Az elmúlt év végén már 15,4 éves volt magyar személyautó-állomány
Az elmúlt három évben folyamatosan lassult a magyar személykocsi-állomány bővülése. A világjárvány és az ukrajnai háború együttes hatása jól látható a Központi Statisztikai Hivatal frissen kiadott összesítéséből, amely szerint az elmúlt év végére a magyar autóflotta átlagos kora 15,4 évre emelkedett.
A magyar személyautó-állomány átlagos kora (év)
2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022
12,5 13,0 13,4 13,7 13,9 14,1 14,2 14,4 14,7 15,0 15,4
A leggyakoribb évjárat a 2004-es, amelyből 276 633 fut az útjainkon. Az adatok szerint 24 darab 100 évesnél idősebb, tehát 1923 előtt készült személyautó van az országban. Ami a veterán kategóriába tartozó, tehát legalább 30 éves modelleket illeti, azokból 107 223 rendelkezik rendszámmal.
A fentiek alapján nem is csoda, hogy mindössze 3,83 százalék a hibrid, 0,73 százalék az elektromos, csaknem ugyanennyi, 0,72 százalék a gázüzemű modellek aránya, míg a benzineseké több mint 63, a dízelmotorosoké pedig 31 százalékot tesz ki.
A személyautó-állomány darabszáma a tárgyév végén
2012 2 986 028
2013 3 040 732
2014 3 107 695
2015 3 196 856
2016 3 313 206
2017 3 471 997
2018 3 641 823
2019 3 812 013
2020 3 920 799
2021 4 020 159
2022 4 094 129
Forrás: KSH
Az év végén a legfiatalabb márka a Dacia volt átlagosan 6,9 évvel, majd a 8,6 éves KIA, a 9,6 éves Lexus és a Hyundai következett 10,1 éves átlagos korral.
Ehhez képest a használtpiacon tavaly a legnagyobb számban gazdát cserélt márkák átlagos kora így alakult:
OPEL 17,0
VOLKSWAGEN 17,0
SUZUKI 16,2
FORD 14,4
A közúti gépjárművek száma járműnemenként, az év végén
Személygépkocsi 4 094 129
Autóbusz 17 597
Motorkerékpár 210 746
Tehergépkocsi 568 012
Vontató 90 449
Összesen 4 980 933