Az E.ON Csoport és a MAN a teherautók számára alkalmas töltőhálózatot épít Európában
- A két vállalat megállapodása nagyban segíti a nehézgépjárművekre megállapított kibocsátási célok elérését, illetve a fenntartható logisztika és a zöld ellátási láncok megteremtését
- Az együttműködés értelmében a teherautótöltőhálózathoz mintegy 170 helyszínen 400 töltőpont fog tartozni Európa-szerte
- Németországban az eddigi legnagyobb, elektromos haszongépjárművek számára alkalmas nyilvános töltőhálózat fog kiépülni, mintegy 125 helyszínnel
- Az első helyszín idén nyílik meg – 2025 végéig mintegy 80 töltőpont készül el
Megállapodást kötött a nemzetközi E.ON Csoport és a MAN Truck & Bus arról, hogy jelentős mértékben bővítik a haszongépjárművek elektromos töltőinfrastruktúráját Németországban és egész Európában. Az energiavállalat és a haszongépjármű-gyártó együttműködésében mintegy 170 helyszínen hozzávetőleg 400, elektromos tehergépkocsik számára használható töltőállomás létesül Európa-szerte. A nagyszabású fejlesztés a MAN meglévő hálózatára épül – ezt teszik alkalmassá más gyártók járműveinek töltésére is. Egyedül Németországban 125 helyszínt terveznek átadni a közeljövőben, amivel az ország eddigi legnagyobb, nehézgépjárművek számára használható nyilvános töltőhálózata jön létre. A többi töltőállomás Ausztriában, az Egyesült Királyságban, Dániában, Olaszországban, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon jön létre.
„Európa azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2040-ig 90%-kal csökkenti a teherautók károsanyag-kibocsátását. Az elektromobilitás fejlesztése elengedhetetlen feltétel ahhoz, hogy ez a cél teljesüljön” – mondta el Leonhard Birnbaum, az E.ON SE vezérigazgatója. „Komoly befektetéseket hajtunk végre azért, hogy valódi áttörést érjünk el az elektromos nehézhaszongépjárművek infrastruktúrájának fejlesztése terén, és annak érdekében, hogy elinduljon a fenntartható logisztika és a zöld ellátási láncok kiépülése. Szinte az összes nagy gyártó arra összpontosít jelenleg, hogy fejlessze az elektromobilitást. Ahhoz, hogy átütő erejű eredményeket érhessenek el, egy nagy teljesítményű, egész Európára kiterjedő töltőhálózati infrastruktúrára is szükség van. Büszkék vagyunk arra, hogy a MAN-nal közösen ennek a fejlesztésnek az élvonalában lehetünk.”
Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezérigazgatója hozzátette: „Ahhoz, hogy a közlekedés átalakítása sikeres lehessen, körülbelül 50 000, a teherautók által használható töltőállomásra lesz szükség Európában 2030-ig. Elektromos járművek gyártójaként természetesnek tartjuk, hogy ezrek kiépítéséhez mi is hozzájárulunk. Örülünk, hogy az E.ON elkötelezett partnerként részt vesz a kiszolgáló pontjaink elektrifikációjában. Ezzel egy újabb jelentős lépést teszünk abba az irányba, hogy létrejöjjön egy nyilvános töltőhálózat. A célok eléréséhez nagy szükség volna ugyanakkor arra is, hogy a politikai döntéshozók minél hamarabb támogatásukat adják ehhez a projekthez, hogy a hálózat igazán széles körben kiépülhessen.”
Az új töltőállomásokat a MAN meglévő szervízpontjaira telepítik, amelyeket stratégiai megfontolások alapján választanak ki. Ezek elsősorban olyan területekre esnek majd, ahol nagy a teherautóforgalom, illetve amelyek autópályák közelében vannak. Így a nyilvános töltőállomásokat könnyen útba ejthetik majd a fuvarozók a mindennapi munkájuk során. A helyszíneket úgy alakították ki, hogy azok kifejezetten az elektromos haszongépjárművek igényeit szolgálják ki. A teherautók, buszok különösebb manőverezés nélkül is át tudnak majd hajtani a töltőállomásokon. Ahol csak mód van rá, az állomásokat a MAN szervízpontjaitól elkülönítve építik ki – vagyis a töltőállomásoknak külön be- és kijárata lesz –, így biztosítható a töltőhelyek nyilvános megközelíthetősége bármilyen gyártmányú jármű számára. A sofőrök egész nap igénybe vehetik a meglévő töltőhely-infrastruktúra egyéb szolgáltatásait is, például a pihenőszobákat és illemhelyeket.
A helyszíneket több lépcsőben fogják kiépíteni. Első lépésként minden egyes töltőpontot ellátnak egy 400 kilowattos töltőállomással. Ezek lehetővé teszik, hogy egy átlagos elektromos meghajtású teherautó körülbelül 45 perc alatt 300 kilométer megtételére elegendő töltést vegyen fel. A későbbiekben a töltőpontokat MCS töltési szabványt alkalmazó, megawattos töltésre is képes rendszerrel fogják bővíteni.
Több iparág fog össze azért, hogy a teherautók töltőhálózatának fejlesztése felgyorsuljon
A tervek szerint az új hálózat első 80 töltőpontját 2025 végéig hozzák létre. Sukhjinder Singh, az E.ON leányvállalata, az E.ON Drive Infrastructure (EDRI) vezérigazgatója kijelentette: „Mérföldkő jelentőségű a MAN Truck & Bus-szal megkötött partnerségünk, amely egy fenntarthatóbb tehergépjármű-közlekedéshez fogja az iparágat elvezetni. Azzal, hogy a MAN már meglévő szervízhálózatának képességeit az E.ON-nak az elektromos töltőállomások kiépítésében megszerzett know-how-jával egészítjük ki, új sztenderdet állítunk fel az elektromobilitás terén a haszongépjármű-szektorban.”
Friedrich Baumann, az MAN Truck & Bus SE értékesítési és ügyfélmegoldásokért felelős igazgatósági tagja hangsúlyozta: „Az új eTruck járművünk, amelynek sorozatgyártását ebben az évben kezdjük el, szinte bármilyen feladatra alkalmas lesz. A jármű piaci fogadtatása eddig rendkívül pozitív volt. Ugyanakkor a megfelelő töltőhálózat megléte kulcsfontosságú tényező lesz abból a szempontból, hogy az ügyfeleink vajon tényleg átállnak-e dízelről az elektromos meghajtásra. Éppen ezért üdvözöljük a kezdeményezést, amelynek keretében az E.ON-nal közösen láthatjuk el elektromos töltőállomásokkal a szervízhálózati pontjainkat.”
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!