Az e-Berlingo a szabadság és a komfort érzését biztosítja
AZ ELEKTROMOS MEGHAJTÁS NYÚJTOTTA GÖRDÜLÉKENYSÉG
Az ë-Berlingóban minden út pihenéssé változik az utasok számára. Az azonnal rendelkezésre álló nyomatéknak köszönhetően az indulás teljesen zökkenőmentes és sima, csakúgy, mint a fokozatmentes sebességváltás melletti gyorsulás. Az elektromos hajtáslánc sem zajt, sem vibrációt nem kelt. Ezek a tulajdonságok társulnak ezentúl az olyan, már ismert kényelmi szolgáltatásokhoz, mint a magas építésű ülések, a könnyű járású kormánykerék vagy a 10,8 méteres fordulókör.
Az elektromos motor a kiválasztott vezetési mód és a vezetési stílus függvényében vezérli a meghajtó erőt. A 100 kW (136 LE) teljesítmény és a 260 Nm nyomaték minden vezetési módban 135 km/h végsebességet tesz lehetővé. A különböző vezetési módok között az ë-Toggle elnevezésű sebességváltóhoz kapcsolódó menetmód gombbal választhatunk, az alábbiak szerint:
- Normal – 80 kW/210 Nm: optimális kompromisszumot kínál a nagy hatótáv és a dinamikus menetteljesítmény között.
- Eco – 60 kW/180 Nm: optimális energiafelhasználást biztosít azzal, hogy visszafogja (de nem kapcsolja ki) a fűtés és a légkondicionálás teljesítményét, valamint a motor nyomatékát.
- Power – 100 kW/260 Nm: maximális terhelés esetén segíti az autó teljesítményének teljeskörű kihasználását.
NAGYOBB HATÓTÁV A NAGYOBB SZABADSÁG ÉRDEKÉBEN
A kompakt egyterűt használó ügyfelek igényei mobilitás tekintetében is igen sokrétűek: különböző tevékenységekhez különböző hosszúságú utakat tesznek meg. Az ë-Berlingo ezért igazi kaméleonként egyik napról a másikra alkalmazkodik egészen eltérő igényekhez. Egyrészt szabadon behajthat a korlátozott forgalmú belvárosi zónákba is, másrészt hosszabb utakra is gond nélkül elszállítja utasait. Az 50 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor hatótávja vezetési módtól és stílustól függően akár 280 km is lehet*. Az elektromos technológia legjavát használja fel, mindkét karosszériaváltozata ugyanazzal a hajtáslánccal és akkumulátorral érhető el.
*véglegesítés alatt lévő adatok
A hatótáv növelése érdekében az ë-Berlingo hajtáslánca visszanyeri és újra hasznosítja a fékezés és lassítás során felszabaduló energiát. Az energiavisszanyerés hatékonysága úgy növelhető, ha a középkonzolon található, B jelzésű gombot megnyomjuk. Az akkumulátor az ülések, illetve a csomagtér padlója alatt kapott helyet, így nem csökkenti az utastér méretét. Az akkumulátor tárolja és szolgáltatja a motor, a fűtés és a légkondicionáló működéséhez szükséges energiát. Százalékban számított aktuális töltöttsége a műszerfalon jelenik meg, a számadat mellett fokozatosan erősödő fényjelzés is figyelmeztet a csökkenésre. Az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer km garancia érvényes (a teljes kapacitás 70%-áig). 1 év vagy 20 ezer km után az átvizsgáláson az ügyfél igazolást kap az akkumulátor aktuális kapacitásáról. Az első év után a szerviz minden időszakos átvizsgálás és karbantartás során (azaz 2 évente, illetve 40 ezer km után) kiállítja az igazolást.
KÖNNYŰ TÖLTÉS, MÉRSÉKELT KÖLTSÉGEK
A kompakt egyterűt használó ügyfelek jó része családi házban él, ezért könnyebben tudja autóját otthon tölteni. A töltés háromféle módon történhet. Green’up aljzatról egy éjszaka alatt majdnem teljesen feltölthető az akkumulátor, így másnap nyugodtan indulhatunk útnak.
- Otthoni töltés 2-es típusú kábellel (Franciaországban ez szériatartozék): otthon, a munkahelyen vagy nyilvános parkolóban is használható, szabványos 8 amperes aljzattal. 16 amperes Green’Up aljzattal és adapterrel a töltés időtartama a felére csökkenthető, azaz az akkumulátor kevesebb mint 15 óra alatt feltölthető.
- Gyorstöltés otthon vagy nyilvános töltőponton: 3,7 – 22 kW teljesítményű Wallbox gyorstöltő és 3-as típusú (opcióként rendelhető) kábel szükséges hozzá. A teljes töltési idő 7,4 kW-os Wallboxszal és egyfázisú kábellel 7 és fél óra, 11 kW-os Wallboxszal és háromfázisú kábellel 5 óra.
- Szupergyors töltés nyilvános töltőponton: max. 100 kW teljesítményű töltőn, 4-es típusú (azaz a töltőpont részét képező) kábellel működik. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor 30 perc alatt 80%-ra tölthető fel vele. Az ë-Berlingo a szegmens egyik legjobb töltési idejével büszkélkedhet.
A kompakt egyterűek igen praktikusak, de karosszériájuk nem kifejezetten aerodinamikus. Az elektromos technológia kifejlesztésének egyik legfontosabb célja e modellek esetében a környezeti hatások és az üzemeltetési költségek csökkentése – ezek a tényezők ugyanis rendkívül fontosak az ilyen modellt választó ügyfelek számára, akik gyakran korlátozott költségvetéssel bírnak. Az elektromos meghajtású modellekben nem kell motorolajat, légszűrőt, üzemanyagszűrőt, váltóolajat stb. cserélni. Karbantartásuk mintegy 30%-kal kerül kevesebbe, mint belsőégésű motorral szerelt társaiké, és üzemanyagköltségük is kifejezetten mérsékelt: az ë-Berlingo átlagos energiafogyasztása 100 km-en 18 kWh, ami kb. 3 € költséget jelent.
Ráadásul az ë-Berlingót időzítve is tölthetjük, olyan időszakra programozva a töltés megkezdését, amikor az elektromos energia ára alacsonyabb. Ezzel párhuzamosan – ha az autó töltőn van – időzíthetjük az utastér hőmérsékletének beállítását is, aminek nagy előnye az, hogy az akkumulátor nem dolgozik erőltetetten az út első néhány kilométerén, amikor hagyományos esetben a motor még hideg.
HASZNOS SZOLGÁLTATÁSOK A GONDTALAN ELEKTROMOS AUTÓZÁSÉRT
A My Citroën alkalmazás segítségével okostelefonon vagy tableten a távolból is ellenőrizhetjük az akkumulátor töltöttségi szintjét és aktuális hatótávját, beállíthatjuk az időzített utastér-fűtést és a programozott töltést. Ezeket a funkciókat az autó érintőképernyőjén, az „Energie” menüponton keresztül is elérhetjük. A programozható funkciók az otthoni- és a gyorstöltés esetén is használhatók, a beállításokat pedig bármikor módosíthatjuk.
A Free2Move alkalmazás azzal könnyíti a töltést és a parkolást, hogy (Franciaországban) több mint 220 ezer töltőpontot tart nyilván és képes megjeleníteni. Az aktuális hatótáv alapján tervezi meg az útvonalat, jelzi a közelben lévő szabad töltőpontokat, a töltéshez szükséges időt és a teljes feltöltés időtartamát is.
A Citroën azzal is segíti ügyfeleit az elektromos átállásban, hogy személyre szabott töltési megoldásokat ajánl, beleértve a szükséges berendezéseket (standard vagy Green’Up aljzat, illetve Wallbox), valamint azok felszerelését akár otthon, akár a munkahelyen. A márka számos európai országban kiválasztotta a javasolt partnercégeket: Franciaországban a ZEBorne és a ZEplug végzi az egyedi igényeknek és körülményeknek megfelelő megoldások tervezését magánszemélyek és vállalati ügyfelek számára egyaránt, családi házakban csakúgy, mint társasházakban.
DIZÁJN: A MEGHAJTÁS A STÍLUS RÉSZE
A Citroën stratégiája, hogy kínálata minden ügyfél számára biztosítsa a döntés szabadságát az igényeinek leginkább megfelelő meghajtási mód kiválasztásában. Az ë-Berlingo néhány külső jegye kifejezetten az elektromos meghajtásra utal: így az „ë” betű a hűtőrácson, valamint a modell neve előtt a csomagtérajtón. De az elektromosság világát szimbolizálja a lökhárítókon és az oldalsó Airbump® védőelemeken elhelyezett eloxált kék díszítés is. A töltőnyílás ugyanott kapott helyet, ahol a belsőégésű változatok üzemanyagtöltő nyílása található.
Az autó belsejében mindent úgy alakítottak ki, hogy megkönnyítse az új Citroën ë-Berlingo használatát. A középkonzolon az ë-Toggle elekktromos sebességváltó segítségével kapcsolhatunk Park, Reverse, Neutral, Drive és Brake között, és külön gombbal választhatunk a háromféle vezetési mód – Eco, Normal és Power – közül.
Az ë-Berlingo 8 hüvelykes érintőképernyőjének menüje egy „Energie” menüponttal gazdagodott: itt férünk hozzá az autó elektromos meghajtással kapcsolatos funkcióihoz, például az energiaáramlás ábrázolásához (amely valós időben mutatja meg az elektromos hajtáslánc működését, az aktuális vezetési módot, a motor működését és az akkumulátor töltöttségi szintjét), a fogyasztási statisztikákhoz (átlagos fogyasztás kWh/100 km), vagy az időzített töltéshez és a programozott utastérfűtéshez. Ezenkívül elérhető – a Feel Pack felszereltségi szinttől kezdődően szériában – egy másik, 10 hüvelykes numerikus kijelző is, amely optimális grafikai minőségben ábrázolja a vezetéshez szükséges információkat és a navigációt. Ezt a kijelzőt a vezető szabadon konfigurálhatja, beállítva a számára fontos információkat a navigációtól kezdve az energiaáramláson át a vezetést segítő rendszerekig.