Az Alstom 50 darab Traxx Universal mozdonyra kötött szerződés
Ezek az első olyan egységes mozdonyok, amelyek 160 km/órás sebességgel közlekedhetnek az európai korridoron (Németország, Franciaország, Belgium, Luxemburg, Ausztria és Lengyelország területén). A beruházás a RIVE Magánbefektetési Közlekedési Alap (RTAIF) által valósult meg.
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője és a Northrail AG 50 darab többrendszerű Traxx Universal mozdonyra kötött keretszerződést, amelyhez a gyártó akár 16 évig terjedő teljes körű karbantartási csomagot is biztosít. A beruházást a Northrail szervezte és strukturálta a párizsi székhelyű RIVE Private Investment (RIVE) infrastrukturális befektetési társaság számára. A Northrail a RIVE nevében a mozdonyok vagyonkezelőjeként és bérbeadójaként jár majd el.
Az alaprendelés 15 többrendszerű mozdonyt és nyolc év teljes körű karbantartást tartalmaz. A szerződés maximális értéke 370 millió euró. A gyártás a németországi Kasselben található Alstom telephelyen történik majd, és a tervek szerint 2025-ben kezdődik.
Ezek a többrendszerű Traxx Universal mozdonyok lesznek az első olyan, Franciaországban engedélyezett mozdonyok, amelyek akár 160 km/h sebességgel is közlekedhetnek a hat országot – Németország, Franciaország, Belgium, Luxemburg, Ausztria és Lengyelország – magában foglaló európai folyosón. A többrendszerű mozdonyok teher- és személyszállításra egyaránt alkalmasak. A szolgáltatási csomag biztosítja a mozdonyok nagyfokú rendelkezésre állását, ezáltal jó megbízhatóságot is. Az Európa-szerte működő raktárhálózatnak és mobil szervizcsapatoknak köszönhetően a mozdonyok teljes körű, országhatárokon átívelő karbantartásban részesülnek.
Minden mozdonyt ATLAS rendszerrel szerelnek fel, amely az Alstom fedélzeti megoldása az európai vonatbefolyásoló rendszerhez (ETCS). Az Európa-szerte egységesített vonatbefolyásoló rendszer a zökkenőmentes határokon átnyúló forgalom érdekében nagyobb sebességet és sűrűséget tesz lehetővé a vasútvonalakon. Mindez időt és energiát takarít meg, ami még tisztább áruszállítást tesz lehetővé.
Müslüm Yakisan, az Alstom DACH (Németország-Ausztria-Svájc) régiójának elnöke elmondta: „A Traxx mozdonyok a vasúti közlekedés jövőjébe való innovatív beruházás. Az Alstom több mint 150 éves tapasztalatával és világszintű referenciáival örömmel járul hozzá a vasúti közlekedés digitalizálásához és fenntarthatóságához. A hosszú távú karbantartási megállapodás a Northrail számára is előnyös az optimalizált és tervezhető életciklusköltségeknek, valamint a mozdonyok maximális rendelkezésre állásának köszönhetően.”
Michael Trentzsch, a Northrail igazgatótanácsának tagja hozzátette: „Ezzel az innovatív új többrendszerű mozdonnyal, amely franciaországi bevezetéssel rendelkezik, nagy örömünkre szolgál, hogy ismét elsők vagyunk a mozdonylízing-iparágban. Ezért nagyon várjuk, hogy 2025-ben megérkezzen az első mozdony, valamint tovább ápoljuk az Alstommal való kapcsolatunkat.”Camille Brunel, a RIVE partnere hozzátette: „Ez az első megrendelés az Alstomtól a vállalat új termékeibe és innovációs képességeibe vetett bizalmunkról tanúskodik. Régóta fennálló partnerünkkel, a Northrail-lel létrehozott lízingplatformunkon keresztül megvalósított megrendelés pedig tovább erősíti a RIVE vasúti stratégiáját. Az innováció támogatásával és a hatékony termékek üzemeltetőkhöz történő eljuttatásával a RIVE aktívan hozzájárul az európai energia- és környezetvédelmi átállási irányelv megvalósításához.”
Az Alstom™, a Traxx™ és az ATLAS™ az Alstom csoport védjegye.