Az audi házon belül folytatja az Artemis fejlesztését
A MERCEDES EQS RIVÁLISÁNAK KIKIÁLTOTT A9 E-TRON 2025-BEN ÉRKEZIK.
Az Audi mostantól teljes egészében házon belül végzi a Project Artemis – a cég új, csúcstechnológiával felszerelt elektromos zászlóshajójának – fejlesztését azt követően, hogy Alex Hitzinger projektfőnök távozott posztjáról.
Az Artemis eddig egy önálló tevékenységet folytató részleg volt az Audi berkein belül, amely a Mercedes-Benz EQS riválisának szánt elektromos autó, a valószínűsíthetően A9 e-tron néven piacra kerülő modell kifejlesztéséért felelt.
A részleget eddig az a Hitzinger vezette, aki korábban az Apple autóján dolgozott, és a Porsche zsinórban három Le Mans-i győzelmet szerző LMP1-es sportautós programját vezette. Az Artemis irányítását Oliver Hoffmann, az Audi technikai vezetője vette át. A koncepció-fázis sikeres lezárását követően a járműfejlesztést az Audi műszaki osztálya fogja vezetni, a Cariaddal, a Volkswagen-csoport szoftverrészlegével karöltve.
Markus Duesmann megköszönte Hitzinger eddigi munkáját és elmondta, a szakember tapasztalata és tudása nélkül biztosan nem tudnák teljesíteni, hogy a vásárlók 2025-ben átvehessék a kész járműveket.
Az átszervezésre azt követően kerül sor, hogy a hírek szerint az Audi és a Volkswagen-csoport vezetősége sem volt megelégedve a projekt előrehaladásával. Februárban a német Manager Magazin arról számolt be, hogy aggályok merültek fel azt illetően, hogy a projekt túl sok olyan ötlettel foglalkozik, amelyek nem alkalmasak a tömeggyártásra.
Az A9 e-tron lesz az első autó, amely az új SSP platformra (a MEB és PPE architektúrák ötvözetére) épül, és a későbbiekben a Volkswagen-csoport EV-inek nagyjából 80 százaléka ezt fogja használni.
Forrás:
Autocar & mahzrt