Az elektromos üzemmódhoz optimalizált vezetőfülke
A középkonzol a következőképpen alakult át:
- itt kapott helyet, tökéletesen ergonomikus módon, az új „e-Toggle” sebességváltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között,
- itt találjuk a 3-féle vezetési mód kiválasztására szolgáló gombot,
- a felső részre pedig tárolórekesz került.
Az új PEUGEOT e-PARTNER 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk:
- Eco(60 kW, 190 Nm) : takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért,
- Normal(80 kW, 210 Nm) : optimális üzemmód a mindennapi használathoz,
- Power(100 kW, 260 Nm) : nehéz rakomány szállításához kialakított üzemmód.
Kétféle fékezési lehetőség áll rendelkezésre, melyek különbözőképpen járulnak hozzá az akkumulátor töltéséhez:
- normál, amely a belső égésű motorral szerelt változathoz hasonló élményt nyújt,
- fokozott (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) amely a gázpedál felengedésekor lép működésbe, erőteljesebb fékezést tesz lehetővé a fék érintése nélkül is, a fékezési energia visszanyerésével egyben növeli a hatótávot.
Az új PEUGEOT e-PARTNER minden változatában elektronikus kézifék működik, ami újdonság a modell történetében. Az új megoldás – azonkívül, hogy helyet szabadít fel a padlón – kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi használatot.
A PEUGEOT i-Cockpit® műszaki megújuláson men tát: új kijelző segíti a vezetőt abban, hogy a 100%-ban elektromos meghajtású gépkocsi tökéletes kezeléséhez szükséges minden információ rendelkezésre álljon:
Opcióként ugyanis – az elektromos furgonok között elsőként – elérhető a 100%-bandigitális, 10 hüvelykes HD kijelző, amely a PEUGEOT legfrissebb grafikai világának megfelelően jeleníti meg az információkat, ráadásul teljes egészében személyre szabható, egyénileg beállítható.
A kijelzőn többféle módon jeleníthetjük meg az adatokat, a vezető pedig a kormányon lévő választógombbal böngészhet az egyes módok között , így ki-ki ízlése szerint állíthatja be a saját PEUGEOT i-Cockpit®-jét. Igény szerint megjeleníthetjük a navigációt, az elektromos energia áramlásának alakulását, a vezetést segítő rendszereket, stb.
Megújult az analóg műszeregység is, elsősorban azért, hogy az elektromos üzemmóddal kapcsolatos információkat megjelenítse: külön kijelzőn figyelhetjük a fogyasztás alakulását (energiatakarékos működésnél ECO, maximális teljesítmény-kifejtésnél POWER), illetve az energia visszanyerésének folyamatát (CHARGE),
- külön kijelző mutatja a hűtő- és fűtőrendszerek (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását,
- saját kijelzőt kapott az akkumulátor töltöttségi szintje,
- színes kijelző jeleníti meg az energiaáramlás folyamatát, a töltés státuszát (éppen zajló vagy előre programozott), a fedélzeti számítógép által szállított információkat és a hátralévő hatótávot.
Központi, könnyen elérhető helyen találjuk az érintőképernyőt, amely a TomTom Traffic 3D navigációs rendszert is magában foglalja. Az érintőképernyő „Electric” menüpontjában érjük el a következő funkciókat :
- „Flux” – az energiaáramlás megjelenítése,
- „Statistiques”– fogyasztási statisztikák megjelenítése,
- „Charge”– időzített töltés beprogramozása.
Ezeken kívül megjeleníthetjük a közelben található töltőpontokat, illetve azt a zónát is, amelyet az aktuális
töltöttséggel még elérünk, valamint beprogramozhatjuk az utastér hőmérsékletének automatikus beállítását is.
Élvezetes vezetés és praktikum a mindennapokban: Next Gen Small e-Van adaptability:
Az új PEUGEOT e-PARTNER külső méreteit tekintve kompakt, terhelhetősége viszont maximális, mivel az akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti a raktér méretét.
Az akkumulátor elhelyezése jót tesz a karosszéria stabilitásának is, az optimális súlyeloszlással a belsőégésű változatokhoz hasonló vezetési kényelmet biztosít.
A futómű kényelme kifogástalan, a lengéscsillapítók és a speciális rugók üres és megrakodott állapotban egyaránt a legmagasabb szintű komfortot nyújtják.
Az új PEUGEOT e-PARTNER vezetője minden helyzetben könnyedén helytáll: a speciálisan kialakított kormányszervó állandó 10,8 méteres fordulókört garantál (Standard változat, járdák között), azautó magassága pedig nem haladja meg a 190cm-t, aminek köszönhetően a parkolóházak többségébe nyugodtan behajthatunk vele.
Az új PEUGEOT e-PARTNER ugyanazokban a változatokban kapható, mint a belsőégésű motorral szerelt verzió, így minden célra tökéletesen használható:
- furgon(2 hosszúságban: 4,40 méteres Standard és 4,75 méteres Long, 3 üléssel),
- dupla kabin(5 fix vagy lehajtható üléssel, csak a hosszú változatban).
A modell sokoldalúsága kiemelkedő a szegmensben. A 3 személyes Multiflex ülés, a kabinelválasztó falban elhelyezett rakodó nyílással és a mozgatható oldalsó üléssel az alábbiakat kínálja:
- 3 személy utazhat az első sorban. Ezt a tulajdonságot nagyon kedvelik a profi felhasználók, akik ilyen módon optimális körülmények között szállíthatják munkatársaikat és eszközeiket egyaránt. A középső ülés szélesebb lett, annak köszönhetően, hogy nincs manuális kézifék az autóban.
- A teljesen sík padló hossza a Standard változatban 3,09 méter, a hosszú változatban pedig 3,44 méter.
- A kabin tárolókapacitása 500 literrelnőtt.
- Mobil iroda, amelyet a beépített asztalka és a lehajtható középső ülés segítségével alakíthatunk ki. Az asztalt a vezető és az utas felé is elfordíthatjuk.
- Zárható tárolórekesz a középső ülés alatt.
Az összesen akár 113 liter térfogatú tárolórekeszek kialakítását a profi felhasználók sokrétű igényei ihlették. Elhelyezésük az utastéren belül igen ötletes, de mindegyikük, a hagyományos kesztyűtartó, a tető alatti tároló, vagy a felső kesztyűtartó is kézre esik. Utóbbi az utasülés előtt található, kihasználva azt, hogy a hagyományos utaslégzsák helyét tetőlégzsák vette át. A felső kesztyűtartóban egy 15 collos számítógép is elfér, tetszés szerint pedig akár hűthetjük is. Töltőcsatlakozó is található benne, ezért a mobil eszközöket a kesztyűtartóba rejtve is tölthetjük.
A vontatási kapacitás is megmaradt: a modell – a bevezetéstől kezdve azonnal rendelhető vonóhorog segítségével – akár750kgvontatására is alkalmas.
Ahosszúváltozatakár4,4m³(illetve a Standard 3,8 m³) térfogatú raktere pontosan ugyanakkora, mint a belső égésű motorokkal szerelt változatoké.
Az új PEUGEOT e-PARTNER testreszabott megoldásokat kínál, egyre több igényt kielégít. Kétféle felszereltségi szinten lesz kapható (PROésPREMIUM), illetve elérhető lesz két „konfekció” változata is: az inkább közúti közlekedőknek szánt ASPHALTés a nehezebb körülmények közé tervezett GRIP.
A 100%-ban elektromos változat ügyel a felhasználók biztonságára és kényelmére. Ennek szellemében a következő technológiai megoldásokat és vezetést segítő rendszereket kínálja:
- kulcs nélküli nyitás és indítás,
- vezeték nélküli telefontöltő,
- továbbfejlesztett Grip Control 5 tapadási beállítással,
- emelkedőn történő elindulást segítő rendszer,
- Visiopark 1, 180°-os tolatókamera,
- Surround rear vision (megjeleníti az autó mögötti és az utasülés melletti területet a belső visszapillantó helyén található 5 collos kijelzőn),
- sebességkorlátozó és –szabályozó rendszer,
- véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés,
- ütközésre figyelmeztető jelzés,
- automatikus vészfékező rendszer,
- éberségfigyelő rendszer,
- automatikus országúti világítás kapcsoló,
- sebességkorlátozó táblákat felismerő és sebességhatárt ajánló rendszer,
- holttérfigyelő rendszer,
- vontatmány-stabilizátor,
- túlterheltség jelző.
Az okostelefon ma már a mindennapjaink szerves része, így helyet kapott az új PEUGEOT e-PARTNER- ben is. A telefonon érkező információkat az Apple CarPlay™és Android Auto™funkciókat is kezelni képes MirrorScreen továbbítja az autó érintőképernyőjére.
Városi közlekedésben, egészen 30 km/h sebességig hangjelzés figyelmezteti a környezetet az elektromos jármű közeledésére (előre és hátramenetben is), így védve a gyalogosokat.