Az első BMW i7 Protection, az új BMW 7-es Protection

A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét

Az új BMW 7-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett két védelmi modell sikeresen ötvözi a páratlan védelmi koncepciót a kimagasló szintű menetkomforttal, a bőséges helykínálattal és a legfejlettebb felszereltségi tételekkel, valamint azon kategóriaetalon menetdinamikai adottságokkal, amelyekről a bajor prémiumgyártó ismert. A világ első tisztán elektromos meghajtású védelmi limuzinjaként a BMW i7 Protection (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 30,0 kWh / 100 km; előzetes érték) valódi úttörő, amely mindenféle korlátozás és kompromisszum nélkül felel meg a VR9 védelmi szint követelményeinek – akárcsak a belsőégésű erőforrással szerelt, új BMW 7-es Protection (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 15,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 355 gramm / km; előzetes értékek).

Az új védelmi modellek lőfegyverek és robbanóanyagok ellen egyaránt személyre szabott védelmet nyújtanak – a támadásálló anyagokat és szerkezeteket vizsgáló németországi laboratórium (VPAM – Vereinigung der Prüfstellen für Angriffshemmende Materialien und Konstruktionen) nemzetközileg elismert, hivatalos vizsgálati szempontjai szerint VR9 védelmi szinten. A besorolás alapját többek között a golyóálló járművekre vonatkozó BRV 2009 irányelvek, a robbanóanyagálló járművekre vonatkozó ERV 2010 irányelvek és a PAS 300 robbantásálló előírások adták. Mindkét modell üvegezése maradéktalanul megfelel a civil védelmi modellekkel szemben támasztott legmagasabb, VPAM 10 védelmi szint előírásainak. Az új BMW 7-es Protection esetében a páncélozott karosszéria is VPAM 10 védelmi szintre fejleszthető – az opcionális extrafelszereltség részeként.

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection is a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot, egy rendkívül összetett gyártási folyamat végeredményeként. Mindkét modell a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. Az első példányokat 2023 decemberében vehetik át a tulajdonosok.


A VILÁGON EGYEDÜLÁLLÓ BMW ÉS MINI PODCASTOK A HTTP://BEGURULVA.HU ÉS A HTTP://PODCARS.HU OLDALAKON – KÖSZÖNHETŐEN AZ ÉVEZRED PR-OSÁNAK!
#ezútonisköszönjük!!!

Innovatív védelmi koncepció egyedülálló BMW Protection Core védelmi cellával

Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection integrált, páratlan védelmi koncepciójának sajátosságait a mérnökök már az új BMW 7-es sorozat tervezésekor figyelembe vették. Az egyedülálló BMW Protection Core védelmi cella részeként a védelmi limuzin karosszériájának teljes tartószerkezete páncélozott acélból készült, most először. A BMW Protection Core egy önhordó védelmi cella, amelyet védelem-specifikus ajtókkal, páncélozott padlólemezzel és tetőszerkezettel, illetve biztonsági üvegezéssel szereltek.

A padlólemez és a tetőszerkezet speciális páncélozását úgy tervezték meg a mérnökök, hogy azok még a robbantások ellen is maximális védelmet nyújtsanak. Az utasok így például a robbanótöltetekkel felszerelt drónok támadásai és a kézigránátok robbanásakor szétszóródó repeszek, illetve szilánkok ellen is védelmet élveznek. Az új BMW 7-es Protection alapfelszereltségként kínált védelmi koncepciójának ráadásul az önzáró üzemanyagtartály is része, amelynek speciális burkolata golyó általi találat esetén lezárja önmagát, hogy ezzel megakadályozza az üzemanyag szivárgását.

Nagyobb helykínálat, alacsonyabb saját tömeg és lendületesebb agilitás – kompromisszumoktól mentes utasvédelemmel

Az egyedülálló BMW Protection Core védelmi cella szerkezeti védelmi koncepciója más előnyökkel is felruházza az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection modelleket, amelyek kívülről nézve csupán néhány részletben térnek el az M Sport csomaggal felvértezett BMW 7-es limuzintól. Diszkrét kialakításuk így további védelmet garantál a védelmet igénylő utasok számára. A teljes mértékben integrált BMW Protection Core védelmi cellának köszönhetően az utastér helykínálata és menetkomfortja szinte megegyezik a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal szerelt BMW 7-es limuzinokéval.

Az optimalizált saját tömeghez nagyobb karosszériamerevség társul (ismét a BMW Protection Core védelmi cellának köszönhetően), amely még veszélyes szituációk közepette is lendületesebb agilitást és BMW-től elvárt dinamikát garantál. A két védelmi modell páratlan agilitása a mérnökien precíz irányíthatóságban, a kiváló kanyardinamikában, valamint a kimagasló gyorsulási értékekben és végsebességben érhető tetten.

BMW i7 Protection: kimagasló biztonság emisszió és kompromisszumok nélkül

A BMW i7 Protection első ízben vezeti be a mobilitás zéró emissziójú élményét a védelmi modellek szegmensébe. Két elektromos motorja – egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen – elektromos összkerékhajtást hoz létre és 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítmény, illetve 745 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes.

Az azonnali teljesítmény-leadás, a négy kerék között elosztott motorerő, valamint a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek intelligens együttműködése kivételes tapadást, iránystabilitást és menetdinamikát garantál. Az első BMW i7 Protection 9,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 160 km/óránál korlátozza.

BMW 7-es Protection: kikezdhetetlen védelem fejedelmi dinamikával

Az új védelmi limuzin benzinmotorral hajtott változatában a legkorszerűbb 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor dolgozik, 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték mellett. BMW TwinPower Turbo technológiáját elektromosan vezérelt lefújószeleppel dolgozó, továbbfejlesztett turbófeltöltő rendszer, közvetett töltőlevegő-hűtő és hengersorok közé épített kipufogócsonk színesíti. A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia eközben az erőforrás teljesítmény-leadását és hatékonyságát is optimalizálja.

A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás igény szerint osztja el a motorból érkező erőt a négy hajtott kerék között. Az új BMW 7-es Protection 6,6 másodperc alatt abszolválja a nulla-százas sprintet, végsebessége pedig 210 km/óra.

Típus-specifikus futómű-technológia a magabiztos menetteljesítményért

Az új védelmi modelleket olyan futómű-technológiával vértezték fel, amelyet a mérnökök a védelmi felszereltség többletsúlyához igazítva és a speciális célú modellek sajátosságai szerint módosítottak, illetve hangoltak újra. Ez minden vezetési szituációban magabiztos menetteljesítményt garantál. Az erős alapszerkezetnek és a kifinomult futómű-rendszereknek köszönhetően a hátsó üléssorban utazó utasok is kivételes szintű menetkomfortot élveznek. A védelmi modellek mindenféle vezetési szituációban precízen irányíthatók, még egy esetleges támadás elől történő menekülés közben is.

Folyt. köv.