Az elektromos Mustang Super Cobra Jet 1800 prototípus megdöntheti az elektromos autók NHRA világrekordját
A Ford Performance folyamatosan tökéletesíti elektromos hajtású versenygépeit; ennek eredményeként született meg a Mustang Super Cobra Jet 1800, az NHRA gyorsulási világrekordját tartó Mustang Cobra Jet 1400 utódja. Az új prototípus arra épült, hogy az elektromos autók negyed mérföldes gyorsulási versenyén megdöntse a Cobra Jet 1400 világrekordját, ami 8,128 másodperc alatt gyorsított 276,7 km/órás tempóra.
A rekordot 2021 júniusában állította fel Bob Tasca III az ohiói Norwalkban a Cobra Jet 1400-assal, amely a Ford Performance, az MLe Racecars, az AEM-EV, a Cascadia Motion és a Watson Engineering együttműködésével készült. A sikert követően a Ford Performance által vezetett csapat visszatért a rajzasztalhoz, és nekiláttak tovább tökéletesíteni a futóművet, a hajtásláncot és a vezérlőrendszereket. Ehhez a projekthez a Ford Performance elővette a híres Super Cobra Jet nevet, amit először az 1969-es évjáratú Mustangoknál használtak a Cobra Jet csomag továbbfejlesztéseként.
„Arra törekszünk, hogy a motorsport összes szegmensében próbára tegyük magunkat,” nyilatkozta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „A gyorsulási verseny továbbra is tökéletes a termékek és technológiák éles teszteléséhez, és izgatottan várjuk, hogy képesek leszünk-e megdönteni a saját negyed mérföldes rekordunkat.”
Elődjéhez hasonlóan a Super Cobra Jet 1800 hajtáslánca is négy PN-250-DZR inverterből és az ezekkel párosított két DS-250-115 elektromotorból áll, de a Liberty sebességváltó új, akárcsak a Ford Performance és MLe Racecars közös tervezésű, kisebb tömegű akkumulátorrendszere. A vonóerőt a PME mérnökei által áttervezett, tökéletesített geometriájú hátsó futómű továbbítja az aszfaltra a nagyobb méretű Mickey Thompson dragster-radiálgumikon keresztül.
A teljesítmény optimális leadását a Ford Performance szabadalmaztatott vezérlőszoftvere irányítja, amely AEM-EV hardveren fut, új adatgyűjtő rendszerrel és teljesítményelosztó rendszerrel, amelyeket házon belül terveztek.
“Ezek a módosítások hatalmas változást eredményeztek: az autó tömege több száz kilóval csökkent, a teljesítmény pedig 1800 lóerőre nőtt,” mondta el Rushbrook.
A teljes karosszériás elektromos autók új gyorsulási rekordjának beállítása mellett a Super Cobra Jet 1800 más eredményekre is pályázik: ilyen például az elektromos autók, illetve a kétkerék-meghajtású elektromos autók legjobb 0-95 km/órás gyorsulási idejének megfutása az NHRA Four-Wide Nationals versenyen április 14-16-án Las Vegasban, ahol MLe Racecar társalapítója és a program hivatalos tesztpilótája, Pat McCue ül a volán mögött.