Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Az E-mobilitás lehet az út a környezetbarát közlekedés felé?

Posted on 2017.09.24.2020.05.08. By AztaCARom

Magyarországon jelenleg kb. 3000 elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül jóval kevesebb, körülbelül 1200 darab tisztán elektromos meghajtású. Az e-mobilitás gyors és széleskörű elterjedése függ a töltőinfrastruktúrától. Hazánkban mindeddig 200 töltőállomást telepítettek. A közlekedés alternatív megújulására már csak azért is égetően szükség van, mert a rendszerváltás óta a közlekedési szektor ÜHG-kibocsátása az európai uniós átlaghoz képest hazánkban jóval nagyobb mértékben, 27%-kal növekedett. A Klímabarát Települések Szövetsége által szervezett rendezvény szemléletformáló előadásán elhangzottak alapján az elektromos és az autonóm járművek hatékony eszközei lehetnének e folyamat lelassításának, majd pedig megfordításának is.

„A közlekedés a teljes energiafogyasztásnak körülbelül a 25 %-át teszi ki az Európai Unióban, és ezt az energiaigényt jelentős mértékben kőolaj bázisú energiahordozókkal fedezzük. Egy technológiai váltás a hajtástechnológiában jelentősen csökkenteni tudja a közlekedés okozta környezetszennyezést.” – hangzott el Dr. Csiszár Csaba, Hogyan alakul át a közlekedés? Elektromobilitás és autonóm járművek című előadásában szeptember 21-én, a 12. kerületi Barabás Villában, ahova a mostoha időjárási viszonyok ellenére szép számmal érkeztek érdeklődők. A BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszékének egyetemi docense prezentációjából egyedülállóan részletgazdag kép rajzolódott ki az e-mobilitás és az autonóm járművek jelenlegi helyzetéről és a bennük rejlő jövőbeli lehetőségekről is. Dr. Csiszár Csaba az alkalmon bemutatott eredményeit Csonka Bálint és Földes Dávid fiatal kutatókkal közösen jegyzi.

Magyarországon 2017-ben becslések szerint 3000 elektromos jármű vesz részt a közlekedésben, amelyek közül körülbelül 1200 darab tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi lesz forgalomban. Egy nem reprezentatív felmérés alapján, a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.

Az e-mobilitás gyors és széleskörű elterjedése függ a töltőinfrastruktúrától. Hazánkban mindeddig 200 töltőállomást telepítettek. Az e-járművek eddigi lassú piaci felfutásának okai közé tartoznak a magas vételár, a korlátozott hatótáv (az itthon forgalmazott autók esetében ez kb. 150 km), a töltőállomások viszonylag csekély száma, a hosszú töltési idő, valamint az akkumulátor rövid élettartama. Mindezek negatív hatásához hozzájárul még a lakosság új technológiától való idegenkedése is. Dr. Csiszár Csaba ugyanakkor arról számolt be, hogy egy 2016-ban végzett kutatás alapján Magyarország átjárhatóságát biztosítani lehet 70 darab, összetett szempontrendszer alapján kijelölt, optimális helyszínre telepített töltőállomással.

A közhiedelemmel ellentétben az, hogy rácsatlakoztatjuk az autónkat a töltőállomásra, nem feltétlenül jár együtt az elektromos áram szolgáltatásának azonnali megkezdésével. Ennek rendelkezésre állása függ ugyanis az energiaszolgáltató aktuális kapacitásától. A Smart Grid koncepció többek között e problémának valós megoldását jelentené. Az elektromos járművek intelligens töltésvezérlése a hálózat terhelése alapján kisimíthatja az igények és a kapacitások eltérő ingadozásából adódó különbségeket. Az e-mobilitás fejlődésével párhuzamosan fejlesztik az okos járműveket, infrastruktúrát és szolgáltatásokat is. Dr. Csiszár Csaba és kutatótársai többek között ezek és a felhasználói igények összehangolásának lehetőségeivel foglalkoznak rendszerszemléletű, felhasználóorientált kutatásaikban.

És hogy miért tekintenek a szakemberek az e-mobilitás elterjedésére az üvegházhatású-gázok hatékony eszközeiként? A Klímabarát esték programsorozat aktuális előadásán erre a következő válasz érkezik az előadótól: Bár „egy elektromos jármű gyártása nagyobb környezetszennyezéssel jár, mint egy hagyományos benzin vagy dízel üzemű járműé (…), a hajtástechnológiával együtt például a fékrendszer is átalakul, így a beépített anyagok nem terhelik a környezetet (pl. mágnesen fékek). A járművek az üzemanyag mellett nem igényelnek kenőanyagokat (olaj) sem. A megújuló energiaforrásból származó árammal hajtott jármű az életciklusa végén összességében általában kisebb terhelést jelent a környezete számára. A tisztán elektromos járművek csak annyira környezetbarátak, amennyire az áram előállítása.”

A rendezvényen olyan hétköznapi és praktikus kérdésekre is választ kapunk, mint hogy Megéri-e 2017-ben e-autót vásárolni Magyarországon? Mi a különbség az automata és az autonóm járművek között? Hogyan lesz a jármű vezetőjéből annak felhasználója? Mik az autonóm járművek technikai és etikai határai? Kovács Lajos, az est házigazdája és a Klímabarát Települések Szövetségének elnöke az est zárásaként megköszönte Csiszár Csabának, hogy előadásával „felvillanyozta” a jelenlévőket, és mindenkit sok szeretettel meghívott a Klímabarát esték következő, 2017. október 17-én tartott programjára, melynek vendége Juhász Árpád, a neves és sokak által a televízió képernyőjéről is ismerős geológus lesz. A Klímabarát estéket a Szövetség Budapest Főváros 12. kerület Hegyvidéki Önkormányzatával közösen szervezi.

A 2017 márciusában hagyományteremtő szándékkal útjára indult programsorozat két részből épül fel: a körülbelül egyórás előadást ugyanilyen hosszú kötetlen beszélgetés követi. A rendezvény az éghajlatváltozás témakörét, annak hazai kihívásait, negatív hatásainak mérséklésének módjait és a visszafordíthatatlan folyamatokhoz való alkalmazkodás lehetőségeit interdiszciplináris prizmán keresztül ismerteti meg a laikus és szakmai közönséggel. Célja, hogy minden egyes ember a saját lehetőségeihez mérten részt vállaljon egy élhető és fenntartható jövő megteremtésében, és elsajátítsa az ehhez elengedhetetlen környezettudatos szemlélet alapjait.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:BKK, BKV, e-autó, e-car, e-mobilitás, európai mobilitási hét, közlekedés, lezárás, szivatás, szopatás, terelés, tömegközlekedés

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Négy újabb európai országban indítja kerékpárbérleti szolgáltatását a kínai ofo
Next Post: Kiss Norbi nehéz vasárnapja Le Mansban

Kapcsolódó cikkek

  • Megkezdődött az új Volkswagen T-Roc értékesítése Ctrl+C - Ctrl+V
  • Végre egy normális határozat! Hírek
  • A Honda X-ADV stílusa és felszereltsége Bemutató
  • Kimi: "Ahogy mindig, most is nyerni akartam" Hírek
  • BMW M2 képgaléria Bemutató
  • Elkészült a Ford 40 milliomodik F-sorozatú autója Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. június
hKscpsv
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
« máj    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Székely Bertalan lovának csontváza is megtekinthető lesz a Múzeumok Éjszakáján, a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
  • FLASH: A villám is bemutatkozott
  • Fókuszban a biztonság
  • Ipari méreteket öltött a telefonok feltörése
  • A 60 éve meggyilkolt John F. Kennedyről jelent meg könyv
  • Van képünk hozzá (23.06.08.) –  Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition
  • Kibővített kapacitás és minőségi szolgáltatások a nyári szezonban
  • Van képünk hozzá (23.06.07.) –  Megújul a Toyota Yaris
  • A nyaralás mindig a repülőtéren kezdődik
  • Van képünk hozzá (23.06.06.) –  Toyota Tacoma Trailhunter
  • A dokkban végzett tesztek után folytatódik a kínai szállodahajó építése
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • A SPAR szupermarketek mától több mint 1200, az INTERSPAR hipermarketek több mint 1100 akciós ajánlattal várják vásárlóikat
  • A 4. az Anyukám Mondta
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Az új Yadea F200 robogót a Porschével tervezték? Bemutató
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT