Az e-C4 lehet a villanyautó pályázat egyik favoritja
Az ë-C4 ë-Style 50kW-os akkumulátorral, 11kW-os fedélzeti töltővel indul a legnagyobb támogatásért.
Az új Citroën ë-C4 100% Ëlectric ë-Style speciális szériája kiemelkedő kényelmével és gazdag felszereltségével, 11kW-os fedélzeti töltőjével az elektromos piac egyik favoritja lehet, mivel az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2021-ben is kiírta az elektromos autók beszerzésének támogatására vonatkozó pályázatot, és a 12 millió forintos értékhatár alatti modellekre 2,5 millió forint támogatást* biztosít. Minden Citroën márkakereskedés megtalálható a pályázat regisztrált márkakereskedések listáján a márka teljes elektromos kínálatával, és felkészülten várják az érdeklődőket. Az ë-C4 ipróbálható a Citroën márkakereskedéseiben, és a márka yártástervezéssel is felkészült a megnövekvő keresletre.
Mint ismeretes az elektromobilitás hazai elterjedésének előmozdítása, a közúti forgalom tisztábbá tétele érdekében 2021. május 17-én az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Klímavédelmi akciótervhez kapcsolódóan pályázati kiírást tett közzé az elektromobilitás elterjedésének ösztönzése érdekében, új, a pályázat benyújtását megelőzően forgalomba még nem helyezett, vagy a márkakereskedő, illetve az importőr által tesztautóként saját tulajdonban Magyarországon forgalomba helyezett (az első forgalomba állítástól a megrendelés dátumáig eltelt maximum 12 hónap és 6 000 km futásteljesítményen belül), tisztán elektromos személygépkocsik megvásárlásának valamint lízing keretében elektromos gépjárművek beszerzésének támogatására.
A pályázaton magyarországi lakóhellyel rendelkező természetes személyek, vagy magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező civil szervezetek, egyesületek vagy felsőoktatási intézmények indulhatnak.
A tisztán elektromos gépjárműre igényelhető támogatás sávosan elérhető. Elektromos autókra vonatkozóan 12 millió forint
vételárig maximum 50%, de legfeljebb 2,5 millió forint, 12 és 15 millió forint között maximum 1,5 millió forint támogatás pályázható.
AKÁR 30 PERC ALATT 80%-RA TÖLTHETŐ AKKUMULÁTOR
A Citroën 2021-ben az ë-C4 piacra dobásával belépett az elektromos gépkocsik piacára, és hogy mennyire komolyan gondolja a jelenlétét, arra az első elektromos modell technikai paraméterei, és az autó kialakítása a bizonyíték: a Citroën ë-C4 kiváló választás, jellegzetesen elegánsan Citroënes, jól felszerelt és az árkategóriájában kiemelkedő az kkumulátorkapacitása. A hasonló árú versenytársak méretben, helykínálatban, akkumulátorteljesítményben, hatótávban vagy a fedélzeti töltőkapacitásában elmaradnak a Citroën elektromos autójától. 2/4
A Citroën annak érdekében, hogy még többet tudjon ajánlani az érdeklődőknek létrehozott három „ë-Style” specifikációt, amelyek felszereltsége különböző igényekhez igazodik. A modellek fix konfigurációk, csak a színt kell hozzájuk kiválasztani. Ezzel a megoldással egy alap és két jól felszerelt modell közül tud választani az ügyfél, mégis mindháromra megkapja a maximális támogatást.
Stílus, kényelem, optimális felszereltség és környezettudatos vezetés: ez a tisztán elektromos Citroën ë-C4 ë-Style speciális szériája.
Fontos előnye az új ë-C4 ë-Style speciális szériának a ersenytársakhoz képest, hogy 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltőrendszer jár hozzá, mellyel akár 5 óra alatt feltölthető az kkumulátor, hiszen az új Citroën ë-C4-essel egy 22 kWos 3 fázisú nyilvános töltőoszlop eljesítményének 100%-a rendelkezésre áll. Az autó továbbá képes felvenni a 100 kW-os egyenáramú töltést (villámtöltés) is, így yilvános egyenáramú töltőoszlopról az ë-C4 akár 30 perc alatt eléri a 80%-os töltöttségi szintet.
Hőszivattyú gondoskodik a gazdaságos fűtésről és klímáról, ráadásul a hajtóakkumulátor-temperálás az optimális energiaáramlást is segíti. Az akkumulátorra 70%-os töltöttségig 8 évre vagy 160 000 km futáskorlátig szóló szerződéses jótállást biztosít a Citroën. Az ë-Style speciális széria alapfelszereltsége mindent tud, amit egy modern, kompakt villanyautónak tudnia kell: találhatók benne többek között LED fényszórók és első ködfényszórók kanyarodási fénnyel, hátsó parkolószenzorok, 10 collos, tekintélyes méretű digitális érintőképernyő hangfelismeréssel, valamint MP3-kompatibilis DAB rádió Bluetooth-szal és Mirror Screen funkcióval. A kellemes utazásról automata légkondicionáló gondoskodik aktívszenes szűrővel, amely távolról, a mobiltelefonról előre programozható, így beszálláskor az utastér már 21 fokos lehet.
HÁROM KÜLÖNBÖZŐ FELSZERELTSÉG 12 MILLIÓ FORINT ALATT
A gazdag alapfelszereltségű FEEL LIGHT ë-Style indulóáras ajánlata 11 330 000 forint, amely a támogatással még 2,5 millió forinttal csökkenhet. Ha tolatókamerát és ülésfűtést szeretne az ügyfél az új elektromos ë-C4-esébe, akkor a 3/4 FEEL ë-Style a neki összeállított változat! A FEEL PLUS ë-Style kiadás tolatókamerát, Citroën Connect Nav navigációs rendszert, színes head-up displayt, elektromosan behajtható külső visszapillantótükröket és fényre sötétedő belső visszapillantótükröt, sőt Citroën Advanced Comfort üléseket is kínál, még mindig a 12 millió forintos értékhatár alatt
maradva.
AKI MÉG TÖBB EXTRÁRA VÁGYIK, AZ IS BEFÉR 1,5 MILLIÓ FORINTOS TÁMOGATÁSI KERETBE
Aki a sláger-felszereltségnél egyedibb konstrukcióra vágyik, az is tud magának ë-C4-et konfigurálni, hiszen a választékból minden alapfelszereltségű verzió belefér a 15 milliós – s így 1,5 millió állami támogatásra jogosult – keretbe, sőt még feláras opciókat is választhatunk hozzájuk: a félautonóm vezetési módot kínáló Highway Driver Assist, a párhuzamos vagy merőleges parkolást megkönnyítő parkolóasszisztens, a kulcs nélküli nyitás-zárásindítás, a Hi-Fi rendszer, a Citroën ConnectedCAM™, vagy a nem mindennapi derűt és kényelmet jelentő napfénytető, a masszázsfunkcióval ellátott ülések vagy a feláras beltérhangulatok.
AKÁR 350 KM-ES HATÓTÁV
A legendás Citroën kényelemről az elektromos ë-C4-esben is a progresszív hidraulikával ellátott komfort futómű, a tekintélyes lábtér és az otthonosan puha, mégis kiváló tartást biztosító ülések gondoskodnak. Egy csodálatos hangszigetelt szoba az autó: a nyugalom szigete, buborék, védőburok. Az elektromos autózással ráadásul a kényelem ë-Comfort osztályba lép, hiszen nincs CO2-kibocsátás, nincs zaj és kellemetlen szag, nincs vibráció, hirtelen meglódulás és nincs sebességváltás, így zökkenőmentes és sima az utazás. A 260 Nm nyomaték azonnal rendelkezésre áll, az autó pedig 9,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, igazán élvezetessé téve a vezetést. A távolról is programozható szolgáltatások révén a mobiltelefonról is ellenőrizhető a töltöttség, azaz hogy mennyi áll még rendelkezésre a megnyugtató, akár 350 km-es hatótávból. Ha a vezető igazán környezettudatosan és hatékonyan szeretné az energiát felhasználni, akkor az országúton lejtmenetben vagy a 4/4 városban Brake üzemmódba kapcsol, és örömmel nyugtázza, hogy lassuláskor és fékezéskor milyen intenzíven termeli vissza az energiát az új Citroën ë-C4-es az akkumulátorába.
PROGRESSZÍV HIDRAULIKUS ÜTKÖZŐELEMEKKEL ELLÁTOTT FELFÜGGESZTÉS®: REPÜLŐSZŐNYEGEN UTAZUNK
Az új ë-C4 100% ëlectric ë-Style is megkapta a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott Citroën felfüggesztést®, amely hihetetlenül kényelmessé teszi az utazást, valóban azt az érzést kelti, mintha repülőszőnyegen ülnénk. A rendszer nemcsak az utazási kényelemre van jótékony hatással, hanem az autó dinamikájára és a vezetési élményre is.
A Citroën egyedülálló innovációjának célja, hogy hatékonyan kiszűrje az út okozta rázkódást. Ez a törekvés nagyon kedves a márka ügyfelei számára, a legújabb fejlesztés pedig a Citroën teljes szakértelmének és tapasztalatának kiteljesedése. A futómű kényelme 100 éve része a márka örökségének, ehhez ragaszkodnak az ügyfelek, mert ezt a piacon sehol máshol nem találják meg.
Az új felfüggesztés kifejlesztése során 20 szabadalmat védett le a márka. A rendszer működési elve igen egyszerű: míg a hagyományos futómű lengéscsillapítóból, rugóból és mechanikus ütközőelemből áll, a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztésben két hidraulikus ütközőelem kap helyet, a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően.
A felfüggesztés az igénybevételtől függően így két ütemben működik:
– Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék az autó kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. Ezt nevezzük epülőszőnyeg-hatásnak.
– Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel.
Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás, az utasok az út zökkenéseitől védve utaznak.
- A 2,5 millió forint állami támogatás értékhatára 5 személyes autók esetében 12 millió forintos, 7 vagy több személyes autók esetében 14 millió forintos vételár. A 1,5 millió forintos állami támogatás 5 személyes autók esetében 12 és 15 millió forintos vételár között, 7 vagy több személyes autók esetében 14 és 17 millió forintos vételár között vehető igénybe. A pályázat feltételei itt találhatók:
https://elektromobilitas.ifka.hu/medias/17/e_auto_2021_lakossag_palyazatikiaras_elektromosgjmbeszerz.pd