Az autóklub érdemi együttműködést vár a főpolgármestertől

     A Magyar Autóklub országos elnöksége érdemi együttműködést vár a főpolgármestertől a budapesti közlekedés, így többek között a kerékpársávok kérdésében – tudatta a szervezet közleményben csütörtökön az MTI-vel.

    Az autóklub egyetért a fővárosi forgalom csökkentésével a zöldebb, tisztább, élhetőbb környezet érdekében, ám ezt nem kizárólag az autósok érdeksérelmével, hanem a feltételrendszer kiegyensúlyozott megteremtése és komplex együttes gondolkodás keretében látja megvalósíthatónak.


    Az autóklub az élhető város előfeltételének tartja többek között az M0 körgyűrű hiányzó szakaszának haladéktalan megépítését, a belvárosi forgalomgeneráló beruházások mellőzését, a lámparendszerek áteresztőképességének felülvizsgálatát és a P+R parkolók bővítését.


    Az autóklub fontosnak tartja, hogy a kerékpárosok bővülő jogai mellé kötelezettségek is járuljanak, „mert jelenleg a beazonosíthatatlanság előnyei révén jelentős részük szabályismeret hiányában, de legalábbis a jogkövetés szándéka nélkül közlekedik az utakon. Hasznos lenne nyilvántartás vezetése és felelősségbiztosítás rendszeresítése, az általuk okozott károk megtérülése érdekében”.


    Az autóklub javasolja, hogy a torlódások csökkentése érdekében kedvezményekkel támogassák a home office munkavégzést, a lépcsőzetes munkakezdést és az elektronikus ügyintézést. „Ezeken a területeken mind a kormányzati, mind az önkormányzati szervezetek részéről lennének elvárható intézkedések.”


    Az autóklub szerint „felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét. Többségük káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet, ami a rossz idő beálltával elviselhetetlenné válhat. Az élhető város modellje nem érhető el önmagában a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával.”


    Az autóklub felhívta a figyelmet a pozitív ösztönzés lehetőségére, például, hogy az autóját alkalmanként leállító autóvezető kedvezményesen utazhasson a BKK járatain.


    Az autóklub szerint elengedhetetlen a valós társadalmi párbeszéd, átgondolt döntéselőkészítés. „Mindezek hiányában minden voluntarista kezdeményezés kudarcra van/lesz ítélve.”


    „Csalódottan szembesültünk azzal, hogy minden pozitív kezdeményezésünk és együttműködési szándékunk ellenére a Fővárosi Főpolgármesteri Hivatallal érdemi együttműködésre nem volt lehetőségünk. (…) Felkérjük T. Főpolgármester Urat, hogy a Magyar Autóklub fenti javaslatait, állásfoglalását a döntéselőkészítés keretében a továbbiakban méltassa érdemi válaszra” – áll az autóklub közleményében.


     Budapesten az agglomerációval együtt több millió ember autózik, „kérjük a Főváros vezetését, hogy az eddiginél nagyobb empátiával kezelje ennek a mértékadó tömegnek az érdekrendszerét” – írta a Magyar Autóklub Elnöksége.

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/09/23/az-autosok-tovabbi-szopatasara-keszul-a-bkk/

További közlekedési híreink:
http://egyszermarlattamautot.hu/category/kozlekedes/