Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít az SNCF-nek
Az új megrendelés közel 1 milliárd euró értékű és 60 további RER NG vonatra szól a Transilien SNCF által üzemeltetett Île-de-France-i hálózat D és E vonalán. Az új generációs emeletes járműveket kifejezetten a sűrűn lakott városi területekhez tervezték és nagyban fogják javítani az érintett vonalak kényelmét és menetrendszerűségét.
Az Alstom közel 1 milliárd euró értékben 60 további, új generációs RER vonatot szállít az SNCF Voyageurs-nek az Île-de-France-i hálózat D és E vonalaira.
A 100%-ban az Île-de-France Mobilités által finanszírozott megrendelés a 2017-ben az SNCF Voyageurs (az Île-de-France Mobilités megbízásából) és az Alstom között aláírt keretszerződés első opciója, amely becsülten 255 szerelvényre szóló igényt jelent. A RER NG keretszerződés kötelező részletében 71 szerelvény szállítása szerepelt; ezzel az új megrendeléssel a RER NG szerelvények száma 131-re emelkedik.
„Nagyon örülünk ennek az opciónak, amely az SNCF Voyageurs és az Île-de-France Mobilités töretlen bizalmát bizonyítja az Alstom RER NG vonatai iránt. Ez az új generációs vonat, a nagyobb kényelemnek és megbízhatóságnak köszönhetően javítani fogja Île-de-France lakosainak utazási élményét” – mondta Jean-Baptiste Eyméoud, az Alstom franciaországi elnöke.
Ez a szerződés része az Île-de-France Mobilités által követett irányelvnek, amely az Île-de-France-i hálózat teljes gördülőállományának korszerűsítésére irányul. Az RER NG-t kifejezetten az Île-de-France régió forgalmára jellemző sűrű városi területekhez tervezték.
Egy nagyobb befogadóképességű és könnyebb ki- és beszállást lehetővé tévő vonat
A vonat tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek rá, hogy mind az általános felépítés, mind a belső kialakítás az optimális kapacitást és az utasok könnyed mozgását szolgálja. A teljesen nyitott felépítésnek és a széles ajtóknak köszönhetően az utasok fel- és leszállása gördülékeny, a vonat belseje pedig három különböző utazási teret kínál, így minden utas az utazása hosszának megfelelően választhat helyet.• Például az álló utasok számára kialakított területeket akkor érdemes választani, ha az utazási idő rövid, ahol olyan egyszerű mozogni, mint egy metrókocsiban;
• míg az alsó szinten, vegyes (álló vagy ülő) területek 20 percnél rövidebb utazáshoz ideálisak;
• a felső szinteken pedig a regionális vonatokra jellemző kényelem, és több ülőhely áll rendelkezésre a hosszabb utazásokhoz.
Ezenkívül mindegyik kocsi végében rendelkezésre áll kerekesszékes utasok számára kijelölt terület, melyek közvetlenül és gyorsan megközelíthetők.
Kényelmesebb vonat
A vonatok tervezésekor figyelembe vették, hogy minél nagyobb kényelmet biztosítson az utasok számára: légkondicionálás, napszakhoz igazodó LED-világítás (nappali/éjszakai/megállóhelyi), USB-csatlakozók és számos képernyő, melyek segítségével az utasok gyorsan hozzájuthatnak a fontos információkhoz. Különös figyelmet fordítottak az ülések kialakítására is, hogy azok az utasok számára maximális kényelmet biztosítsanak.
Megbízhatóbb és hatékonyabb vonat
Az Alstom városi és elővárosi megoldásaiból kifejlesztett, és az ügyfelek visszajelzéseivel gazdagított RER NG a legmagasabb szintű elérhetőséget, megbízhatóságot és biztonságot garantálja. A 7 kocsis változatban egy vonat akár 1860 utas szállítására is képes lesz. A számos újításnak köszönhetően az energiafogyasztás 25%-kal csökkenthető a korábbi vonatokhoz képest. Üzemeltetés szempontjából pedig további előny, hogy a RER NG 8 darab hajtott forgóvázzal rendelkezik, amelyek jobb gyorsítási és lassítási teljesítményt nyújtanak (regeneratív fékezéskor), mint a korábbi generációk.
Az első kísérletek már megkezdődtek az Île-de-France-i hálózatonAz első leszállított vonatok segítségével az SNCF Voyageurs már el tudja végezni az első integrációs teszteket az E vonalon, valamint a D vonalon is hamarosan megkezdődnek ezek a tesztek.