely egyedi hangolásának köszönhetően még magasabb szintre emeli a Junior VELOCE eleve kivételes úttartását. Szintén ide sorolható, hogy a futóművet 25 mm-rel leültették, a kanyarstabilizátorok pedig olyan, különösen sportos hangolást kaptak, ami gyors, pontos kanyarvételt tesz lehetővé. A fékrendszer elöl 380 mm-es tárcsákat alkalmaz, négydugattyús monoblokk féknyergekkel, míg a 20 colos sportabroncsokat kifejezetten nagy teljesítményű elektromos járművekhez fejlesztették.
Takarékosabb, élvezetesebb mindennapi közlekedés
Az új Junior 280 VELOCE mindennapi használatra született: kiemelkedően takarékos, és magával ragadó vezetési élményt kínál. Az autó kompakt, könnyen vezethető, így ideális társ a városi közlekedésben. Ezt tökéletesen példázza alig 4 méter feletti hosszúsága, és 10,5 méteres fordulóköre. A belső tér az autó kompakt méretei ellenére tágas, benne kényelmesen elfér négy felnőtt utas, míg csomagjaiknak a kategóriában páratlan, 400 literes csomagtartó biztosít helyet. Ami az energiafogyasztást illeti, a Junior 280 VELOCE tömege mindössze 1590 kilogramm, ami körülbelül 200 kg-mal kevesebb, mint a legjobb versenytársaké. A kompakt lítium-ion akkumulátorok nem csupán a jelentős tömegcsökkentéshez járulnak hozzá, de a töltési időt is drámai mértékben lerövidítik. Ezen túlmenően az ikonikus rövid far és az aszimmetrikus első légbeömlők olyan aerodinamikai részletek, amelyek mérséklik a légellenállást, és ezáltal az energiafelhasználást. Ráadásul a Junior városban és vegyes forgalomban egyaránt a legkiválóbb vezetési élményt biztosítja, anélkül, hogy kompromisszumot követelne a praktikum terén. Kiváló példa erre az első gépházfedél alatt található, a töltőkábel számára kialakított tárolóhely; a csomagtartóban kiépített 12V-os elektromos csatlakozó; az egyedi elektromos menethang (amely csak az utastérben hallható), amely még élesebbé teszi a gyorsítás és lassítás érzetét; vagy az EV Routing útvonaltervező rendszer, amely egyszerűen, automatikusan elkalauzolja a vezetőt a legközelebbi töltőpontig.
A „Langhe” pálya 1992-es átadása óta először
Az Alfa Romeo most először teljes egészében megnyitja vendégei előtt a Langhét: azt a legendás, 20 kilométert meghaladó teljes hosszúságú tesztpályát, amely tökéletesen adja vissza a piemonti régióban gyakran fellelhető vegyes, dombos útviszonyokat, és amelyet 2014-ben felvettek az UNESCO világörökségi
helyszínek listájára. A Junior így soha nem tapasztalt, különleges körülmények között tehető próbára. Az olasz mérnökök csapata, akik korábban olyan egyedülálló projekteken dolgoztak, mint a 8C, a 4C, vagy a Giulia és Stelvio Quadrifoglio verziók (beleértve a Giulia GTA és GTAm modelleket) így ugyanazon a helyszínen fogadja a szaksajtó képviselőit, ahol az elmúlt évtizedekben az Alfa Romeo közúti és versenyautóinak a fejlesztése is zajlott. A feledhetetlen „Alfa Corse” csapat szintén ugyanitt tesztelte és finomhangolta azokat a versenyautókat, amelyek a nemzetközi motorsport élvonalában képviselték a márkát, a Forma-1-től kezve a DTM-en át a Super Turismóig.
A nemzetközi sajtó képviselői most először férhetnek hozzá a Langhe létesítmény minden eleméhez: a pályarendszer teljes egészében soha korábban nem állt rendelkezésére olyan, külső pilóták számára, akik nem tagjai az Alfa Romeo fejlesztési csapatának. A „Langhe” körpálya szinte tökéletesen adja vissza egy erősen hullámzó, kanyargós dombvidéki országút vonalvezetését, ezzel szimulálva azt a környezetet, amivel az autó a mindennapos használat során találkozhat. Ráadásul az új Torsen „D” rendszernek köszönhetően, amely a lineáris viselkedést és a nyomvonal tökéletes kézben tarthatóságát szavatolja, a Junior 280 VELOCE gyakorlatilag egyáltalán nem mutat alulkormányozottsági hajlamot, és kedvezőbb sodródási szöggel vezethető, ami megint csak kategóriájának élére emeli a modellt.
Nem kevésbé egyedülálló lehetőséget kínál a baloccói tesztpálya különleges útburkolatokat szimuláló szakasza, amelyen az Alfa Romeo mérnökei a modellek komfortbeállításait szokták ellenőrizni. Ezt a pályaszakaszt bukkanók, kátyúk, villamos sínek, macskakövek és szintkülönbségek tagolják – csupa olyan akadály, amelyekkel a mindennapos városi közlekedés során találkozhatunk. Ilyen helyzetben a Junior minimális rezgést enged át az utastérbe, és ennek köszönhetően a méretosztály legkiválóbb menetkomfortját biztosítja.
Végezetül ott vannak az Alfa Romeo tesztpálya nagysebességű szakaszai, amelyek kihagyhatatlan élményekkel kecsegtetnek. Noha a Juniort nem arra terveztük, hogy versenypályán teljesítsen, az olasz mérnökcsapat által validált menetdinamikai célértékek olyan mértékben kiemelkedőek, hogy a modell a baloccói tesztközpont leggyorsabb pályáján tudja teljes mértékben kibontakoztatni teljesítményét, dinamizmusát és vezethetőségét. Ideális környezet ez arra, hogy felfedezzük az autó gyakorlatilag tökéletes kanyarvételi képességeit, amelyek a Dynamic üzemmódban különösen hangsúlyosan érvényesülő, kivételes elektromos hajtásból fakadnak. A menetdinamika titka természetesen a Torsen „D” részlegesen önzáró differenciálmű, amely a lehető legteljesebb mértékben csökkenti az alulkormányozottságot, és fokozza a jármű ívmeneti stabilitását. Az első tengely 1 Hz-es reakciója a legjobb a kategóriában, ahogyan a hátsó tengely is pontosan, gyakorlatilag zéró sodródási szöggel követi a vezető által kijelölt irányt.
Ezen túlmenően a kanyarok be- és kijáratánál egyaránt késlekedés nélkül jelentkezik az oldalirányú gyorsulás, ami olyan tökéletes egységet teremt a jármű és vezetője között, amit jellemzően csak a motorkerékpárosok szoktak megtapasztalni.
Kategóriaelső menetdinamika, köszönhetően az „Alfa Romeo által, az Alfa Romeo számára” fejlesztett, egyedi műszaki megoldásoknak
VILÁGPREMIER: Az Alfa Romeo Junior VELOCE fedélzetén bemutatkozik az új 280 lóerős, tisztán elektromos hajtáslánc
A Junior 280 VELOCE bevezetésével az Alfa Romeo márka kínálatában megjelenik az az új generációs M4+ villanymotor, amely 207 kW / 280 LE csúcsteljesítményre és 345 Nm maximális forgatónyomatékra képes. Az Alfa Romeo fejlesztő mérnökei, valamint a Stellantis Engineering Propulsion Systems és az Emotors vegyesvállalata által közösen fejlesztett új hajtásláncot kifejezetten az Alfa Romeo csapata által vezetett projekt egyedi célkitűzéseihez tervezték és hangolták. A kiemelkedő motorteljesítménynek és nyomatéki csúcsnak (a motor legnagyobb fordulatszáma 15.200/perc, legnagyobb forgatónyomatéka 250 és 4875/perc között áll rendelkezésre), valamint a hajtáslánc egyedi hangolásának köszönhetően az új, kompakt sportautó utolérhetetlen vezetési élményt ígér, kategóriaelső menetdinamikával társítva: álló helyzetből mindössze 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebessége meghaladja a 200 km/órát. Az elektromos hajtáslánc a villanymotorból (hibrid szinkronmotor), valamint a legújabb generációs, 54 kWh kapacitású akkumulátorból áll, amely nagy energiasűrűséggel rendelkezik, a névleges és a felhasználható energiatartalom aránya pedig kiemelkedően magas. A lítium-ion akkumulátorcsomag a WLTP norma szerint 410 kilométeres hatótávolságot kínál.
Mi sem lehetne egyszerűbb az új Junior VELOCE töltésénél: a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon nem egészen 30 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje 10-ről 80 százalékra emelkedjen.
VILÁGPREMIER: az új Torsen „D” mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű
Annak érdekében, hogy a motor teljesítményét teljes egészében az aszfaltra vihesse, és ezzel minden helyzetben sportos, élvezetes vezethetőséget kínáljon, az Alfa Romeo a legújabb generációs Torsen „D” mechanikus részlegesen önzáró differenciálművel szerelte fel a Junior VELOCE modellt. Az elsőkerék-hajtású elektromos járművön még soha nem alkalmazott új rendszer annak a technológiának az evolúciója, amely 2006-ban, az Alfa Romeo 147 Q2 modell fedélzetén mutatkozott be. Olyan egyszerű, hatékony megoldásról van szó, amelynek új, „D” generációja még könnyebb, és még jobb hatásfokkal működik. Az új rendszer feladata, hogy dinamikusan és kiszámíthatóan ossza el a forgatónyomatékot a két első kerék között, mindig a pillanatnyi menetkörülményeknek és útviszonyoknak megfelelően.
Hogy az elsőkerék-hajtás előnyeit a legteljesebb mértékben kiaknázhassa, az Alfa Romeo kifejlesztette az új Torsen „D” mechanikus részlegesen önzáró differenciálművet, amely az elsőkerék-hajtás összes előnyét megőrizve fokozott úttartást és jobb hajtóerő-átvitelt biztosít, valamint gázelvételkor is megőrzi a jármű stabilitását. Ugyanakkor a rendszer csökkenti az alulkormányozottsági hajlamot gyorsítás közben, mérsékli a menetstabilizáló rendszer beavatkozásait, valamint csökkenti a kormánykerékre áttevődő rezgéseket.
Továbbfejlesztett Alfa D.N.A. üzemmódválasztó rendszer
A vezethetőség és a teljesítmény optimalizálása érdekében a vezető különböző menetüzemmódok közül választhat a Junior VELOCE Alfa D.N.A. kapcsolója segítségével. A rendszer a Giulietta, a Mito és a 4C típusokon debütált, továbbfejlesztett változata a Giulia és a Stelvio fedélzetén mutatkozott be, majd a Tonale után most a Junioron is megjelenik, kifejezetten az elektromos hajtástechnológiához igazított, egyedi funkciókkal. A Junior VELOCE esetében a „Dynamic” (dinamikus) üzemmód korlátozás nélkül a vezető rendelkezésére bocsátja a motor teljesítményét, illetve forgatónyomatékát, érzékenyebb kormány- és gázreakciókat aktivál, illetve a minimumra csökkenti az ESP beavatkozását. Ezen túlmenően ebben az üzemben az autó teljes egészében a mechanikus fékrendszer segítségével lassít, fokozva a sportosság érzetét. A „Natural” (természetes) üzemmódot kiválasztva csökken a csúcsteljesítmény és az elérhető legnagyobb sebesség, az ESP konzervatívabb módon reagál, az általános hangolás célja pedig, hogy a mindennapokban minél takarékosabban autózhassunk, anélkül, hogy lemondanánk a modell dinamizmusáról. Az „Advanced Efficiency” (fokozott takarékosság) üzemmódban a forgatónyomatékot 300 Nm-ben korlátozza a motorvezérlés, még takarékosabbá téve a közlekedést. A Junior VELOCE ezeken az üzemmódokon kívül egy „B üzemmódot” is kínál: a nyomógombbal aktiválható funkció a gázpedál felengedésekor erőteljesebb regeneratív fékhatást eredményez. Ez nem csupán a hatótávolságot növeli: ilyenkor a jármű tömege átterhelődik az első tengelyre, ezzel javítva a kormányzott kerekek tapadását.
Sportos beállítású felfüggesztés
A futómű a bevált, megbízható konfigurációt alkalmazza: elöl McPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkart találunk: ezek tökéletes úttartást és minden menethelyzetben kiemelkedő kényelmet szavatolnak. Az első felfüggesztés új konstrukciójú kanyarstabilizátorral és új gólyalábbal biztosít közvetlen reakciókat és tökéletes vezethetőséget. A rövidebb kormányösszekötő rúddal együtt az új geometria a kategória legközvetlenebb, 14,6:1 kormányáttételével vértezi fel a Juniort. Hátul egyedi kialakítású hosszlengőkart találunk, míg mindkét tengelyen kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett, kettős hidraulikus ütközővel szerelt lengéscsillapítókat alkalmaztunk.
Fékrendszer és abroncsok
A nagy sebességnél is maximális biztonság érdekében az Alfa Romeo mérnökei elöl 380 mm-es, belső hűtésű féktárcsákkal és négydugattyús monoblokk féknyergekkel szerelték fel Junior 280 VELOCE modellt. Ez a rendszer 1,12 g negatív gyorsulást képes elérni, azaz az autó 100 km/óráról 33 méteren áll meg. A 20 colos könnyűfém keréktárcsákra a motorsportból származó abroncsokat szereltek.
Ultramodern kényelmi, biztonsági és online technológiák.
A fedélzeti komfort és gondoskodás legmagasabb szintje
A Junior 280 VELOCE mellett dönteni annyit tesz, mint nem kötni kompromisszumot a vezetőülésben helyet foglaló pilóta központi szerepéből kiinduló megoldások és az utasok felülmúlhatatlan kényelme között. Az Alfa Romeo megítélése szerint a komfort azt jelenti, hogy minden utazási élményt a lehető legegyszerűbbé, legélvezetesebbé, jól szervezetetté és biztonságossá tegyünk. Ezért aztán amint helyet foglalunk az utastérben, azonnal feltűnik a részletekbe menő gondosság, a burkolatok és kárpitok kiváló minősége, valamint az a magával ragadó élmény, hogy komfortzónánkon belül tartózkodunk, sportos karakterrel és összetéveszthetetlenül olasz minőségben.
Noha méreteit tekintve kompakt, az Alfa Romeo Junior a legnagyobb csomagtartóval büszkélkedhet a szegmensben (elektromos járművek): ennek kapacitása akár 400 liter, ajtajának nyitásához pedig még csak a kezünket sem kell megmozdítanunk. A modell egy sor olyan exkluzív jellemzővel bír, mint az első gépházfedél alatti, praktikus kábelrendező tárolórekesz, amely ideális a töltőkábel tárolására. A még magasabb szintű komfort érdekében a Junior olyan vezetőtámogató funkciók széles skáláját kínálja, amelyek a jármű hossz- és keresztirányú mozgását szabályozzák (2. szintű önvezető képesség.) A 360 fokos parkolószenzorok és a 180 fokos tolatókamera együtt felügyelik a jármű környékét, olyan innovatív és praktikus félautonóm parkolási rendszert valósítva meg, amely jelzi, ha megfelelő méretű parkolóhelyet talált, majd bemanőverezi oda a járművet, később pedig ki is áll onnan. A Junior 280 VELOCE ezen felül közelségi nyitási és indítási rendszerrel is rendelkezik. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető gyorsan és egyszerűen nyissa, illetve zárja az ajtókat: ehhez semmi egyéb tennivalója nincs, mint közelebb menni az autóhoz, vagy eltávolodni attól.
Az új infotainment rendszer kifinomult, gördülékeny multitasking kezelőfelületet biztosít
Az új Junior 280 VELOCE a jelenleg létező legfejlettebb szoftveres és online kapcsolódási megoldásokat kínálja, így biztosítva kényelmes, biztonságos, hálózatba kapcsolt utazási élményt, amihez a márkára jellemző, kiemelkedően élvezetes vezethetőség társul.
Olyan megoldásokról van szó, mint például az új generációs elektronikus architektúra, amely támogatja a vezeték nélküli rendszer- és szoftverfrissítést, így az eredeti konfiguráció haladéktalanul kiegészíthető az új tartalmakkal, amint azok megjelennek. Az új infotainment rendszer kifinomult, gördülékeny multitasking kezelőfelületet biztosít: a vezető minden szükséges információt egyetlen pillantással leolvashat, anélkül, hogy az elterelné a figyelmét az útról. A rendszer az okostelefonokhoz hasonló digitális élményt kínál. A „teleszkopikus” műszeregység középső részén egy új, teljesen digitális 10,25 colos TFT kijelző található, amelyen keresztül a jármű adatai és a vezetési rendszerek beállításai is hozzáférhetők. A műszerfal közepén helyezkedik el a vezető felé forduló 10,25 colos érintőképernyő, amely widgeteket alkalmaz: az összes funkció ösztönös kezelésére szolgáló grafikus elemek gyorsan és könnyen (drag & drop) testre szabhatók.
A Junior fedélzetén megtalálható technológiai innovációk közül a hangfelismerő rendszerbe integrált ChatGPT sem hiányzik.
A felhasználók bizonyos régiókban akár a távolból, otthonukból is elérhetik hangvezérléssel a fedélzeti rendszereket, köszönhetően az Alexa Alfa Romeo integrációjának. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy az Amazon Alexán keresztül, szóban lekérdezzék a töltöttségi és/vagy üzemanyag-szintet, rákeressenek turisztikailag érdekes úti célokra, megtekintsék az autó tartózkodási helyét, vagy a távolból működtessék a központi zárat.
Új vezetőtámogató rendszerek emelik a 2. szintű autonóm vezetés élményét
A Junior 280 VELOCE fejlett vezetőtámogató rendszerei (ADAS) segítségével 2. szintű autonóm haladást kínál: a rendszer képes önállóan szabályozni a gyorsítást, a lassítást, valamint a sávon belüli pozíció megtartását, és ezzel a lehető legbiztonságosabb közlekedést valósítja meg, anélkül, hogy csorbítaná a vezetés élményét. Az új Junior a 2. szintű önvezetéshez az intelligens adaptív tempomat (IACC) és sáv középvonalában tartó funkció (LC) funkciókat kombinálja az előre tekintő kamerával, így minden irányban felügyelve a jármű környezetét. Az IACC intelligens adaptív tempomat automatikusan úgy állítja be a jármű sebességét, hogy biztonságos követési távolságot tudjon tartani. Ebben a jelzőtábla felismerő, valamint az intelligens sebesség-szabályozás funkciókra támaszkodik.
Az előbbi fedélzeti kamera segítségével észleli a jelzőtáblákat, azokat megjeleníti a műszeregységben, valamint figyelmezteti a vezetőt az aktuális sebességkorlátozásra. Az utóbbi javaslatot tesz az észlelt sebességkorlátozás betartására. Ha a vezető egyetért, a rendszer az engedélyezett sebességre lassít. Az LC sávban tartó technológia pedig a jármű oldalirányú mozgását szabályozva mindig – akár sűrű forgalomban is – a sáv középvonalában tartja a járművet.
Alfa Connect szolgáltatások: online szolgáltatások választéka *
Az Alfa Romeo Junior VELOCE rendelkezik az Alfa Connect szolgáltatásokkal, amelyek funkciók széles skáláját kínálják, a fejlett fedélzeti online csatlakozástól kezdve a biztonsági és kényelmi rendszerekig. A vezeték nélküli szoftverfrissítési (OTA) technológiának köszönhetően az autó térképei és szoftverjei minden pillanatban naprakészek. A fedélzeten töltött időt feledhetetlenné varázsoló funkciók között említést érdemel a My Navigation, amely a célállomások és turisztikailag érdekes úti célok (POI) távoli keresését lehetővé tévő alkalmazások mellett valós idejű tájékoztatást ad a forgalomról, az időjárásról és a traffipaxokról. A My Alfa Connect okostelefonos alkalmazáson keresztül az ügyfelek a My Remote funkcióval is kapcsolatot teremthetnek autójukkal. Ez a szolgáltatás többek között lehetővé teszi az autó néhány funkciójának (pl. ajtózárak, világítás) okostelefonról vagy okosóráról történő távvezérlését, a jármű helyzetének megállapítását, valamint bizonyos (sebesség, területi) korlátozások beállítását, amelyek átlépése esetén a rendszer értesítést küld a tulajdonosnak.
Az E-Control emellett lehetővé teszi a jármű távolból történő indítását és leállítását, a töltési folyamat ütemezését, illetve szükség esetén a belső tér hűtését vagy fűtését, mielőtt az utasok beszállnának az autóba. Szintén újdonság a „Hey Alfa” virtuális személyi asszisztens, amely egy ChatGPT mesterséges intelligencia interfész. A hangvezérléssel irányítható rendszer hasznos, diszkrét utastársként segíti a vezetőt az utazások során, akinek tájékoztatást és tanácsadást biztosít, illetve minden egyéb kérésében segítségére siet.
*A szolgáltatási csomagok bevezetésének időpontja országonként eltér.
„Mindenhol, mindenkor készen áll a vezetésre”
Az Alfa Romeo Junior VELOCE „mindenhol, mindenkor készen áll a vezetésre”: ez egy olyan egyszerű, ugyanakkor rendkívül megnyugtató ajánlat, amely egy jól működő, kiépített ökoszisztéma segítségével teszi egyszerűvé a mobilitást, támogatást nyújtva a felhasználónak elektromos járművük mindennapi használatában. Minden eddiginél egyszerűbben szervezheti meg hosszabb utazásait vagy kezelheti a szokásos napi járműhasználatot, illetve bárhol és bármikor feltöltheti autóját, köszönhetően az EV ROUTING navigációs funkciónak, a WALLBOX fali töltőboxnak, valamint az Alfa Romeo E-CARD funkciónak köszönhetően. **
Az EV Routing egy olyan, a navigációs rendszerbe integrált innovatív, online funkció, amely automatikusan és stresszmentesen szervezi meg a töltési szükségleteket. Az ügyfélnek nincs más dolga, mint megadni választott úti célját. A navigációs rendszer ezt követően automatikusan kiszámolja az út közben szükséges, esetleges töltési megállókat: a funkció több mint 600 ezer töltőponthoz kínál hozzáférést, ami Európa legszélesebb körű töltőhálózatává teszi, köszönhetően a Free2move Charge szolgáltatásainak.
A forgalom, az akkumulátor és a vezetési stílus valós idejű felügyelete jóvoltából az EV Routing olyan felszabadult vezetési élményt kínál, amelyet nem keserít meg a hatótávolság miatti aggodalom. **A funkciók elérhetősége országonként eltérő lehet.
JUNIOR 280 VELOCE ALAPFELSZERELTSÉG
A Junior 280 VELOCE külső megjelenését olyan markáns jellemzők teszik egyedivé, mint a Progresso scudettó, a bicolor fényezés (fekete tető, valamint sötét karosszériabetét piros díszcsíkkal), a sötétített üvegek, a mátrix full LED-es adaptív fényszórók, valamint a 20 colos „Venti” könnyűfém keréktárcsák. Mindehhez olyan részletek társulnak, mint a fekete külső tükörházak, a karosszéria színére fényezett kilincsek, vagy a márka C-oszlopon elhelyezett Biscione logója. Az exkluzív kéttónusú fényezésen túl a Junior VELOCE hatféle karosszériaszínben is választható: ezek a Sempione fehér, a Tortona fekete, a Brera piros, az Arese acélszürke, és a Scala Ivory elefántcsont-fehér.
Az utastérben a korábban megismert, tömény sportosság érezteti a hatását. A beltér meghatározó elemei az olasz dizájnra jellemző, részletekbe menő figyelem; a legkiválóbb alapanyagok alkalmazása; valamint az összes kezelőszerv optimális elhelyezése, amint azt a műszerpark közepén elhelyezkedő, teljesen digitális, 10,25″ műszeregység, valamint a műszerfal közepére rendezett, ugyancsak 10,25″ képátlójú érintőképernyő is példázza.
A belteret még tetszetősebbé teszik a kifinomult Spiga ülések, amelyek fekete/piros szintetikus bőr és szövet kárpitozását „pajzs” effektus teszi még látványosabbá. A vezetőülés motorosan állítható és masszázsfunkciót is kínál; a műszerfalat és a középkonzolt puha tapintású anyag borítja; a műszerfal lézervágású dekorációt kapott. A magasra emelt középkonzolon kezelőpanel található, elől középen kartámasz teszi kényelmesebbé az utazást, ami pedig a tárolóhelyeket illeti, a padlókonzolon kialakított két pohártartón kívül külön rekesz szolgál az okostelefonok elhelyezésére. A részletekbe menő, gondos figyelemről olyan elegáns, karakteres megoldások tanúskodnak, mint a nyolcszínű hangulatvilágítás, amely a légbeömlő nyílásokra, a padlókonzolra, valamint az ikonikus kialakítású műszerfalra is kiterjed.
Ami a technológia tartalmakat illeti, alapfelszerelés a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció, az Alfa Connected Services szolgáltatási csomag, a négyhangszórós audiorendszer, valamint a két darab USB töltő aljzat az első üléssoron. Az új modell biztonsági arzenálja páratlanul gazdag: olyan tételeket sorakoztat fel, mint a sávváltás-támogatás, az adaptív tempomat, vagy a vezető éberség-felügyelet. Ezen felül a komfortosabb vezetést szolgálja az elektromos rögzítőfék, a tolatóradar, az érzékelős nyitási rendszer, az egyzónás klímaberendezés, vagy az Alfa D.N.A. üzemmód-választó.
Az alapfelszerelést egyedi padlószőnyegek, áthelyezhető csomagtérpadló, valamint 11 kW teljesítményű, háromfázisú fedélzeti töltő teszi teljessé. A Junior VELOCE felszereltségi két csomaggal bővíthető még tovább. A Techno csomag 2. szintű önvezető képességet, kéz nélkül nyitható csomagtérajtót, mátrix LED fényszórókat, valamint virtuális asszisztenssel kiegészített, online navigációt tartalmaz. A Sport csomag (csak belső) bőr/Alcantara kormánykereket, valamint a Sabelt által kifejlesztett, exkluzív Corsa sportüléseket tartalmaz, amelyek fekete/piros nyersbőrkárpitozással teremtenek erőteljes motorsport-hangulatot.
https://miazablogger.hu/parizs-2024
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!