Az Automobili Lamborghini bemutatta kanadai Urus SE-t, a Super SUV első elektromos változatát
Az olasz autógyártó megteszi a következő lépést villamosítási tervében a cég legkeresettebb járművének legerősebb változatának premierjével
Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Az új Lamborghini Urus SE[1], a márka Super SUV-jának plug-in hibrid változata ezen a héten debütált Kanadában Torontóban, a Pekingi Autószalonon megrendezett globális bemutatót követően. Április 24. A The Symes-ben bemutatott Lamborghini legkelendőbb modelljének PHEV (plug-in Hybrid Electric Vehicle) változata vásárlókat, médiavendégeket és VIP-tagokat vonzott az exkluzív eseményre, amelyen Andrea Baldi, az Automobili Lamborghini Americas vezérigazgatója is részt vett.
„Amikor az eredeti Urus 2017-ben debütált, megváltoztatta azt a felfogást, hogy milyen is lehet egy SUV a teljesítmény és a luxus tekintetében” – mondta Baldi. „Az Urus azonnal a vállalat minden idők legkelendőbb modellje lett, és 2023-ban a kanadai piacon a Lamborghini eladások több mint felével folytatódik a népszerűsége. Az Urus SE a következő lépés a Super SUV és a Direzione fejlesztésében. A Cor Tauri-stratégia, a sorozat villamosításának terve, miközben a dekarbonizáció felé haladunk.”
Az Urus SE új dizájnnal, optimalizált aerodinamikával, páratlan fedélzeti technológiával és 789 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkezik, miközben 80%-os károsanyag-kibocsátással büszkélkedhet. Az ikerturbós 4,0 V8-as motorral és 25 kWh-s lítium-ion akkumulátorral hajtott Urus SE mindössze 3,4 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni (Urus S[2]: 3,5), ezzel eléri a csúcsot. sebessége 312 km/h (Urus S: 305 km/h). A 8-fokozatú automata sebességváltó belsejében elhelyezett állandó mágneses szinkron villanymotor a V8-as belsőégésű motor lendületeként, de vonóelemként is szolgálhat, így az Urus SE 100%-ban elektromos 4WD járművé válik, amely több mint 60 kilométer megtételére képes. EV módban.
Az Urus SE-vel a vállalat folytatja Direzione Cor Tauri 2.0 stratégiáját, előrehaladva az Urus sorozat villamosításával és a dekarbonizáció felé vezető úton, amely a Revuelto[3] 2023. márciusi bevezetésével kezdődött. 2024 végére A villamosítási folyamat kiterjed a sorozat második HPEV (High Performance Electrified Vehicle) piacra dobására, amely a Huracánt váltja fel[4].
2023-ban az Automobili Lamborghini több mint 10 000 járművet szállított le, ami vállalati rekord, és 12,1%-kal több, mint az előző évben. A kanadai piacon az Urus modellek adták a Lamborghini eladások nagyjából 54%-át, és az ország SUV-szegmensében az öt legjobban eladott jármű közé tartoznak.
Az ügyfelek 2025 elejétől kezdik átvenni az Urus SE szállítását.
[1] A járművet még nem kínálják eladásra, ezért nem vonatkozik rá az 1999/94/EK irányelv. Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok a típusjóváhagyás szakaszában vannak
[2] Az Urus S üzemanyag-fogyasztási és kibocsátási értékei; Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 14,1 l/100km (WLTP); CO₂-kibocsátás együttesen: 320 g/km (WLTP)
[3] A Revuelto fogyasztási és kibocsátási értékei; Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,3 l/100km (WLTP); Összesített energiafogyasztás: 78,1 kWh/100 Km (WLTP); CO2-kibocsátás kombinált: 276 g/km (WLTP)
[4] Vegyes üzemanyag-fogyasztás: 14,9–13,85 l/100 km; CO2-kibocsátás együttesen: 338-328 g/km; WLTP értékek