Az Aptera háromkerekű, napenergiával működő EV-je radikális változást ígér

- Az Aptera, a kaliforniai induló vállalkozás reméli, hogy idén később megkezdi a napenergiával működő EV gyártását, $40K kikiáltási árral.
- A háromkerekű motor az aerodinamikai karosszériának és a 2200 fontos járdaszegélynek köszönhetően egy viszonylag kicsi akkumulátorból 400 mérföldes távolságot ér el.
- Az Aptera külsejét lefedő napelemek napi 40 mérföld távolságot tesznek lehetővé napos államokban, például Kaliforniában.
„Whoa, mi ez?” – kiáltott fel egy hang, ahogy elhaladtunk. „Ez a dolog úgy néz ki, mint egy űrhajó” – kiáltott fel egy másik hang a járdáról, miközben vártuk, amíg a fény megváltozik.
A háromkerekű Aptera-ban ültem, és az induló vállalkozáson kívül az elsők között voltam, akik radikális napenergiával működő EV-vel lovagoltak. A jármű, amelyben voltam, egy gyártás-érvényesítési prototípus volt, néhány jelentős különbséggel szemben a gyártási specifikus autóval, amelyet éppen a Las Vegas Kongresszusi Központon kívül láttam a CES részeként. Nyilvánvaló, hogy a kabin ki lett húzva, elmaradva a belső burkolattól, csak egy kapcsolóval, mérőműszerrel és néhány nyitott huzallal. A külső első kerekek karcsú burkolatai szintén hiányoztak. De a bőr alatt az alváz, az erőátvitel és a szuszpenzió reprezentatív az autó számára, amelyet az Aptera reméli, hogy idén később eljuttatja az ügyfeleknek.
Az EV újragondolása
A kaliforniai Carlsbadból, San Diego közelében található Aptera fárasztó utazást tett. Először 2006-ban alapították, a eredeti tervek háromkerekű 2011-ben elszállt, és az eszközöket eladták egy kínai társaságnak, amely szintén nem tudta a dolgokat a földre hozni. 2019-ben Aptera újra megjelent, amelyet ugyanaz a duó vezet, aki először alapította a társaságot, és nagyrészt a tömegfinanszírozást használta fel a műveletek megkezdéséhez. Azóta az Aptera elfoglalta az eredeti háromkerekű — modern verziójának fejlesztését, amelyet technikailag autociklusnak — soroltak be, és bemutatta EV-jének gyártásra kész iterációját a CES-en, mivel ez nyomást gyakorol a szükséges finanszírozás ahhoz, hogy 2025 végéig megkezdhessék a közúti jellegű példák építését.






Az Aptera sok nagy állítást fogalmaz meg a napenergiával működő EV-jével kapcsolatban, amely valóban szeizmikus változást jelentene abban, hogy hogyan gondolkodunk az EV-kkel kapcsolatos fő kérdésekben, mint például a távolság-szorongás és a töltési infrastruktúrával kapcsolatos aggodalmak. Míg az Aptera viszonylag bonyolult akkumulátort csomagol 42,0 kWh felhasználható kapacitással, a vállalat 400 mérföld lenyűgöző távolságot igényel. Az autó aerodinamikai karosszériája nagy szerepet játszik ennek a számnak a elérésében, az Aptera korábban kijelentette, hogy 0,13 Cd húzási együtthatót kíván elérni.
A 400 mérföldes figurát az autót lefedő napelemek egészítik ki, ez a szabadalmaztatott formatervezés, amelyre az Aptera szerint jelenleg számos szabadalmat nyújt be. Aptera szerint a napelemek által betakarított villamos energia napi 40 mérföld távolságot vagy évente akár 10 000 mérföldet is biztosít napos régiókban. Chris Anthony, a társaság egyik alapítója, akivel a CES-en beszéltem, olyan területen mondta, mint Autó és sofőr A Michigan-i Ann Arbor szülővárosa, amely télen általában nagyon komor lesz, az elvárás évente 8000 mérföld a napenergiától.
Mégis, mivel az átlagos amerikai ingázás körülbelül 30 mérföld körül van, az Aptera napenergia-ellátásának elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy a tulajdonosokat napi ügyekre hajtsa. Kint parkolva az autó visszanyerhet energiát vásárlás közben. „Csak annyit kell tennie, hogy hagyja ezt a napfényben” – magyarázta Anthony. „Ez a világ legszélesebb körű töltési hálózata.” Ha az Aptera száma helyes, ez jelentősen csökkentené a tulajdonosok támaszkodását az inkonzisztens nyilvános díjszabási hálózatokra. Ez lehet egy EV is, amely valójában lakáslakók számára működik.
Rövid út
A Las Vegas utcáin végzett rövid utazásunk nem tette lehetővé az Aptera távolságigényeinek értékelését, de azt tapasztaltuk, hogy az UFO-szerű megjelenés ellenére az Aptera nagyrészt normális autónak érzi magát, ha már folyamatban van. A csupasz belső tér azt jelentette, hogy a prototípus hangosabb volt benne, mint a gyártóautó. — az egyetlen elülső szerelt e-motor, amely nyafogást bocsát ki —, de nem volt elviselhetetlenül zajos.
Az eredeti Launch Edition modellek, például a prototípus, elsőkerék-hajtásúak lesznek, 201 lóerővel. A jövőben teljeskerék-meghajtású verziót terveznek, hozzáadva egy másik motort, amely hajtja az egyetlen hátsó kereket. Míg a 201 póni nem sok —, különösen a gyors EV-k világában — az Aptera szénszálat alkalmaz, hogy fenntartsa az állítólagos kb. 2200 font súlyát. Az alumínium ház tetején ülő szénszálas karosszériát a CPC Group, egy olasz kompozit gyártó gyártja, amely szénszálas alkatrészeket gyárt Lamborghini és Ferrari.
Az alacsony súly azt jelentette, hogy az Aptera érezte, hogy az utas üléséből kifolyik, és előrecsúszott, amikor a tesztvezető a fojtószelepet rögzítette. Soha nem mentünk különösen gyorsan, de az Aptera elég büdösnek érezte magát a városi vezetéshez. Aptera szerint a háromkerekű hat másodperc alatt 60 km / h sebességre lép. A négykerék-meghajtású változatnak ezt a sprintot négy másodperc alá kell csökkentenie. A legnagyobb sebesség 101 mph-en van feltüntetve.
A vezető szempontjából a külső első kerekek tűnnek a legnagyobb beállításnak. Különösen szélesebbek, mint a test, és nem láthatók normál ülőhelyről anélkül, hogy a nyakát ráncolnák, de Aptera tesztvezetője szerint gyorsan beállt. Az első kerekek egyenlőtlen hosszúságú vezérlőkarokkal vannak összekötve a testtel, a belső lengéscsillapítókkal, míg a hátsó kerék négyszeres felfüggesztéssel rendelkezik. „A felfüggesztés dinamikája szinte pontosan megegyezik a VW Golf-tal” – állította Anthony.
Az út minden bizonnyal a merev oldalon volt, különös tekintettel a sima Vegas-utakra. A hátsó kerék ugrott azon néhány dudor felett, amelyekkel találkoztunk, de az Aptera összességében civilizáltnak érezte magát. A szállodába csomagolt Vegas-rácsban nem volt sok kanyargós szakasz, de az Aptera stabil kanyarodást érezte, csak enyhe karcsú. A háromkerekű beállítás ellenére az EV nem érezte magát szignifikánsan különbözõen, mint egy normál autó, legalábbis utasként.
Közel gyártás
A kiállításon megnéztem a gyártási specifikációt. A szénszálas alváz nem az Aptera egyetlen hasonlósága a szuperautókkal — a szemet gyönyörködtető pillangóajtók kihívást jelentenek a kecses csúszáshoz a pilótafülkébe. Belépve a kabin meglehetősen ritkán néz ki. A műszerfal két képernyővel rendelkezik: egy kis digitális nyomtávú klaszter és egy nagyobb kijelző, amely egy egyszerű infotainment rendszert futtat.
Az építési minőség nem felel meg a legtöbb tömeggyártású jármű szabványának. Például a joke stílusú kormánykerék két festékszíne közötti vonal egyenetlen volt, és maga a igát rosszul illeszkedő gumiszerű anyagba csomagolták. Műanyag bővelkedik, bár a műszerfalon lévő műbőr tisztességesnek érezte magát. A hálóbetétekkel ellátott ruhadarabok kemények és laposak voltak, de a lábtér bőségesnek érezte magát, és panorámás kilátás nyílt az elülső oldalra. A középső konzol kissé gyenge tárolótartálya két USB-C portot rejt. Noha a kabin nem igazán felel meg a megalapozott autógyártóknak, hajlandóak vagyunk egy kis társaságnak, mint például az Aptera, némi mozgásteret biztosítani. Remélhetőleg a végtermék csiszoltabb lesz.
Az Aptera azt reméli, hogy az év végére megkezdi a 400 mérföldes Launch Edition modellek gyártását, mielőtt kibővíti a sorozatot, hogy 250, 600 és 1000 mérföld távolságban lévő változatokat tartalmazzon. Az Aptera azt is tervezi, hogy pénzt takarít meg az ügyfelek számára azáltal, hogy csökkenti a napelemek számát, csak a tetőre, a motorháztetőre és a műszerfalra —. A csomagtartóra szerelt panelek eltávolítása napi 22 mérföldre csökkenti a napkollektoros tartományt.
A társaság szerint közel 50 000 előrendeléssel rendelkezik, de a fogyasztóknak történő eladás mellett az Aptera azt tervezi, hogy háromkerekű motorját flottavállalatoknak is eladja. Anthony olyan felhasználásokat javasolt, mint a csomagszállítás, a parkoló-mérő érvényesítése és az élelmiszer-kézbesítési szolgáltatások. „Egy 110 voltos hosszabbítóval töltheti fel 150 mérföldre egy éjszakán keresztül” – jegyezte meg. „Tehát elképzelhet egy nagy parkolót, ahol már van egy fényoszlop, és feltöltheti azt, amit fel kell tölteni a fényoszlopról, és a többi újratölti a napot.”
Az Aptera nem lesz mindenki számára autó — csak a második helyet foglalja el, és a könnycsepp alakja nemcsak figyelemfelkeltő, hanem azt is jelenti, hogy a hátsó tárolóhely, bár meglehetősen tágas, furcsa alakú. De az Aptera célzott ára $40 000 a Launch Edition — számára, és olyan alacsony, mint $28 000 az esetleges 250 mérföldes változatnál — érdekes javaslatot tesz azok számára, akik el akarják kerülni a nyilvános díjakat. hálózatokat, rövid napi ingázással kell rendelkezniük, és nem kell több, mint két ülés
caranddriver