Az ATLAS-L4 partnerek véleménye a projektről
MAN Truck & Bus SE
„Az MAN számára az ATLAS-L4 fontos lépés a központok közötti automatizálás felé vezető úton, amellyel már most a Logisztika 4.0 jövőbeni szériaalkalmazásait vizsgáljuk. Az ATLAS-L4 projekt partnereinek átfogó szakértelme felbecsülhetetlen előnyt jelent a jövő autonóm teherautóinak magas biztonsági követelményei és üzemeltetési alkalmassága szempontjából” – mondta Dr. Frederik Zohm, az MAN Truck & Bus kutatási és fejlesztési igazgatója.
Knorr-Bremse Systeme für Nutzfahrzeuge GmbH
„Nagy örömünkre szolgál, hogy projektpartnereinkkel együtt dolgozhatunk azon, hogy az évtized közepére nagymértékben automatizált teherautókat fejlesszünk ki, és így megfelelhessünk a piaci igényeknek. A projekt részeként a Knorr-Bremse felel a redundáns fékrendszerrel kapcsolatos valamennyi kérdésért – ideértve a biztonsági koncepciót is. Ez teszi lehetővé a 4. szintű haszongépjárművek biztonságos és gazdaságos üzemeltetését, és minden helyzetben biztosítja a fékezést és a biztonságos irányítást” – mutatott rá Dr. Jürgen Steinberger, a Knorr-Bremse Systeme für Nutzfahrzeuge GmbH igazgatósági tagja.
Leoni AG
„Hatalmas örömünkre szolgál, hogy partnereinkkel együtt vághatunk bele ebbe az úttörő projektbe. Az eredmények kulcsfontosságú betekintést nyújtanak a nagymértékben automatizált vezetés biztonságos megvalósításába, és segítenek biztonságos rendszereket kifejleszteni a mobilitás új formáihoz” – nyilatkozta Walter Glück, a Leoni WSD fedélzeti hálózatokkal foglalkozó részlegének műszaki igazgatója.
Robert Bosch Automotive Steering GmbH
„A projektpartnerek szakértelmének köszönhetően az ATLAS-L4 projekt lehetőséget kínál számunkra, hogy teljesen automatizált haszongépjárművek kormányrendszereit fejlesszük ki. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a kormányrendszerek termékfejlesztésénél már a korai szakaszban figyelembe vehessünk olyan követelményeket, mint a robusztusság és a biztonság. Együtt határozzuk meg a haszongépjárművek automatizált vezetésének szabványait” – mondta Jennifer Endres, a Robert Bosch Automotive Steering fejlesztési igazgatója.
Fernride
„Nagyon örülünk, hogy ilyen neves partnerekkel közösen hozhatjuk létre az automatizált teherautókat. Platformtechnológiájával a Fernride távolról vezérelheti a tesztelés alatt álló teherautót, vagy bármikor segítheti az automatizált járművet egy operátor. A Fernride így garantálja az autonóm tehergépkocsik állandó rendelkezésre állását és biztonságos működését minden vezetési helyzetben, és emellett képes megfelelni a „műszaki felügyelet” törvényi feltételeinek is. Az ATLAS-L4 projekttel a logisztika automatizálását segítjük elő” – véli Hendrik Kramer, a Fernride társalapítója és vezérigazgatója.
BTC Embedded Systems
„Az ATLAS-L4 az autóipari szoftverfejlesztés és tesztelés prémium kategóriás eszközeinek gyártójaként kiváló lehetőség a BTC Embedded Systems számára, hogy az MAN-nel és más partnerekkel szoros együttműködésben hatékony és eredményes megoldásként szimulatív, forgatókönyv-alapú tesztelést végezzen felhőalapú környezetben az automatizált járművek egész járműre kiterjedő ellenőrzésére és biztonsági validálására” – mondta Dr. Udo Brockmeyer, a BTC Embedded Systems AG vezérigazgatója.
Fraunhofer Intézet az Alkalmazott és Integrált Biztonságért AISEC
„Ahhoz, hogy a teljesen automatizált teherautók biztonságosan közlekedhessenek az autópályákon, átfogó védelmet kell biztosítani a kibertámadások, például az illetéktelen távoli hozzáférés ellen. Az ATLAS-L4 projekttel azt szeretnénk elérni, hogy a biztonság az autonóm teherautók szerves részét képezze, és a termék teljes életciklusa során érvényesüljön” – mutatott rá Prof. Dr. Claudia Eckert, a Fraunhofer AISEC intézet ügyvezető igazgatója.
Müncheni Műszaki Egyetem, gépjárműtechnikai tanszék
„Az ATLAS-L4 projekttel az automatizált és távvezérelt vezetés területén elért kutatási eredményeinket széria közeli formában valósíthatjuk meg. Ipari és tudományos partnereinkkel együtt az ATLAS-L4 projekttel jelentős mértékben hozzájárulunk a jövő erőforrástakarékos, hatékony és gazdaságos mobilitásához” – mondta Prof. Dr. Markus Lienkamp, a Müncheni Műszaki Egyetem munkatársa.
Braunschweigi Műszaki Egyetem, Szabályozástechnikai Intézet
„Az ATLAS-L4 projekt lehetőséget nyújt a Braunschweigi Műszaki Egyetem Szabályozástechnikai Intézete számára, hogy megvizsgálja az automatizált járművek fejlesztését és forgalomba helyezését prototípus formájában, valamint a jövőbeli sorozatban történő alkalmazásokkal kapcsolatos kérdéseket – különös tekintettel az e rendszerekben rejlő kockázatokra és biztonságra. Az ATLAS-L4 projekt a különböző szaktudású – többek között a járműipar, a szoftverfejlesztés és a tudomány terén jártas – partnerek szoros együttműködése révén jelentősen hozzájárul a biztonságos, automatizált járművek kifejlesztéséhez” – mondta Prof. Dr.-Ing. Markus Maurer, a Braunschweigi Műszaki Egyetem munkatársa.
TÜV SÜD
„A TÜV SÜD számára az ATLAS-L4 projekt kiváló lehetőség arra, hogy hasznosítsuk a nagymértékben automatizált járművek terén szerzett nemzetközi tapasztalatainkat, és biztosítsuk az autonóm teherautók biztonságos, az előírásoknak és szabványoknak megfelelő üzemeltetését” – mutatott rá Patrick Fruth, a TÜV SÜD mobilitási részlegének vezérigazgatója.
Autobahn GmbH des Bundes
„A közúti biztonság, a zökkenőmentes közlekedés és ezáltal a torlódások csökkentése azok a központi feladatok, amelyek megvalósítására fáradhatatlanul törekszünk. A német autópályákat teljesen digitális, hálózatba kapcsolt és automatizált közlekedési rendszerré fejlesztjük” – nyilatkozta Stephan Krenz, az Autobahn GmbH des Bundes igazgatótanácsának elnöke.