Az elektromos autóknak és a szintetikus üzemanyagoknak együtt kell létezniük
Nem a belső égésű motor, hanem a fosszilis üzemanyagoktól való függőség az igazi probléma.
Az Autocar Business legutóbbi szemináriumának vendégei egyetértettek abban, hogy a szintetikus üzemanyagokkal hajtott járművek nem versenytársai az elektromos járműveknek, hanem kiegészítik őket, ezért életképes alternatívának kell tekinteni őket a szén-dioxid-semlegesség felé vezető úton.
A Mazda európai kutatási vezetője, Christian Schultze szerint, mivel az e-üzemanyagok a jelenlegi és jövőbeli belső égésű motoros autókban is használhatóak, ezért ha nem csupán az elektromos járművekre koncentrálunk, gyorsabban érhetjük el a klímasemlegességet. Különféle megoldási lehetőségekre van szükség, szóval mi okunk lenne eleve elvetni az egyik technológiát?
Schultze elmondta, mindkét technológiának megvannak az előnyei és hátrányai is. A belső égésű motorok zajosak, míg a villanyautóknak a hosszabb távok megtétele okoz nehézséget. Úgy véli, a megoldás az lehet, ha kihasználjuk mindkét technológia jó pontjait a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében, ahelyett, hogy egyetlen technológiára összpontosítanánk az erőforrásokat.
Steve Sapsford, az SCA autóipari tanácsadóvállalat szakembere hozzátette, elképzelhető, hogy nem a belső égésű motorok jelentik az alapvető problémát, helyette inkább a fosszilis energiahordozóktól való függésünket kellene megszüntetni. Sapsford kifejtette, jelen pillanatban a bioüzemanyagokra kellene összpontosítani, melyek keverhetőek a jelenlegi benzinnel és gázolajjal. Meglátása szerint az e-üzemanyagok ára 2030-ra egálban lehet a jelenlegi benzinárakkal.
Paddy Lowe, a Mercedes F1-es csapatának korábbi technikai igazgatója elmondta, a motorsport egy nagyszerű terület az új technológiák kipróbálásának és népszerűsítésének. A Formula E után jöhetnek a hidrogénhajtású versenyek és a szintetikus üzemanyagokkal hajtott versenyautók is.
Forrás:
Autocar & mahzrt.hu