Az ë-C3 a legjobb ajánlat a piacon
Ugye, Te is olvastad honlapunkon, hogy kedden a Citroen bemutatta a vadonatúj ë-C3-at?
- A kb. 320 km hatótávolságú ë-C3 23 300 euró* kezdőáron kerül forgalomba. A Citroën tehát kitart azon törekvése mellett, hogy az elektromos mobilitást mindenki számára elérhetővé tegye.
- Az egyaránt jól felszerelt „You” és „Max” változatra leszűkült kínálatnak köszönhetően egyszerűbb és átláthatóbb lett a vásárlói folyamat.
- 2025-ben egy 200 km hatótávolságú Citroën ë-C3 is érkezik, mely 19 990 euró kezdőáron kapható majd.
ÚJ PLATFORM A KÖLTSÉGOPTIMALIZÁLÁS JEGYÉBEN
A Citroën – Európában először – egy olyan platformra tervezte az új ë-C3-at, amelyet eleve tisztán elektromos meghajtású modellekhez fejlesztettek ki. Az autó a Stellantis rendkívül rugalmas, nemzetközi „Smart Car” platformjának egy továbbfejlesztett változatára épült, ami lehetővé tette a Citroën számára, hogy az új ë-C3-at már 23 300 eurótól* elérhetővé tegye a vásárlók számára.
„A globális Smart Car platformunk rendkívül hatékony, és a benne rejlő potenciált a helyben fejlesztett, régióspecifikus új Citroën modellek révén már most kihasználjuk az Európán kívüli piacokon, például Indiában és Dél-Amerikában. Az új európai ë-C3 számára is ez volt az ideális kiindulópont, és bár kezdettől fogva tisztán elektromos meghajtáshoz tervezték, elég rugalmas ahhoz, hogy belső égésű motoros hajtásláncokat is befogadjon, és ennél nagyobb vagy kisebb járművekhez – az SUV-kat is beleértve – is megfeleljen” –– mondta Laurence Hansen, a Citroën termék- és stratégiai igazgatója.
EGYSZERŰBB ÉS ÁTLÁTHATÓBB MODELLVÁLASZTÉK
A minél zökkenőmentesebb vásárlói élmény biztosítása kiemelt prioritást élvezett. Számos európai piacon ezért az új Citroën ë-C3-at azonos kezdőáron kínálják majd, ami a belépő „You” változat esetében 23 300 euró* lesz.
„Új autót vásárolni nem könnyű, hiszen át kell látni a választásra kínált modellváltozatok és a különböző fizetős opciók gyakran igen széles skáláját. A Citroënnél szeretnénk az egész folyamatot egyszerűbbé és igazságosabbá tenni egy két szintre épülő egyszerűsített választékkal, valamint az árképzés átláthatóbbá tételével” – nyilatkozta Federico Goyret, a Citroën marketingigazgatója.
A vadonatúj ë-C3-ból Európában egy racionalizált, mindössze két jól felszerelt változatból – „You” és „Max” – álló választék áll majd az ügyfelek rendelkezésre.
A belépő „You” változat magas szintű alapfelszereltséggel rendelkezik: LED-es első fényszórók, Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés, Active Safety Brake vészfékező rendszer, új Citroën Head-Up Display kijelző, Smartphone Stationnel kiegészülő My Citroën Play infotainment rendszer, elektromosan behajló külső visszapillantó tükrök, automatikus világításkapcsolás, hátsó parkolóradar, hátsó spoiler, sebességtartó és sebességhatároló automatika, manuális légkondicionáló és hat légzsák.
A magasabb szintű „Max” változat ezen felül a következőket kínálja: 17” gyémántcsiszolt könnyűfém keréktárcsák, eltérő színű tető, dekoratív tetőrudak, első és hátsó védőlemezek, 10,25” színes érintőképernyő mirroring funkcióval, Citroën Advanced Comfort® ülések, automata ablaktörlők, elektromosan behajló, fűthető külső visszapillantó tükrök, bőrhatású kormánykerék, 60:40 arányban osztott lehajtható hátsó üléspad, állítható vezetőülés, LED-es hátsó lámpák, sötétített üvegű hátsó ablakok, műbőr/szövet üléskárpitok, automata légkondicionáló, 3D navigációs rendszer, vezeték nélküli telefontöltés, tolatókamera, elektrokróm visszapillantó tükör és elektromosan működtetett hátsó ablakok.
A vadonatúj ë-C3 5 exkluzív színárnyalatban lesz kapható: hófehér, Monte Carlo-kék, elixírvörös, Merkúr-szürke és Perla Nera fekete. A Citroën védjegyének számító kétszínű fényezés a Max változaton a szériafelszereltség része: a tető fekete vagy fehér, és a hátsó háromszögablaknál lévő válaszvonal tökéletesen követi a hátsó oszlop fémlemezébe nyomott éles vonalat.
A CÉL A MÁRKA EURÓPAI POZÍCIÓJÁNAK MEGERŐSÍTÉSE
Az új ë-C3 az első olyan európai gyártó által készített többfunkciós, tisztán elektromos városi autó, mely ebben az árkategóriában ilyen szolgáltatásokat kínál. A gépjárművet a Párizs melletti Velizy-Villacoublay-ban székelő Automotive Design Network designstúdióban tervezték, és a szlovákiai Trnavában található Stellantis-gyárban fogják gyártani. Várhatóan 2024 második negyedévében érkezik a kereskedésekbe.
Miközben a Citroën arra számít, hogy az új ë-C3 jelentősen átírja a játékszabályokat az Európában tervezett és gyártott városi autók piacán, további jó hír vár azokra az autóvásárlókra, akik még olcsóbban szeretnének teljesen elektromos meghajtású autót vásárolni. A 320 km hatótávolságú új ë-C3-at 2025 tájékán egy 200 km hatótávolságú változat követi majd, ami 19 990 eurós árával még megfizethetőbbé teszi a vadonatúj modellt.
Az ë-C3 egy olyan C3 modellcsalád hírnöke, amely jelentős szerepet játszik majd az európai kínálat megerősítésében és a Citroën márka értékeinek a közvetítésében. Ezek a modellek tovább erősítik majd a márka versenypozícióját a piacon.
„Az a küldetésünk, hogy megerősítsük a Citroën jelenlétét az európai piacon, és legalább 5%-os piaci részesedést érjünk el. A 2024 elején érkező új ë-C3, mely egyszerre elektromos és megfizethető, döntő lépés e terv megvalósítása felé. A vadonatúj ë-C3 – az olyan modellek mellett, mint a megnövelt hatótávolságú új ë-C4 és az ë-C4 X, az új C5 Aircross Hybrid, a plug-in hibrid meghajtású új C5 Aircoss és C5 X vagy a teljesen egyedülálló Citroën Ami – fontos szerepet játszik az elektromos mobilitás elérhetővé tételére irányuló törekvéseink megszilárdításában is” – nyilatkozta Thierry Koskas.