Az Audi az elektromos mobilitás korában (1.)

Immár elektromos mobilitási szolgáltatóvá kíván átalakulni az Audi – olyan folyamat, amely a vállalat minden területére kiterjed. A négykarikás márka 2025-ig több mint 30 elektromos hajtásrendszerű modellel kíván megjelenni a piacon, amelyek akkor forgalmának már 40 százalékát tennék ki. Az Audi ezzel következetesen a hosszú távon fenntartható mobilitás útjára lép, s ennek megfelelően a beszerzés és a gyártás is mindinkább a hosszú távú fenntarthatóság kritériumai szerint alakul. Az Audi e-tron* kifejlesztéséből és gyártásából származó tudás és tapasztalat a tisztán elektromos hajtású modellek elkövetkező projektjeiben is megjelenik, emellett nagyszabású oktatási és továbbképzési koncepciók teszik teljessé a folyamatot.

Következetesen elektromos

Az Audi a teljeskörűen szén-dioxid-semleges prémium-mobilitás szállítójává kíván válni, célja pedig a vezető szerep a vetélytársai körében. Ennek szellemében a gyártó egyaránt felgyorsítja hajtásrendszerei elektromossá alakításának útitervét (roadmap), valamint az egész vállalatra kiterjedő szénmentesítés folyamatát. A járműpalettája teljes életciklusra vetített szén-dioxid-lábnyoma a tervek szerint már 2025-re 30 százalékkal csökken 2015-höz viszonyítva. A tőkearányos eredmény, mint központi pénzügyi szabályzó, a jövőben szintén tükrözi majd a négykarikás márka szén-dioxid-teljesítményét és hosszú távon fenntartható menedzsmenttel várhatóan 21 százalék fölé emelkedik.

A Volkswagen-csoport következetesen az elektromos mobilitásra összpontosító tevékenysége keretében a négykarikás márka célzottan a prémium-ügyfelek különleges igényei szerint alakítja ki hajtásrendszer-portfólióját. A felsőbb járműszegmensek magasabb arányának, az ennek megfelelő teljesítményigénynek és a gyakori hosszú távú utaknak megfelelően tisztán elektromos járművei mellett az Audi hálózatról tölthető hibrid (Plug-in-Hybrid) hajtásrendszerű modelleket is kínál.

Következetesen ügyfélközpontú

A hosszú távon fenntartható mobilitás mindinkább középpontba kerül a modern prémium-ügyfelek körében, ennek megfelelően következetes lépés, hogy az elektromos mobilitás az új márkastratégia alapvető pillérének számít. Az Audi a jövőben marketingköltségvetésének 50 százalékát az elektromos mobilitás témakörei számára tartja fenn. A vállalat érzelmileg is még erőteljesebben kívánja megélhetővé tenni ügyfelei számára ezen új hajtásmódot, az esetleges fenntartások feloldása mellett, s intenzív lelkesedést ébresztve. Ennek sikeres példája a vállalat “A jövő elektromos” (“The Future Is Electric”) podcastje, amely jelenleg már második évadában hallható, s az “Automotive” kategóriában nemrég a “World Media Award” díját is elnyerte. A müncheni repülőtér meteorit-próbapályájával szintén új fejezetet nyitott az Audi 2019 elején, az Audi e-tron piaci bevezetésekor, ahol több mint húszezer próbaút során élvezhették a látogatók az Audi újdonságának személyes élményét.

Az egész világon az új technika döntő fontosságú hírnökei a kereskedőpartnerek, akik annak érdekében, hogy az értékesítésben is “e-tronra készen” (“e-tron ready”) állhassanak, már jó néhány hónapja telepítik a megfelelő töltőinfrastruktúrát. Az Audi e-tron* piaci bevezetésére az Audi nemzetközi szinten több mint 9500 kereskedelmi munkatárs oktatását szervezte meg, amely során az optimális szolgáltatás érdekében a négykarikás márka a virtuális valóság (VR) innovatív technikáját is alkalmazza. A több mint negyven piac szerviztechnikusai különlegesen kidolgozott VR-oktatás keretében ismerkedhetnek meg az Audi e-tron* nagyfeszültségű akkumulátorának felépítésével, részleteivel.

Maga a termék mellett a márkaélmény megélése is mind nagyobb jelentőségű a prémiumügyfelek számára, ami különösen is érvényes az elektromos hajtásrendszerű modellek esetében, itt ugyanis döntő szerepet játszik a jármű körüli ökoszisztéma. Ezért kínálja a vállalat az Audi e-tron töltőszolgáltatást (Audi e-tron Charging Service) is ügyfeleinek, amely Európa összes töltőállomásának mintegy 80 százalékához biztosít hozzáférést – ez az Európai Unió 20 országában és 220 szolgáltató üzemeltetésében több mint 110 ezer nyilvános töltőpontot jelent. Legyen szó váltakozóáramú (AC) vagy egyenáramú (DC) töltésről, 11 vagy 150 kW töltőteljesítményről, egyetlen kártya elegendő a töltési folyamat elindításához. Az elszámolás automatikusan, a hozzátartozó felhasználói számlán történik. A rövidesen megjelenő új Plug & Charge funkció segítségével az Audi e-tron* kriptografikus eljárással önállóan igazolhatja jogosultságát a töltőállomáson, illetve aktiválhatja azt.

Az otthoni töltéshez a Volkswagen természetes elektromos árammal (“Volkswagen Naturstrom”) is elláthatják házukat, illetve garázsukat az Audi-ügyfelek, amely száz százalékban megújuló energiaforrásokból származik. Igény szerint a helyi Audi-szervizpartner által közvetített villanyszerelő vizsgálhatja meg az otthoni garázs áramellátását, illetve telepítheti a töltőcsatlakozót.

Az extrafelszerelésként rendelhető connect töltőrendszer, alig több, mint négy óra alatt tölti fel teljes mértékben az Audi e-tron* akkumulátorát, s az otthoni energiamenedzsment-rendszerrel közösen különböző intelligens funkciókat is kínál. Az Audi e-tron* például mindenkor a maximálisan rendelkezésre álló töltőteljesítménnyel tölthető, miközben a rendszer a háztartás más fogyasztóit is tekintetbe veszi, megelőzve a ház áramellátásának túlterhelését. Az ügyfelek egyéni prioritásokat is megadhatnak, például a legkedvezőbb költségszintű időszakok alatti töltés formájában. Amennyiben a ház napelemrendszerrel is rendelkezik, az autó elsősorban a helyben előállított elektromos áramot is használhatja, amely során a töltésmenedzsment az előrejelzett napsütéses időszakokat is tekintetbe veheti.