Az átdolgozott Audi Q7
Testreszabhatóság a javából: fényszórók és hátsó lámpák
A nagy intenzitású LED-es fényszórók alapfelszereltségként világítják meg az utat a Q7-ben; A Matrix LED fényszórók opcionálisan rendelhetők. HD Matrix LED fényszórók Audi lézerfénnyel is kaphatók. 24 LED-del és egy-egy nagy teljesítményű lézerdiódával működnek, és azonnal felismerhetők a fényszórókba épített kék környezeti fényről, amely a lézertechnológia pontosságát szimbolizálja. A lézerfény 70 km/h (43,5 mph) felett válik aktívvá, és jelentősen megnöveli a távolsági fény hatótávolságát. A csúcskategóriás fényszórók újdonságai a digitális nappali menetfény aláírások. Jellegzetes és összetéveszthetetlen megjelenést adnak a Q7-nek azáltal, hogy lehetővé teszik a felhasználó számára, hogy az MMI-n keresztül négy különböző fényjelzés közül válasszon egyet. Azonban nem csak a fényszórók kibővített funkciója új, hanem a dizájn is. A nappali menetfény magasabb pozíciója szélesebb megjelenést és kifejezőbbé teszi a Q7-et. A Q7-ben most először kaptak nagyrészt digitalizált OLED hátsó lámpákat (OLED = organikus fénykibocsátó dióda) is opcionális extraként, amelyek négy digitális fényjelzést is tartalmaznak.
Ezenkívül – az Audi A8-hoz, Q8-hoz és Q5-höz hasonlóan – a digitális OLED hátsó lámpák az asszisztensrendszerekkel együtt közelségjelző funkcióval is rendelkeznek: Amikor más úthasználók hátulról közelítik meg az álló Q7-et két méteren belül, a vezérlőegységek automatikusan aktiválják az összes digitális OLED szegmenst. A további funkciók közé tartoznak a dinamikus irányjelzők, valamint a különböző, minden digitális fényjelzésnek megfelelő hazaérkezés és hazatérés sorozata.
Új dekorok, színek és kerekek bővítik a felszereltséget
A legújabb termékfrissítéssel az Audi ismét finomította a Q7 felszereltségét. Az alapmodellben az üléskárpitok varrásai már alapfelszereltségnek számítanak, és kontrasztos szürke színben. Kilenc dekoratív betét közül is választhat. Újdonság a felszereltségben: Natural Elm Burl Silver az alapmodellhez, Matte Carbon Twill és Matte Brushed Aluminium lineáris dombornyomással ezüst színben az S line sportcsomaggal rendelkező Q7-hez, valamint az SQ7 TFSI1-hez.
Három új felület áll rendelkezésre, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy tovább személyre szabják a Q7-et. A különösen sportos megjelenés érdekében a metálfényezések kínálatában most a Sakhir Gold, az Ascari Blue és a Chili Red szerepel. A vásárlók azonban több újdonságra számíthatnak, nem csak a felületek terén: A kerékkínálat öt új, 20-22 hüvelykes kerékkialakítás közül választhat. Fekete metál, szürke selyemmatt fényes fekete betétekkel vagy gyémánt csiszolású Black Metallic kapható 21 colos és nagyobb kerekekhez.
A modellfrissítés részeként az Audi az alkalmazások körét is bővíti: az utasok most először használhatják közvetlenül külső szolgáltatók népszerű alkalmazásait (például Spotify vagy Amazon music). A rendszeres szoftverfrissítések és az alkalmazások folyamatosan bővülő kínálata az infotainment rendszer még nagyobb személyre szabását teszi lehetővé. Egy piacspecifikus alkalmazásportfólióval rendelkező üzlet kibővíti a harmadik generációs moduláris infotainment eszközkészletet (MIB 3).
A vezetőtámogató rendszerek tekintetében különösen a környezeti kijelző kap frissítést. Az Audi virtual cockpit egyebek mellett lenyűgöző full HD minőségben jeleníti meg a sávváltásra figyelmeztető üzenetet, a többi közlekedőt (teherautók, autók és motorkerékpárok), a távolságfigyelést, a kereszteződési asszisztenst és a közlekedési lámpákkal kapcsolatos információkat. Az alkalmazások boltja és az új környezeti kijelző mellett a termékfrissítés kibővíti a Q7 alapfelszereltségét is – a V6-os belsőégésű motorok alapfelszereltségei mostantól a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, az alumínium tetősínekkel ellátott fényes csomag, a visszapillantó. kamera parkolási asszisztens plusz és távolsági fényszóró asszisztenssel. További jellemzők közé tartozik a kényelmi középső kartámasz, az okostelefon-interfész integrált alkalmazástárolóval és az Audi telefondoboz.
Biztonságos minden felületen: felfüggesztés az Audi DNS-ével
Csak egy Audi vezet úgy, mint egy Audi: A négygyűrűs márka így foglalja össze az Audi menettulajdonságainak DNS-ét, és ez nem kevésbé igaz a Q7-re sem. Öt jellemző határozza meg a Q7 kezelhetőségét: kiegyensúlyozott, szilárd, kontrollált, precíz és könnyed. A felfüggesztés, a kormányzás, a meghajtás, a fék- és vezérlőrendszerek kulcsszerepet játszanak a megbízhatóan biztonságos, magabiztos és kényelmes vezetési élmény megteremtésében. Még az alapfelszereltség is, a kiegyensúlyozott acélrugós felfüggesztéssel, egyenletes vezetési élményt biztosít a Q7-ben. A Q7 megbízható és biztonságos vontatójárműként is – akár 3,5 tonnát is képes vontatni.
Elektronikusan vezérelt légrugózás folyamatosan adaptív lengéscsillapító rendszerrel – adaptív légrugózás vagy adaptív légrugózás sport (az SQ7 TFSI1 alapfelszereltsége – opcionális felszerelésként kapható. A vezető preferenciáitól és a vezetési helyzettől függően a felfüggesztés a menetmagasságot a következőkkel állítja be) 90 milliméterig, miközben szintszabályozást is kínál.Autópályán a futómű az aktuális sebességtől függően akár 30 millimétert is automatikusan, adaptív légrugózás sport esetén pedig 15 millimétert süllyed. Terepvezetés közben a „Lift” Az Audi drive select funkciója alacsony sebesség mellett akár 60 milliméterrel növelheti a hasmagasságot. Ezen kívül az opcionális összkerékkormányzás (az SQ7 TFSI1 alapfelszereltsége) fokozott biztonságot és kényelmet biztosít. Alacsony sebességnél , a hátsó kerekek akár öt fokkal elfordulnak az első kerekekkel ellentétes irányba, ami akár egy méterrel (3,3 lábbal) csökkenti a fordulási sugarat és javítja a kezelhetőséget. Ugyanakkor a vezető nagyobb sebességnél nagyobb kényelmet és stabilitást érez, mivel a hátsó kerekek az első kerekekkel azonos irányba forognak. A V6 TFSI és TDI modellekhez opcionálisan elérhető a továbbfejlesztett felfüggesztési csomag is, amely elektromechanikus aktív dőlésstabilizálóval és összkerékkormányzással rendelkezik. A Q7 kezelhetőségének javítása érdekében a mindennapi helyzetekben, például a parkolókban, parkolóházakban és az otthoni garázsokban való manőverezés során a kormányrendszert a könnyebbség érdekében optimalizálták.
Egy másik hasznos funkció a távoli parkolássegítő plusz: a kamerát a radarral és az ultrahangos érzékelőkkel kombinálva könnyedén manőverezi az Audi Q7-et szűk parkolóhelyekre. Az ügyfelek az okostelefonjukon lévő myAudi alkalmazás segítségével irányíthatják a parkolási manővert. Amikor készen állnak arra, hogy elhagyják a parkolóhelyet, az ügyfelek beindíthatják a motort a myAudi alkalmazásban, ekkor a jármű kifelé manőverez, így kényelmesen beszállhatnak.
Hatékony és erőteljes: Hajtásrendszerek
A sorozat a 45 TDI quattro2-vel kezdődik, egy háromliteres dízelmotorral, amely 170 kW (231 LE) teljesítménnyel rendelkezik, és lenyűgöző, 500 Nm nyomatékot ad le, amely 1500 és 3000 ford./perc közötti fennsíkon átnyúlik. Állóindításból 7,1 másodperc alatt az Audi Q7 45 TDI. Végsebessége 226 km/h (140 mph). Ezt a motort követi az 50 TDI quattro3, egy erősebb változat 210 kW (286 LE) teljesítménnyel és 600 Nm nyomatékkal. Ez azt jelenti, hogy a nagy SUV 6,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra (62 mph), végsebessége pedig 241 km/h (150 mph). Az Audi Q7 55 TFSI4 hathengeres, három literes lökettérfogatú benzinmotorral és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel rendelkezik, amely 250 kW (340 LE) teljesítménnyel rendelkezik. Maximális forgatónyomatéka 500 Nm széles fordulatszám-tartományban, 1370 és 4500 ford./perc között. Turbófeltöltős benzinmotorjával az Audi Q7 5,6 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra (62 mph). Elektronikusan szabályozott végsebességét 250 km/h-nál (155 mph) éri el.
Az Audi Q7 minden V6-os motorja akár 3,5 tonnás vontatási kapacitással is büszkélkedhet. Ez több mint elég lakókocsik, lovas utánfutók és hasonlók vontatására. Valamennyi motor nyolcfokozatú tiptronic, quattro állandó négykerék-hajtással és enyhe hibrid rendszerrel működik együtt, amely akár 0,5 literrel is javíthatja az üzemanyag-fogyasztást 100 kilométerenként a vásárlói üzemben. Legfontosabb elemei egy lítium-ion akkumulátor és egy szíjgenerátor-indító (BAS), amely táplálja a SUV 48 V-os fő elektromos rendszerét. 55 és 160 km/h (34 és 99 mph) között a Q7 akár 40 másodpercig is kigurulhat leállított motor mellett, amikor a vezető leveszi a lábát a gázról. Fékezés után a BAS gyorsan és könnyedén újraindítja a hathengerest. A start-stop tartomány 22 km/h (14 mph) alatt kezdődik.
Minden helyzetben domináns: az Audi SQ7 V8-as TFSI gázmotorral
A sportosság mélyen az új SQ7 TFSI1 génjeiben gyökerezik – elöl egy újratervezett légterelővel és hátul egy kifejező diffúzorral nyűgöz le. A Singleframe függőleges L-alakú betétekkel tűnik ki, sportos színvilágban. A nagyobb légbeömlők felületén méhsejt alakú rácsok vannak. Jellemző, hogy az Audi a sportos alumínium megjelenést választja a külső tükrök házaihoz, a Singleframe betétekhez és az oldalsó légbeömlő nyílások szegélyéhez. Ugyanezt a színsémát használják az oldalszoknya betétéhez is. A Black és Black plus optikacsomagok az SQ7 TFSI1-hez is rendelhetők.
A termékfrissítés részeként az SQ7 TFSI1 a bevált 4.0 TFSI-vel működik, 373 kW (507 LE) teljesítménnyel és 770 Nm nyomatékkal, gyorsan váltó nyolcfokozatú tiptronic és quattro állandó összkerékhajtással. Ezzel a motorral az SQ7 TFSI1 mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra (62 mph), elektronikusan szabályozott végsebessége pedig 250 km/h (155 mph). 1-3-7-2-6-5-4-8 tüzelési sorrendjével a 4.0 TFSI jellegzetes sportos és zengő hangzást biztosít.
Alacsony és közepes terhelésnél – 160 és 250 Nm között – és 950 és 2500 ford./perc közötti motorfordulatszámnál, 145 Nm maximális nyomatékigény mellett, a henger igény szerinti rendszere kikapcsolja a 2., 3., 5. és 8. hengert a felső sebességfokozatban. befecskendezés és gyújtás, valamint a szívó- és kipufogószelepek zárása. A váltási folyamat mindössze ezredmásodperceket vesz igénybe, és a vezető gyakorlatilag észrevétlen. Négyhengeres üzemmódban az aktív hengerek működési pontjai nagyobb terhelésre kapcsolnak, ami növeli a hőhatékonyságot, míg a deaktivált hengerek lényegében veszteség nélkül működnek, mint a gázrugók. Amikor a vezető megnyomja a gázpedált, a deaktivált hengerek azonnal újra aktiválódnak. A sportos hangzás érdekében a két külső kipufogócsőben kipufogószelep található, amely a terheléstől és a motor fordulatszámától függően modulálja a hangot.
Az optimális vezetési élményhez egy járműhöz nemcsak első osztályú motorokra van szükség, hanem kiemelkedő felfüggesztési elemekre is. Az opcionális továbbfejlesztett felfüggesztési csomaggal a vásárlók a sport differenciálmű előnyeit is élvezhetik. Nagy sebességgel kanyarodáskor két többtárcsás tengelykapcsoló segítségével tolja el a nyomatékot a hátsó kerekek között, így a kanyar külső részén lévő, jobb tapadású kerék nagyobb részesedést kap. A nyomatékvektornak nevezett módszerrel a kezelés még könnyebbé és precízebbé válik. Egy kanyarban kanyarodás vagy gyorsításkor a nagy sportterepjáró-kupé szó szerint belenyomódik az ívbe, minimálisra csökkentve az alulkormányzottságra való hajlamot. A csomag második komponense az elektromechanikus aktív tekercsstabilizáció (eAWS). Itt mindkét tengely egy kompakt villanymotorral van felszerelve, amely sebességváltóhoz kapcsolódik. A stabilizátort két részre osztja. Egyenesen haladva nagymértékben egymástól függetlenül dolgozhatnak, ami csökkenti a karosszéria mozgását egyenetlen utakon. A sportos vezetésnél viszont az elektromos motor hatására a két fél ellentétes irányba forog, így egységként működik. Ez azt jelenti, hogy az autó lényegesen kevésbé hajlik az ívbe, és a kormányzási reakció pontosabb lesz.
Az eAWS-t egy 48 voltos szuperkondenzátor táplálja. A kompakt, könnyű energiatároló egység, amely nagyon rövid idő alatt nagy áramot képes felvenni és leadni, a két villanymotort egyenként legfeljebb 1,5 kW teljesítménnyel látja el.
Az Audi SQ7 TFSI1 alapfelszereltségként 20 colos kerekekkel és 285/45-ös gumiabroncsokkal gördül le a gyártósorról. Alternatív megoldásként más 21 és 22 colos kerekek is kaphatók. Az első tengelyen lévő féktárcsák átmérője 400 milliméter; a hátsó tengelyen 350 millimétert mérnek. A fekete féknyergek, amelyek opcionálisan piros színben kaphatók, az első tengelyen pedig S logót viselnek, amely meghatározza az Audi megjelenését.
Sokoldalú és tágas: belső
Az Audi Q7 és az SQ7 TFSI1 öt- és hétüléses változata egyaránt ötvözi a magas presztízst a mindennapi praktikummal. Nagyvonalú hosszával, fej- és könyökterével elöl és hátul is mindkét jármű első osztályú, légiesen tágas atmoszférát kínál. A hátsó háttámlák helyzetétől függően az ötüléses változat csomagtere 867 liter (felfelé támla) és 1993 liter (lefelé háttámla) közötti térfogatot kínál. A csomagtérajtó alapfelszereltségként elektromos meghajtású, és opcionálisan egy lábmozdulattal is aktiválható. Az Audi opcionális hátsó ülés pluszt is kínál. Ez a funkció lehetővé teszi mindhárom ülés hosszának és háttámla dőlésszögének egyéni beállítását, elegendő helyet biztosít mindig három gyermekülés számára, és két elektromosan lehajtható ülésből álló harmadik sorral is büszkélkedhet.
Minden idők legjobb Q7-je, 79 300 eurótól kapható
Az átdolgozott dizájnnal, innovatív világítástechnikával és szélesebb felszereltségkínálattal rendelkező Audi Q7 piaci bevezetése 2024 első negyedévében lesz. A 45 TDI quattro2 ára 79 300 eurótól kezdődik, míg az 50 TDI quattro3 ára 82 300 euró. Az 55 TFSI quattro4 ára 82 500 euró. A sportos SQ7 TFSI1 ára 112 000 eurótól kezdődik.