Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell
: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija
Csúcsteljesítmény és fenntarthatósági elvek a versenypályán
- A Goodyear a világ legerősebb túraautóinak kizárólagos abroncsszállítója
- A Pure ETCR sorozatba fejlesztett gumit az Eagle F1 SuperSport közúti abroncs inspirálta
- A héten kezdődik az októberi bemutató futamokat megelőző tesztelés
A Goodyear bemutatta az egyedi Eagle F1 SuperSport versenyabroncsot, amellyel az összes autó rajthoz áll a Pure ETCR-ben, a világ első teljesen elektromos, több márkát is felvonultató túraautó-versenysorozatában. A Goodyear az izgalmas, új bajnokság kizárólagos abroncsszállítója és alapító partnere.
Az egyedülálló futófelületi mintázatú Pure ETCR abroncs a Goodyear nagy teljesítményű Eagle F1 SuperSport termékcsaládjának legújabb tagja. Technológiáját tekintve sokban hasonlít az Eagle F1 SuperSport közúti abroncsra, azonban úgy optimalizálták, hogy maximális teljesítményt nyújtson a Pure ETCR idén bemutatkozó több száz lóerős elektromos túraautói számára.
Közúti abroncstechnológia, mint a versenyabroncs alapja
Az egyedi Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR abroncs megjelenése nagyon hasonló a közúti abroncséhoz, ugyanazt az elképzelést testesíti meg és többnyire azonos technológiákat vonultat fel. Ilyen közös technológia például a Power Shoulder és a High Force Construction, melyek kulcsfontosságúak a teljesítmény maximalizálásához a közúti autók és az 500 kW-os (670 lóerős) Pure ETCR versenyautók esetében egyaránt.
A teljes Eagle F1 SuperSport termékcsalád a Goodyear autó- és motorsportok területén szerzett széles körű – úgy közúton, mint a versenypályákon szerzett tapasztalatára építenek. Ezek az előnyök oda-vissza működnek: a közúti abroncsok esetében alkalmazott innovatív technológiák alapként szolgálnak a versenyre szánt Pure ETCR abroncsokhoz.
A közúti abroncsokon a Power Shoulder technológia masszív zárt külső mintázata javítja a kanyarodási teljesítményt, míg a High Force Construction megoldás rendkívül kemény oldalfali kialakítása jobb kezelhetőséget és vezetési stabilitást biztosít. Mindkét technológia kulcsfontosságú az Eagle F1 SuperSport Pure ETCR változatában is, ám a külső váll a versenyekre további megerősítést kapott. Az eredmény egy egyedülálló abroncs, amely stabilitást és kiváló kanyarodási teljesítményt kínál a világ legerősebb túraautói számára.
Egy gumi minden pályára – a fenntarthatóság szolgálatában
A motorsportnak ezen a szintjén szokatlan a futófelületi mintázattal ellátott abroncsok használata, azonban lehetővé teszi, hogy a Pure ETCR csapatok ugyanazokon az abroncsokon versenyezzenek nedves és száraz körülmények esetén is, így nem szükséges a szokásoknak megfelelően száraz pályán sima, slick abroncsokat, vizes pályán pedig mintázatos abroncsokat használni. Egyetlen abroncsspecifikáció használatával az is elkerülhető, hogy három vagy négy gumiváltozatot kelljen elszállítani a világ számos pontjára, ahol a futamokoat rendezik. Mindez összhangban áll a Goodyear és a Pure ETCR fenntarthatósági elveivel is.
Megbirkózni az azonnali nyomatékkal
Az elektromos versenyautók nyers erejéből fakadóan a Pure ETCR számos speciális technikai kihívást rejt magában. A versenyautók a gyártók közúti modelljein alapulnak és hasonló kinézetűek, mint a közepes méretű, négyajtós ferdehátú és szedán kivitelek. Az elektromos járművek nehezebbek, mint benzines vagy dízelmotoros társaik, azonban hihetetlen mértékű nyomatékot biztosítanak a pilótának, és akár 500 kW-os teljesítményükkel a versenypályák legerősebb elektromos járművei közé tartoznak.
Az egyedi tulajdonságokból következik, hogy a Pure ETCR autóknak olyan abroncs kell, amely megbirkózik a hatalmas erőkkel és az azonnali nyomatékkal, miközben kiváló tapadást és húzóerőt biztosít.
A pályán a héten indul a tesztelési program
Több hónapos laboratóriumi fejlesztést és finomhangolást követően a Pure ETCR specifikációjú Eagle F1 SuperSport abroncsot a héten tesztelik először versenypályán a franciaországi Alès-ben, majd a következő néhány hónapban folytatódik a COVID-19 járvány miatt átszervezett versenynaptár első, októberi állomásai előtt. A bemutató versenyek a dániai Koppenhágában, az egyesült királyságbeli Goodwoodban, a spanyolországi Aragónban, valamint az olaszországi Adriában lesznek októberben és novemberen, egy hathetes időszakban.
Bernd Seehafer, a Goodyear EMEA régió műszaki projektvezetője elmondta: „Számos kihívással néztünk szembe, amikor az Eagle F1 SuperSport abroncsokat fejlesztettük a Pure ETCR bajnokság számára, nem utolsósorban a szoros határidők, valamint a COVID–19 vírus és a karantén állította nehézségek miatt. Az eredmény egy olyan különlegesen innovatív abroncs lett, amely maximálisan igazodik az elektromos túraautók bivalyerős teljesítményéhez. Büszkék vagyunk arra, hogy a gumi sok tekintetben egyezik az Eagle F1 SuperSport közúti változatával. Ez jól jelzi, milyen értékesek a motorsportokban szerzett tapasztalatink a közúti abroncsok fejlesztése során.”
A Goodyear Eagle F1 SuperSport versenyre szánt termékcsaládjának változatait számos magas szintű és rangos bajnokságban használják, beleértve a FIA WTCR túraautó-világkupát is, amelynek kizárólagos abroncsszállítója ebben az évadban a Goodyear lett. Ez a benzines túraautó-versenyek legfelső kategóriája, melynek promótere – éppúgy, mint a Pure ETCR bajnokságé – a Eurosport Events.