Az e-mobilitást segítő oktatási és kutatási projekt zárult le három egyetemen
Az e-mobilitást segítő oktatási és kutatási projekt zárult le a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, a Neumann János Egyetemen és a Szegedi Tudományegyetemen – tájékoztatta a szegedi intézmény közkapcsolati igazgatósága az MTI-t.
A közlemény szerint napjainkban az e-mobilitás – amely egyaránt jelenti a tisztán elektromos és a hibrid hajtást – alapjaiban változtatja meg a szakemberek és a laikusok szemléletét, mert így már elérhető közelségbe került számos olyan közlekedési megoldás, amely hozzájárul a fenntartható fejlődéshez.
Az e-mobilitás fejlődése elképzelhetetlen az anyagtudomány, a lézerfizika, a kémia, az informatika, a mérnöki tudományok összehangolt alkalmazása nélkül. Az e-mobilitás robbanásszerű fejlődését egyrészt a nemzetközi szakirodalom, másrészt a tisztán elektromos, illetve hibrid hajtású járművek egyre szélesedő piaci térnyerése illusztrálja leghitelesebben.
A projekt döntően a tudásbázist bővítő, a kutatói utánpótlást biztosító, a műszaki képzéseket, valamint a tudás- és technológiatranszfert erősítő tevékenységekre fókuszált.
A három egyetem együttműködésében megvalósított négy és fél éves program költségvetése megközelítette az 1,15 milliárd forintot. A partnerintézmények egymás kompetenciáit jól kiegészítve, egymástól is sokat tanulva foglalkoztak olyan területekkel, mint a hibridhajtás energiamenedzsmentje, az akkumulátorok és akkupakkok fejlesztése és menedzsmentje, újszerű emissziómérési metodika fejlesztése, az anyagtechnológiai és -vizsgálati módszerek fejlesztése. Kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a hibridhajtás koncepcionális elképzelései miként alkalmazhatók a tisztán elektromos, illetve elektromosan segített repülés területén. Közösen dolgozták ki a nyílt innováció újszerű módszertanát, és vezették be azt a tevékenységükben, és építették ki kapcsolataikat a civil szféra képviselőivel – áll a közleményben.