Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az Audi Sport most az idővel versenyez

Posted on 2021.10.05.2021.10.04. By AztaCARom

2022. január elsején rajtol el a 44 Dakar-rali. Az Audi Sport számára ezennel az idővel vívott igazi verseny is megkezdődött.

Az Audi a nemzetközi motorsport egyik legnagobb kihívásával áll szemben, amelyre tudatosan egy egyedülálló koncepcióval készül. Az Audi RS Q e-tron modellt két, a Formula E sorozatból ismert motor-generátor egységgel (MGU) ellátott elektromos hajtásrendszerrel szerelték. Amíg a jármű mozgásban van, a nagyfeszültségű akkumulátor töltéséről egy, a DTM sorozatból ismert hatékony TFSI erőforrásból és egy másik MGU-ból álló energiaátalakító egység gondoskodik.

“Az Audi RS Q e-tron prototípusa körülbelül tizenkét hónap alatt készült el.” – nyilatkozta Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója, aki az Audi márkánál a motorsport területért felel. Neuburg an der Donau városában 2021. június 30-án gördült le a modell a gyártószalagról, a verseny pedig éppen hat hónapra rá, 2022. január 1-jén rajtol a szaúd-arábiai Hail településről.

“Ez nagyon rövid idő ahhoz, hogy egy ilyen bonyolult projektre felkészüljünk. Nem lehet elég gyakran hangsúlyozni: az Audi RS Q e-tron technológiai szempontból a legkifinomultabb jármű, amelyet az Audi Sport valaha is versenycéllal megalkotott.”

Andreas Roos, a gyári támogatással megvalósuló motorsport tevékenységekért felelős projektvezető mindezt csak megerősíteni tudja: “A Dakar-rali még egy hagyományos hajtással rendelkező jármű számára is rendkívüli erőpróbát jelent. A mi hajtáslánc koncepciónkkal ez a kihívás sokkal komolyabbá vált. Az alváz és a futómű esetében nincs nagy különbség, viszont sokkal több olyan alkatrész van az autóban, amelyektől nem csupán azt várjuk el, hogy könnyűek legyenek, nagy teljesítményre legyenek képesek és a Dakar-rali extrém körülményei között is megbízhatóan működjenek. Emellett tökéletes összhangban és gördülékenyen kell együtt dolgozniuk.”

Egy hagyományyos hajtással rendelkező Dakar járműnek két lényeges alkatrésze van: a belsőégésű motor és a váltó. “Az Audi RS Q e-tron modellünknél egy elektromos motor kapott helyet az első tengelyen, egy elektromos motor található a hátsó tengelyen illetve fontos részét képezi a nagyfeszültségű akkumulátor illetve a másik motor-generátor blokkból és a DTM sorozatból ismert TFSI erőforrásból álló energiaátalakító egység” – nyilatkozta Roos. “Ezen alkatrészek mindegyike például saját hűtési rendszert igényel. Ez annyit jelent, hogy nem csupán egy hűtési rendszer van az autóban, hanem – az intercoolert illetve a pilóta és a navigátor légkondícionáló berendezését is beleértve – összesen hat ilyen rendszer dolgozik benne.”

Egy ilyen bonyolult jármű esetében a borítás is központi kérdés. “Minden centimétert ki kell használnunk, hogy ezek az alkatrészek helyet kapjanak az autóban.” – mondja Roos. Ez a könnyű szerelhetőség kárára történik. “Az első tengely differenciálművének cseréje jelenleg hosszú időt vesz igénybe. Ez a Dakar-ralin gyorsabban kell történjen és éppen ez az egyik kihívás, amelyen jelenleg is – komoly időnyomás alatt – dolgozunk.”

Nyilvánvalóan a Dakar-rali különleges körülményei szintén szerepet kapnak: a homok, a víz, a hőség, a hideg és a nagy szintkülönbségek. “Nagy számban használunk az autóban olyan érzékeny elektronikai eszközöket és számos elektromos alkatrészt, amelyeket a lehető leghatékonyabban védenünk kell a homokkal és a vízzel szemben.” – hangsúlyozza Roos. “Rengeteget tanultunk az eddig teljesített tesztek során és most az a célunk, hogy mindezeket a Dakar-rali előtt még időben alkalmazzuk raliautóinknál.”

A munka nagy része a szoftverek, az elektromos és elektronikus rendszerek területét érinti. “Két központi vezérlő egységünk van és közel négy kilométernyi kábelt használtunk fel a járműben, nem is számolva a nagyfeszültségű vezetékeket.” – mondja Roos. “A hajtáslánc elemei között illetve a nagyfeszültségű akkumulátorral létrejövő együttműködés rendkívül összetett. Ha ott bármi nem stimmel, az autó azonnal megáll.”

Mindeközben a Dakar-ralin résztvevő versenyautók összeszerelése megkezdődött az Audi Sport üzemében, Neuburg an der Donau városában. Mivel az Audi RS Q e-tron a hosszútávú versenyeken közúton is közlekedik, minden jármű megkapta az úthasználati jóváhagyást a hozzá tartozó egyéni engedélyekkel együtt. Decemberig egymással párhuzamosan számos feladat szerepel a fejlesztési naptárban, ilyen például az Audi klímakamrájában zajló teszt, amelynek során a Dakar-ralin várható hőmérsékleti és szintbeli különbségeket szimulálják vagy a különleges próbapadon végzett ingateszt.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Audi RS Q e-tron, Audi Sport, Dakar, technikai sport

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Markáns megjelenés, high-tech megoldások, digitális Pure Panel műszerfal – Új Opel Grandland
Next Post: Közel félmilliárd forintból újult meg a kisvasút Tiszakécskén

Kapcsolódó cikkek

  • Az elmúlt években soha nem látott mértékben fejlődött a magyar vasúti közlekedés Hírek
  • Meghalt egy motoros a 85-ös úton Enesénél Hírek
  • 30 éves Mercedes-Benz 500 GE V8 Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Volvo 20 elektromos teherautót adott át a DFDS-nek Ctrl+C - Ctrl+V
  • Jelentős verseny folyt a BMW-beruházásért Hírek
  • A Nissan e-4ORCE technológiája tökéletesen szállít egy tál rament Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • A Sandberg bemutatta legújabb dokkolóállomását
  • Kukucs könyvek – Hurrá, itt a húsvét!
  • A mozipremier előtt a Cinegón debütál az Egy újságíró meggyilkolása
  • Ritkán járnak a magyar nők egészségügyi szűrővizsgálatokra
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • Az Almás gesztenyerózsa lett a Magyarország cukormentes tortája háziverseny győztese
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT