Az Audi Hungaria árbevétele nőtt, adózott eredménye csökkent tavaly
Az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 2,6 százalékkal nőtt tavaly, adózott eredménye azonban több mint 30 százalékkal csökkent, miközben a cég 3 százalékkal kevesebb motort gyártott, de több mint 10 százalékkal több autót készített, mint egy évvel korábban – hangzott el az éves adatokat ismertető sajtótájékoztatón Győrben csütörtökön.
Tavaly 7,717 milliárd euró (2866,48 milliárd forint) árbevételt ért el az Audi Hungaria Zrt., 2,6 százalékkal, 199 millió euróval többet, mint 2020-ban. A társaság adózott eredménye 332 millió euró (12,332 milliárd forint) lett, 33 százalékkal, 167,1 millió euróval (6,2 milliárd forint) kevesebb, mint az előző évben.
Tavaly 1 620 767 motort gyártottak Győrben, 40 832 darabbal kevesebbet, mint 2020-ban, ugyanakkor 171 015 autót készítettek, 15 858 darabbal többet, mint az előző évben.
A győri székhelyű járműgyártó vállalat tavaly 162,6 millió euró (60,398 milliárd forint) értékben folytatott beruházásokat, amellyel az összes beruházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 11,95 milliárd eurót (4438,828 milliárd forint).
Tavaly év végén 11 983 embert foglalkoztattak, 243-mal kevesebbet, mint 2020 év végén.
Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta, hogy tavaly a beruházások legnagyobb része az elektromos motorgyártás, ezen belül is az új generációs elektromos hajtások, a PPE (premium platform electric) motorok területére érkezett. Az első gyártósort már telepítették, és a fejlesztést idén is folytatják.
Hozzátette: bővítik a szerszámgyárat, amely a jövőben 25 százalékos gyártási kapacitásbővítést jelent az Audi és a Volkswagen konszern számára.
Az idei évi előrejelzéseket ismertetve elmondta, hogy a vállalat „aggódik” az ukrajnai háború miatt. Ukrajnából elsősorban a motorok kábelkötegeit szerzik be, így a motorgyártás területén műszakmódosítások történtek.
Úgy fogalmazott, hogy „van előrejelzés arra vonatkozóan, hogy a járműgyártás terén is kritikus időszak következhet, ugyanakkor a legfrissebb előrejelzések derűlátóak is lehetnek”.
Hozzátette, hogy a gyártás területén „sok lehetőség” van a kezükben, ugyanakkor még csak év eleje van, így „jó esély van arra, hogy év végére sokmindent bepótolnak”.
A foglalkoztatottak esetében is több reagálási eszköz áll rendelkezésre: állásidő, munkaidőkeret és egyéb szabályok, amelyeket a szakszervezettel megvitattak – mondta.
Alfons Dintner kiemelte, hogy jelenleg nincs olyan vevő, akit ne tudnának kiszolgálni.
Közölte, hogy az Audi konszern döntésének megfelelően az Audi Hungaria leállította az Oroszországba irányuló exportot. Az oroszországi kivitel az Audi Hungariát érintően „visszafogott”, így az éves teljes volumenhez képest „nem drámai az arány” – tette hozzá.
Az igazgatósági elnök ismertette a vállalat új, Next level elnevezésű startégiáját, amelynek a lényege, hogy a motor- és járműgyártás mellett a vállalat a jövőbe mutató, kompetencia alapú szolgáltatásait (Shared Competence Center) fejleszti, azokat megosztja a Volkswagen konszernhez tartozó gyárakkal.
Ilyen kompetencialapú szolgáltatás a műszaki fejlesztés, a pénzügy, az információ technológia (IT) és a beszerzés.
„Erre a lépésre képesek vagyunk, megvannak a szervezeti adottságok” – mondta Alfons Dintner, hozzátéve, hogy így hangsúlyosabban lép a nemzetközi piacra az Audi Hungaria.
Patrick Heinecke, az Audi Hungaria Zrt. pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja hangsúlyozta, hogy a kompetenciaalapú szolgáltatások köre tavaly április eleje óta az Audi Hungarián belül egy külön üzleti területként működik, ahol ma már mintegy 800 ember dolgozik.
Elmondta, hogy a vállalatnak tavaly 78 magyarországi beszállítója volt.
Németh Kinga, az Audi Hungaria Zrt. személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tagja elmondta, hogy a vállalat magyarországi segélyszervezeteken keresztül 250 ezer euróval (92,9 millió forint) támogatja az Ukrajnából Magyarországra érkező háborús menekültek ellátását.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.